AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #41 Skrevet 25. august 2020 På 23.8.2020 den 22.53, AnonymBruker skrev: de jeg så på er faktisk hele 28 cm, det er da ikke de du har, skjønner jeg. https://royaldesign.no/raw-tallerken-28-cm#/213037 Anonymkode: 8adf1...26f 28 cm er standard middagstallerken. Ikke noe problem å vaske den størrelsen i oppvaskmaskin 👍 Mine tallerker på 32 cm går også i maskinen, da satt inn på skrå i nederste kurv. Anonymkode: fae25...ba8 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #42 Skrevet 25. august 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: 28 cm er standard middagstallerken. Ikke noe problem å vaske den størrelsen i oppvaskmaskin 👍 Mine tallerker på 32 cm går også i maskinen, da satt inn på skrå i nederste kurv. Anonymkode: fae25...ba8 Grunnen at jeg spør, er at i kommentarene i en nettbutikk som selger disse, klager folk at disse tallerknene er for store for oppvaskmaskin, og må derfor vaskes for hånd. Standard er nok 26. Anonymkode: 8adf1...26f
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #43 Skrevet 26. august 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Grunnen at jeg spør, er at i kommentarene i en nettbutikk som selger disse, klager folk at disse tallerknene er for store for oppvaskmaskin, og må derfor vaskes for hånd. Standard er nok 26. Anonymkode: 8adf1...26f Den vanligste størrelsen på middagstallerkener er 27-28 cm i diameter. 26 cm er en liten middagstallerken. Anonymkode: 89ce8...b32
Lillemy- Skrevet 28. august 2020 #44 Skrevet 28. august 2020 Jeg har Hammershøi fra Kahler. Foreløpig har jeg tallerkener og kopper, men jeg ønsker også å kjøpe boller og former.
Zienna Skrevet 28. august 2020 #46 Skrevet 28. august 2020 Vi har Saturn fra Hadeland, i helt hvitt. Det ble kjøpt til vår eldstes konfirmasjon for cirka 30 år siden. Fordi det er så enkelt, er det aldri blitt umoderne. Jeg kan bruke suppeskåler og asjetter til i alle farger og mønstre. Alt passer til det hvite. Til hverdags bruker vi Høganes i mørk blått. Dette serviset ble kjøpt da vi flyttet sammen på 70-tallet, og er like fint i dag. Jeg er ikke tilhenger av å ha skap fulle av serviser som sjelden blir brukt. Enkelt og tidløst, men pent og ordentlig, vil jeg det skal være 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #47 Skrevet 28. august 2020 Swedish grace Anonymkode: ef31f...6ef 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #48 Skrevet 28. august 2020 Et vakkert Egersund servise som min morfar kjøpte på fabrikkutsalg og fraktet hjem med båt til min mors konfirmasjon tidlig på 60-tallet. Det var knapt brukt da jeg arvet det fra mormor, nå har det vært i daglig bruk i snart fem år 😍 Skulle gjerne visst hva mønsteret heter, det kan minne om 'kornblomst' men har lysere og mer tandre blå blomster. Anonymkode: 519df...96f
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #49 Skrevet 29. august 2020 Iittala Sarjaton her i heimen. Like fint til alt. Irriterende nok gått ut av produksjon, så jeg får ikke påfyll av (grøt)bollene jeg trenger! De har perfekt form. sukk. Anonymkode: 70b78...459
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #50 Skrevet 31. august 2020 Mummikopper, marimekko-asjetter og hvite middagstallerkener/skåler fra IKEA til hverdags. Lace fra Firkløveren til mer spesielle anledninger. Anonymkode: 91fba...6df
dida Skrevet 31. august 2020 #51 Skrevet 31. august 2020 Har det på bildet til finere anledninger og Arv fra IKEA til hverdags.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #52 Skrevet 31. august 2020 Hammarshøi fra kahler har vi. Har også hvite tallerkener fra europris. Bruker nok som oftest de fra europris, men med en gang vi dekker på så blir det Hammarshøi. Liker det godt fordi det er hverdagslig, men fint. Så går det også an å variere så mye med fargene på skåler og kopper. Finnes også ting med julemotiv og påskemotiv. Har kjøpt noen tallerkener i hver størrelse med julemotiv og noen kopper. Tenker ikke jeg trenger fullt servise av det, går an å dekke med litt forskjellig. Anonymkode: fc2e2...acf
SPOCA Skrevet 31. august 2020 #53 Skrevet 31. august 2020 Nathalie fra Porsgrund, samt Grand Cru fra Rosendahl og Le Creuset.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #54 Skrevet 1. september 2020 Vi har Bitz service. Synes det er pent og rustikk. Ikke er det så veldig dyrt heller slik som mange servicer er. Vi har et enkelt service til hverdags. Anonymkode: 354b4...419
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #55 Skrevet 1. september 2020 På 21.8.2020 den 19.46, AnonymBruker skrev: Hammershøi fra kahler. Vi bruker det til hverdags og besøk. Skjønner ikke hva man skal med "finservise" som brukes 2-4 ganger i året Anonymkode: 9d77e...f3a Å Gud de ser jo ut som papptallerkener 😅😓 Anonymkode: 3a53d...bad 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #56 Skrevet 1. september 2020 Vet pillivuyt, figgjo og rosenthal sine produkter blir produsert i sine respektive hjemland. Er det flere produsenter som produserer lokalt? Ser ut til at de fleste har flagget ut produksjonen til lavkostsland... Anonymkode: fae25...ba8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #57 Skrevet 1. september 2020 Vi har Gordon Ramsay «Maze” per dags dato, men vurderer å bytte til Porsgrund Sense. Har altfor mye kopper (Disney), og det går til hvitt, syns ikke koppene fra Sense er noe fine 🙈 Ønsker også Wik og Walsøe sitt Alveskog, det går til alle fine anledninger, også jul. Skulle jeg hatt et eget juleservise måtte det ha blitt Disney’s Jul 😍 Anonymkode: 5dc28...85b
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #58 Skrevet 1. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet pillivuyt, figgjo og rosenthal sine produkter blir produsert i sine respektive hjemland. Er det flere produsenter som produserer lokalt? Ser ut til at de fleste har flagget ut produksjonen til lavkostsland... Anonymkode: fae25...ba8 Rosenthal produserer fortsatt i Tyskland såvidt jeg vet. Villeroy & Boch har fortsatt mye produksjon i Tyskland, men noe er flagget ut. Royal Copenhagen produserer fortsatt luksusserviset Flora Danica i Danmark. Øvrig produksjon foregår i Thailand, men i motsetning til f.eks. Porsgrund og Rörstrand som blir produsert på en fabrikk i Bangladesh som produserer for mange merker, har de egen fabrikk med med en del danske medarbeidere som står for bl.a. opplæring og kvalitetskontroll. Anonymkode: 89ce8...b32 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #59 Skrevet 1. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Rosenthal produserer fortsatt i Tyskland såvidt jeg vet. Villeroy & Boch har fortsatt mye produksjon i Tyskland, men noe er flagget ut. Royal Copenhagen produserer fortsatt luksusserviset Flora Danica i Danmark. Øvrig produksjon foregår i Thailand, men i motsetning til f.eks. Porsgrund og Rörstrand som blir produsert på en fabrikk i Bangladesh som produserer for mange merker, har de egen fabrikk med med en del danske medarbeidere som står for bl.a. opplæring og kvalitetskontroll. Anonymkode: 89ce8...b32 Glem første linja🤪 Anonymkode: 89ce8...b32
Honey Dew Skrevet 1. september 2020 #60 Skrevet 1. september 2020 Vi har et arvet servise som heter Skaugum. Det er nydelig med roser og gulldekor.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå