Gå til innhold

Hvilket kjønn på katt nr. 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi har en hannkatt på snart 2 år, og ønsker oss nå en katt nr. 2. Men lurer veldig på om det er en fordel med det ene eller andre kjønnet da. Hva burde vi velge? Hannkatten vår er kastrert, og det skal selvfølgelig den andre katten også bli (evnt. sterilisert).

Noen med erfaringer med to katter og har råd? Har det ikke noe å si kanskje?

Endret av Amatariel
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er alltid anbefalt å få en katt av motsatt kjønn når en eldre katt skal møte en ny, uavhengig av alder

Anonymkode: 93773...3d4

• Liker 1
Skrevet

Vi har/hatt flere katter, og i vår erfaring funker det bedre med annenhver enn to av samme kjønn. Vi fikk to kullsøsken, en mons og en kjette, men hadde en godt voksen mons fra før.
Den yngste monsen går mye dårligere sammen med den gamle monsen enn kjetta gjør, men siden de er tre og ikke to så er det en meklingsgreie som foregår mellom dem i tillegg, så det er generelt fred i heimen.

Skrevet

Takk for klart og greit svar. Da skal jeg holde utkikk etter en jentepus denne gangen.

Skrevet

I følge oppdretteren til min nye kattunge er det størst sjangs for bråk mellom hunnkatter. Siden du har hannkatt (jeg går ut i fra kastrert) spiller det dermed neppe noen rolle. 

Anonymkode: 286cc...4a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...