Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan noe om dette? Har egentlig lest at man ikke skal spise så mye lakris i svangerskapet, men fått tips om å spise lakris mot blodtrykksfall i svangerskapet. Noen som har peil på hvor mye lakris man kan spise?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter hva jeg har googlet meg frem til, så er det ingen spesifikk mengde som blir nevnt. 

Eneste er at man ikke skal spise store mengder, så tenker om man bruker sunn fornuft så er det mer enn bra nok! 

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor man skal sjanse med det. 

Anonymkode: d381a...bb8

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor man skal sjanse med det. 

Er egentlig helt enig, og synes det er veldig skummelt med tanke på at jeg har mistet tre ganger. Er bare litt desperat etter å finne noe som funker mot blodtrykksfall fordi jeg er såå svimmel hele tiden. Var en venninne av meg som derfor tipset om at hun hadde fått beskjed av sin fastlege om å spise lakris mot dette i svangerskapet. Derfor er jeg interessert i andres erfaringer! 😊

Noen som har slitt med det samme og vet evt. noe annet som funker?😅

Skrevet

Spis og drikk jevnt igjennom hele dagen. 

Skrevet

Eg fekk også tips av jordmor om lakris. Ho sa ikkje noko om at det kan vere skadelig i større doser. Det har nettopp vore ein tråd om dette. Mattilsynet anbefaler gravide å vere forsiktig med lakris-inntak. Dei linkar til ein forskingsrapport. 250 g lakrisgodteri i veka skal vere ok. 

https://vkm.no/risikovurderinger/allevurderinger/glykyrrhizinsyreilakrismuligehelseeffekterforfostreogbarn.4.6c587b9215ef97b46ab16039.html

Anonymkode: e6d3b...32f

• Liker 1
Skrevet

Kor lenge har du vore plaga med blodtrykksfall? For meg var det verst i første trimester. Er jo slitsomt, men kan hende går det over av seg sjølv. Eg ville ha vore forsiktig med lakrisen. 🙂

Skrevet

Salt mat skal vist også ha effekt, og i tillegg drikke nok. 

Anonymkode: 80038...e1c

• Liker 1
Skrevet

Har man lavt blodtrykk, skal det ikke være farlig. Uansett, alt med måte og selvfølgelig iht anbefalinger.

Anonymkode: e015d...238

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har man lavt blodtrykk, skal det ikke være farlig. Uansett, alt med måte og selvfølgelig iht anbefalinger.

Anonymkode: e015d...238

Les deg opp, det er ikke pga blodtrykk det er frarådet. 

Skrevet

Spis alt med måte du ☺️

Anonymkode: faba4...247

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kor lenge har du vore plaga med blodtrykksfall? For meg var det verst i første trimester. Er jo slitsomt, men kan hende går det over av seg sjølv. Eg ville ha vore forsiktig med lakrisen. 🙂

Er 6+3 nå og har vært plaga med det i et par uker. Har i utgangspunktet litt lavt blodtrykk, og det skal ikke så mye til før jeg blir veldig svimmel og nesten besvimer så tør ikke å gå så mye ut av huset om dagen så det er ganske plagsomt😅 Drikker mye vann og spiser saltstenger og salt kjeks, men føler ikke det hjelper så mye. Fint å høre at det er verst i første trimester hvertfall da😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...