AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1 Skrevet 21. august 2020 7 mnd gammel bebis som vi mistenkte melkeallergi på, har derfor resept på melkefri mme. Neocate og puramino. Føler melka mi forsvinner litt og litt, han er aldri tilfreds og trenger mer mat. Han nekter all form for fast føde, jeg får kanskje i noen skjeer smoothie men det er alt.. jeg tilbyr hver dag flere ganger. Spiser han selv er det også minimalt. Det er sutring 24/7, og dag inn og dag ut er en kamp. Sleit endel med magen fram til 6 mnd, og føler nå det er stabilisert seg litt. Føler det er derfor han ikke vil ha noe særlig fast føde, fordi han forbinder det med magevondt. Idag ammet han kl 06, 12 og 18. Han vil ikke ha noe annet, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vekta hans er okei, men den er flat. Så går litt tregt, men får i seg noe. Jeg brukte en time på å få igang utdrivninga til kvelden, og han skrek og skrek. Selv med nesespray... Prøver flaske med mme, men han klikker i vinkel. Legen sa «er han sulten nok så spiser han», men han gjør jo ikke det!!! Han vil ikke ha det 😭 Er så lei og hadde lyst å kvele han istad, noe jeg ikke gjorde for å informere, men det klikker for meg. Jeg skjønner han er sulten, men jeg er og sliten av det her. Nå vet jeg ikke om han reagerte på melkeproteiner engang, han hadde kolikk til nesten 5 mnd og magesmerter / trøbbel som avtok mer og mer med tiden. Selv på melkefri diett. Det tok mange mnd før det stabiliserte seg, så noe må ha plaget han, men jeg vet ikke om det er melkeproteiner siden jeg gikk så lenge uten og han fortsatt hadde smerter. Føler for å kjøpe vanlig mme i håp om at han liker det og satse på at han tåler det, men jeg vet ikke... Må isåfall ta det forsiktig, men han hater melkefri som pesten og ingenting annet funker enn pupp. Puppene er så slappe og vil ikke opp i produksjon, så han går rundt halvsulten hele tiden. Til tross for at han ammer om natten og, så klart - han spiser lite på dagen. Men melkeproduksjonen burde ha vært litt større da... Hjelp? 😭 Anonymkode: e53c8...23a
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 Huff, føler med deg! Spiser du melkefritt enda? Jeg har hatt to babyer som var sene med fast føde, men det løsnet veldig rundt 8 mnd. Har du snakket med lege om at barnet ikke vil ha mme? Fungerer det å pumpe? Anonymkode: 10de9...fcb
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #3 Skrevet 21. august 2020 Men har de teste for melkeallergi? Har du prøvd at faren gi flaske istedenfor? Mulig at du må fjerne deg fra huset helt før da la faren prøve med flaske. Men den neocate og Nan HA eller sann smaker ræv. Ville ha forsøkt helt vanlig MME og brukt den en stund fremover for å se om babyen tåler det. Når du sier at han ammer godt på natten, hvor ofter ammer han da? Hvor ofte prøver du å amme på dagtid? Anonymkode: 36553...d4b
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #4 Skrevet 21. august 2020 Vet ikke om det er noen trøst, men i termingruppen jeg er med i, ser jeg at det er veldig vanlig med babyer på 7 mnd som ikke vil ha pupp. Er der selv. Han vrir seg vekk og er opptatt av helt andre ting. Utdrivingen min har blitt treg og melkemengden har gått ned. Vil helst bare ha melk på kveld og natt, og et par ganger på dagen. Vekstkurven har flatet ut. Flaske vil han ikke ha. Vi pusher nå på med fast føde, men det er jo ikke så enkelt, de må jo være klar selv. Vår er heldigvis blitt ganske glad i grøt og middag, men er spent på kurven ved neste kontroll. Kan dessverre ikke si så mye mer enn stå på, du er ikke alene, og at det er veldig vanlig. Anonymkode: a3daa...bec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå