Gå til innhold

Hvilket servise har dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har Ostindia av Rörstrand som kaffeservise (brukes til hverdags og fest). 

Har ikke noe spesielt middagsservise ennå, men vurderer sterkt Villeroy & Boch sitt Old Luxembourg. Egentlig syns jeg Ostindia er finere, men jeg syns den blasse blåfargen på det "hvite" skinner for sterkt igjennom på de store middagstallerkene. Vet ikke om jeg syns det er litt udelikat til middag. Da er det finere med Old Luxembourg der den hvite bakgrunnen er ordentlig hvit. 

Ønsker meg veldig Royal Copenhagen sitt Stjerneriflet Jul 😍

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av finservise har vi Wedgwood Vera Wang Lace Platinum. Har også et Figgjo Grønn Marie servise som jeg har arvet og er veldig glad i! 

Til hverdags har vi Royal Doulton Pacific.

Anonymkode: 6def7...390

• Liker 2
Skrevet

Swedish grace, teema, aida, le creuset, lucie lass, white pearl fra villeroy og Bosch, noe IKEA, noe retro.

Anonymkode: d971c...2c0

Skrevet

Raw by Aida til hverdag og Maria Montazami Moments til penere anledninger. 

Anonymkode: a2b3e...1cc

Skrevet

Stråmønster fra Royal Copenhagen og Ostindia fra Rörstrand. Begge brukes omtrent like ofte, har ikke noe «finservise».

Anonymkode: a12bf...881

• Liker 1
Skrevet

Tema fra iitalla. Har eget juleservise, men bruker tema til hverdags og fest ellers. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har arvet farmors penservise med blomstermønster og gullkant. Hos meg er det hverdagsservise - jeg har ikke plass til å ha flere og har uansett sjelden middagsselskaper. I tillegg har jeg en eklektisk samling kopper og asjetter som er fått, arvet eller kjøpt på loppemarked - og en stor samling mummikopper.

• Liker 2
Skrevet

Akkurat nå har vi 3 ulike tallerkensett med 4-8 stk av hver, pluss samboer sparer på le creuset (egentlig kjelene og sånt) så han har fått noen tallerkner og kaffekopper derfra i gaver. Jeg har et håndlaget kunstporselen kaffe og teservise jeg sparer på. 

Planlegger å beholde "hybeltalleknene" til hverdags inntil vi gifter oss og da ønske oss Lyngby Rhombe serviset til hverdags. Og så har vi nok av flotte gamle serviser i familie så blir nok arvet penservise og sølv til fine anledninger. Kan låne det også inntkl det arves på ekte. 

Anonymkode: c74bc...172

• Liker 1
Skrevet

Har kun servise fra Le Creuset. Skåler og fat fra Arabia med mummi også. 

Anonymkode: becbc...2a2

Skrevet

Broste Copenhagen Nordic sand mener jeg det heter :) 

Anonymkode: 8e67a...829

Skrevet
On 8/22/2020 at 5:32 PM, AnonymBruker said:

Raw by Aida til hverdag og Maria Montazami Moments til penere anledninger. 

Anonymkode: a2b3e...1cc

Raw by Aida, får du vaske de i oppvaskmaskin? Ser kommentar om at tallerkene er for store for oppvaskmaskin og må vaskes for hånd, det skremmer... 27 cm. 

Anonymkode: 8adf1...26f

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Raw by Aida, får du vaske de i oppvaskmaskin? Ser kommentar om at tallerkene er for store for oppvaskmaskin og må vaskes for hånd, det skremmer... 27 cm. 

Mine er 26 cm og får helt fint plass i en normal oppvaskmaskin :) Hvis man har en liten maskin så kanskje ikke, men er da masse tallerkener i den størrelsen, maskiner er ment for det.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Mine er 26 cm og får helt fint plass i en normal oppvaskmaskin :) Hvis man har en liten maskin så kanskje ikke, men er da masse tallerkener i den størrelsen, maskiner er ment for det.

de jeg så på er faktisk hele 28 cm, det er da ikke de du har, skjønner jeg. 

https://royaldesign.no/raw-tallerken-28-cm#/213037 

Skrevet

Grått Swedish Grace fra Rørstrand til hverdags.

Musselmalet Riflet (og noen deler i hel-/halvblonde) fra Royal Copenhagen til pent.

Har ikke juleservise.

Anonymkode: 89ce8...b32

• Liker 1
Skrevet

Teema fra Iittala. 

Anonymkode: 2169a...6fb

Skrevet

Fra i dag - Gladelig fra Ikea 😍

Skrevet

Til pent har vi ett vi kjøpte på gamle Smart Club på Alna for sikkert snart 15 år siden. Heter multiple choice by topchoice . 

Og til daglig har vi IKEA firekantede tallerkner. 

Sitter noen ganger på Finn.no å drømmer. Selges så mye fint. 

6A4DEF10-4048-46CA-9105-B2A0CB59D183.jpeg

Skrevet

Til daglig har vi Iitala Sarjaton, til pent veksler vi mellom et arvet fra Rosenthal og Old Luxembourg fra Villeroy & Boch.

Anonymkode: f883d...d28

Skrevet

Middag: Sense fra Porsgrund til hverdags og et gammelt Swedish Grace fra Rørstrand til pent. 

Kaffe: et gammelt Risotto fra Porsgrund og et gammelt Siri fra Figgjo. 

Anonymkode: 617a6...101

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...