Gå til innhold

Styrtfødsel som førstegangs, hvor raskt gikk din andre fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har hatt styrtfødsel med første barn, hvor rask var fødselen med andre barn fra første tegn? Og hvordan gikk det mtp å nå fram til sykehuset og eventuelle komplikasjoner?

Anonymkode: 6a0a6...b71

Skrevet

1. Gang: 6 timer fra lekkasje fostervann, 5 timer etter første rie.

2. Gang: 4,5 timer etter første regelmessige rie. Startet med maserier 5 timer før første rie.

Anonymkode: 01802...697

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2. Gang: 4,5 timer etter første regelmessige rie. Startet med maserier 5 timer før første rie.

Nådde frem til sykehuset med 30 minutter, ingen komplikasjoner, 0 rifter, minimalt med blodtap :)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel ikke en styrtfødsel, men en rask en? 

• Liker 4
Skrevet

1.gang: vannet gikk, fødselen var ferdig innen noen timer. Styrtfødsel 

2. Gang. Vannet gikk, fødselen startet ikke av seg selv og ble satt i gang til slutt. Aktiv fødsel litt over 15 minutt 😅

Anonymkode: 6a928...257

Skrevet

1:  2,5 t

2:  1,5 t

Kan lett sammenlignes med det stresset man føler på 22 desember på et senter og du mangler 4 julegaver. Hinsides deilig når det er unnagjort👍🏻

Anonymkode: 2bf31...a81

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Soulless skrev:

Og det baserer du på..? 

Styrtfødsel er at det går kortere enn 3 timer fra 4 cm åpning. All den tid jeg aldri har rukket å komme til sykehus før pressfase engang fordi riene har gått fra lang tid imellom til få minutter på svært kort tid, har sykehuset definert det som styrtfødsel begge gangene  

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Soulless skrev:

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og det baserer du på..? 

Styrtfødsel er at det går kortere enn 3 timer fra 4 cm åpning. All den tid jeg aldri har rukket å komme til sykehus før pressfase engang fordi riene har gått fra lang tid imellom til få minutter på svært kort tid, har sykehuset definert det som styrtfødsel begge gangene  

Kan jo si det slik da: med fødsel 2 gikk riene fra 30 min mellom hver til 5 minutter på et kvarter. 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det baserer du på..? 

Sorry, jeg trodde det gjaldt fra første rie. My bad. 

Skrevet (endret)

Første fødsel 4 timer fra første antydning. 

Andre fødsel 1.5 time fra første antydning. 

(dvs antydning som jeg kunne oppfatte. Gikk veldig kjapt over til rier!) 

Bor nært sykehuset men måtte vente 25 min på barnevakt. Ingen komplikasjoner. :) syns fødsel nr 2 var en bedre opplevelse fordi jeg var innstilt på at det skulle gå fort. 

Endret av Albbas
Skrevet

Første fødsel, 6 timer fra første tegn. Gikk veldig fort fra aktiv fødsel til ungen var ute. Andre fødsel tok lengre tid fra første tegn til jeg skjønte det var fødsel. Hadde 5 cm åpning da jeg kom inn og fødte 1,5 time etter. Hadde da hatt rier en del timer. 

Anonymkode: 8f976...12b

Skrevet

Første; 2,5

andre; 43 min

Skrevet

1.mann, 4 timer fra første rie til han var ute.

2.mann, 3,5 timer fra første rie til han var ute.  Vannet gikk 6 timer før riene begynte.

Anonymkode: 5d2ac...3fb

Skrevet

1. fødsel: 1.5 time fra første tegn. 

2. fødsel: 55 minutter fra første tegn.

Var veldig forberedt på at det kom til å gå fort andre gang så vi tok forhåndsregler alltid 😅 Ingen komplikasjoner noen av gangene. 

Anonymkode: d1e9b...e5e

Skrevet

1. gang var 42 minutter. 
2. gang 54 minutter. 
3. 2 timer. 

For meg ble det lengre for hver gang, fordi jeg klarte å bedre kjenne igjen tegnene på fødsel fra sist gang.

Anonymkode: 6921f...751

Skrevet

1 gang var inne på sjukehuset kl 19, var da nærmere 6 cm åpen uten å kjenne noe 🤯født 21:32

2 gang  inne på sjukehuset 08:30,  første rie ved 09 tiden. Født 10:04.

Rakk aldri få noe smertestillende med noen av dem, ingen komplikasjoner, bor 20 min unna sykehus 🙌

Anonymkode: 0defb...542

Skrevet
56 minutter siden, Soulless skrev:

Hvis man er på sykehus mindre enn 3-4 timer regnes det som styrtfødsel. 

Anonymkode: 5f60b...9a3

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man er på sykehus mindre enn 3-4 timer regnes det som styrtfødsel. 

Anonymkode: 5f60b...9a3

Det er jo bare tull. Da kan jo alle fødsler regnes som styrtfødsler da, bare man venter med å dra på sykehuset.

Anonymkode: f0753...598

Skrevet

Nr 1 vannavgang, lite rier aktivitet, 45 minutter fra 4cm-10cm (eller til de sjekket igjen), barn komm 4 timer etter vi ankom sykehuset (men vi kom jo bare fordi vannet hadde gått) 

Nr 2 transportfødsel. Vi har 2t til fødested men men... 

Nr 3 innlagt i påvente, under 1,5t fra første tegn. Mannen rakk ikke å kjøre inn i tid. 

Nr 4 - finner vi ut snart 🙈

Ingen komplikasjoner, og ikke lang nok til å bli skikkelig sliten. 

Anonymkode: ffbc3...83a

Skrevet

Aktiv fødsel på ca. 2 timer første gang (vet ikke nøyaktig, kom til sykehuset 30 min før barnet ble født). Aktiv fødsel på 1 time andre gang. Da gikk vannet 30 min. før riene startet, og vi dro til sykehuset med det samme fordi jeg var så redd for transportfødsel. 

Anonymkode: 38558...aac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...