AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #61 Skrevet 1. september 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rosenthal produserer fortsatt i Tyskland såvidt jeg vet. Villeroy & Boch har fortsatt mye produksjon i Tyskland, men noe er flagget ut. Royal Copenhagen produserer fortsatt luksusserviset Flora Danica i Danmark. Øvrig produksjon foregår i Thailand, men i motsetning til f.eks. Porsgrund og Rörstrand som blir produsert på en fabrikk i Bangladesh som produserer for mange merker, har de egen fabrikk med med en del danske medarbeidere som står for bl.a. opplæring og kvalitetskontroll. Anonymkode: 89ce8...b32 Takk for info ☺️ Anonymkode: fae25...ba8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #62 Skrevet 2. september 2020 Vi har hverdagsservise fra Höganäs i hvitt (kjøpt brukt) som vi kombinerer med brun Lava fra Porsgrund (arvet), og boller osv i tre og keramikk fra Japan. Til pent bruker vi vintage Iittala Solaris (dessverre utgått, men veldig enkelt å få tak i brukt), boller fra Bornholm, og diverse vintage-ting i tre og porselen som er gøyale sammen. Vi er veldig fornøyd. Anonymkode: c7590...9cb 1
Hunter7 Skrevet 3. september 2020 #63 Skrevet 3. september 2020 (endret) . Endret 3. september 2020 av Pjolterbeist Feil tråd
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #64 Skrevet 4. september 2020 TAC Gropius frå Rosenthal. Skaugum teak bestikk til kvardag, John Pawson til fest. Anonymkode: 52386...3de 1
Pal Fungi Skrevet 9. januar 2021 #65 Skrevet 9. januar 2021 Jeg fikk Creatable Villa Medici til bursdagen min 😊 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #66 Skrevet 9. januar 2021 Jeg har aldri hatt noe ordentlig servise, men det endret seg da jeg nylig ble 50 år 😄 Jeg har alltid likt Le Crueset, og fikk både tallerkener, pastaskåler og suppeboller. Venner og familie syntes det var på tide at jeg kvittet meg med de 20 år gamle Ikea-tallerknene mine 😆 Anonymkode: 43a09...24e
Sinte-my Skrevet 10. januar 2021 #67 Skrevet 10. januar 2021 Siden nytt kjøkken koster endel blir det servise fra Ikea. Per nå står det mye ymse i skapene som er kjøpt uten å tilhøre et bestemt servise. Dere som har servise fra ikea, er dere fornøyde?
Tbag Skrevet 10. januar 2021 #68 Skrevet 10. januar 2021 Jeg har Spode «blue italian» til både hverdags og fest, i mine øyne veldig tidløst og pent servise. Til jul har jeg spode «christmas tree».
Gjest Fnuggolina Skrevet 10. januar 2021 #69 Skrevet 10. januar 2021 (endret) Teema fra Ittala. Hvitt. Brukes til hverdag og fest. Har liksom egen julebordpynt, så synes juleservise blir i overkant masete. Har hatt litt IKEA før, men var misfornøyd med kvaliteten. Har kjøpt noen vinterskåler fra Mummikolleksjonen til jul Endret 10. januar 2021 av Fnuggolina
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #70 Skrevet 10. januar 2021 Sinte-my skrev (11 timer siden): Siden nytt kjøkken koster endel blir det servise fra Ikea. Per nå står det mye ymse i skapene som er kjøpt uten å tilhøre et bestemt servise. Dere som har servise fra ikea, er dere fornøyde? IKEA får fort merker, så jeg er ikke fornøyd. Anonymkode: d971c...2c0 1
Cordelia Skrevet 10. januar 2021 #71 Skrevet 10. januar 2021 Har ikke enda, men har lyst på Tid fra Porsgrund.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #72 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 1.9.2020 den 13.50): Å Gud de ser jo ut som papptallerkener 😅😓 Anonymkode: 3a53d...bad Å Gud, det er ikke en menneskerett å alltid si hva du mener. Vi ble ikke spurt heller. Anonymkode: ef31f...6ef 1
Gjest Trynefaktor Skrevet 10. januar 2021 #73 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 21.8.2020 den 19.18): Hvilket servise har dere? Har dere eget servise til selskap og eget til hverdag? post gjerne bilder, ønsker inspirasjon 🤗 Anonymkode: 6c5e1...9e2 Swedish Grace. Hvite middagstallerkener og dype tallerkener, og asjetter( og kaffekopper) i lys rosa, lys grønn og lyseblå. Har også Maxistrå fra Porsgrund i dype tallerkener. Ønsker meg middagstallerkener derfra også. Juleservise fra Firkløveren, men det er jeg ikke så glad i.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #74 Skrevet 10. januar 2021 Sinte-my skrev (18 timer siden): Siden nytt kjøkken koster endel blir det servise fra Ikea. Per nå står det mye ymse i skapene som er kjøpt uten å tilhøre et bestemt servise. Dere som har servise fra ikea, er dere fornøyde? Ja og nei. Kjøpte for mange år dette serviset fra ikea. Det kostet litt mer, ikke dyrt men kanskje ca 60(?)kr PR tallerken eller noe sånt. Det har holdt seg så pent, nesten ingen riper... veldig fornøyd og vasker de alltid i vaskemaskinen. Tidligere i kollektiv osv har jeg hatt typ «det billigste» serviset fra ikea og det har ikke holdt opp.. blitt mye stygge merker. Anonymkode: 2494a...4db
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #75 Skrevet 10. januar 2021 Ikea 365 til hverdags. Amfio, fra Eva solo til finservise. Julestemning av Susanne Toftey og Gammeldags jul fra Firkløvern som juleservise. Anonymkode: e8107...21f
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #76 Skrevet 10. januar 2021 Jeg har Kutani Crane fra Wedgewood. Begynte å samle sent på 70 tallet. Bruker det kun til fest. Liker at det er så mange farger at det alltid er lett å få det til å passe til duk/lys/servietter. Anonymkode: c0ae2...01c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå