Gå til innhold

Hvorfor får noen barnekull med flere partnere veldig tett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo en lang tråd om en stemor med 2 stebarn under 4 år + en felles baby. Fra tid til annen leser man om slike, eller møter dem IRL, altså foreldre som har fått flere barnekull veldig tett og dermed har ymse småbarn med ulike partnere.

Dere som er i samme situasjon (eller er stemor/stefar i en slik situasjon), hva er grunnen/tanken bak det valget? Det strider jo imot alle råd om barns beste, og virker å komplisere familielivet veldig. Selv har jeg nettopp født mitt første barn, og klarer ikke i min villeste fantasi forestille meg at jeg skulle rukket eller orket å både gå fra min samboer, finne en ny mann, bli gravid og føde kull nummer to innen et par år. Men kanskje sånt føles annerledes for menn? 

Mener ikke å være kjip, er bare nysgjerrig :) 

Anonymkode: 7f05b...ef7

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen som går inn for å få 3 barn med tre forskjellige.. eller 3 tette med to damer. Tilfeldigheter og uhell skjer, og folk gjør det beste ut av det. 
Er selv gift og har felles barn med min mann. Men har full respekt for de som velger annerledes av ulike grunner

Anonymkode: 54c84...552

• Liker 4
Skrevet

Det er vel ikke så mange kvinner som har født to små barn, for så å bli gravid igjen såpass raskt med ny partner? Menn føder jo ikke, så jeg ser for meg at det er mer "vanlig" hos dem, selv om de aller fleste menn også har forstand.

Anonymkode: bbbce...cff

• Liker 3
Skrevet

I tråden du refererer til er det jo en mann som har fått nytt kull ganske raskt. Jeg vil tro det er langt mer vanlig, selv om jeg er usikker på hvor vanlig det er.

De fleste som skiller seg gjør det jo etter noen års ekteskap og har "prøvd" en stund, så barna er ikke så små lenger. Jeg kjenner ingen som har kull nummer to der kull nummer en er i barnehagealder.

Kjæresten min var gift fra før og vi kommer til å få barn sammen. Barna hans er begge 7+, og vi venter bevisst litt ekstra så ting skal normalisere seg først. 

Hvis noen har veldig hastverk har det kanskje med kvinnens alder å gjøre?

Anonymkode: 29377...01c

• Liker 3
Skrevet

Jeg var sammen med en som hadde en baby på 10 mnd. Det ble slutt da babyen var 6 mnd med moren. 

Så ble jeg gravid kun 1 år etterpå. Ble slutt mellom oss da barnet vårt var 2 år. 

Ikke planlagt. Så nå har han 2 barn på 5år og 3 år med 2 damer. Tror ikke damene står i kø til han nå 😆 

Jeg tok erfaring av det for å si det slik. Finner meg en mann uten barn helst neste gang. 

Anonymkode: 5a767...860

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var sammen med en som hadde en baby på 10 mnd. Det ble slutt da babyen var 6 mnd med moren. 

Så ble jeg gravid kun 1 år etterpå. Ble slutt mellom oss da barnet vårt var 2 år. 

Ikke planlagt. Så nå har han 2 barn på 5år og 3 år med 2 damer. Tror ikke damene står i kø til han nå 😆 

Jeg tok erfaring av det for å si det slik. Finner meg en mann uten barn helst neste gang. 

Du trenger ikke finne deg en mann uten barn, men en mann uten spedbarn! Det er ytterst få som avslutter forholdet i den unntaksfasen, og det sier mye.

Anonymkode: 29377...01c

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samme med eksen min. Gikk fra meg da babyen var 3 uker. Flyttet sammen med jenta han hadde vært utro med og de fikk et barn sammen da datteren min var 1,5 år. Ett år senere fikk de barn nr 2. De har gått fra hverandre nå og nå er barna 15, 13 og 11 år. 

Anonymkode: d00a3...97c

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke at folk tør. Er de ikke redde for at det samme skal skje på nytt og så er det en selv som sitter der alene med en baby?

Anonymkode: d273b...17a

• Liker 13
Skrevet
På 21.8.2020 den 19.44, AnonymBruker skrev:

Så du ble sammen med en fyr som forlot moren til sitt barn da barnet bare var 6 måneder? Og du lot det ikke gå mer enn ett år før du lot deg selv bli gravid med denne «mannen»? Hva er det med folk? Stakkars barn!

Anonymkode: c87d4...696

• Liker 13
Skrevet

At det rent fysisk er lettere for menn å havne i slike situasjoner kan jeg forstå, men jeg må si jeg lurer litt på hva damene de får kull nummer to med tenker. Aldri i verden om jeg hadde blitt sammen med og langt mindre fått barn med en mann med bleiebarn fra før. Liket bør bli kaldt før man peiser på.

Og dømmekraften var jo åpenbart ikke spesielt god første runde, så da må man passe ekstra godt på neste gang. 

Anonymkode: 02a43...723

• Liker 8
Skrevet

Fordi de er egoistiske og tenker ikke konsekvenser eller på andre enn seg selv og egoistiske valg/ønsker

Anonymkode: e8ff2...222

• Liker 2
Skrevet

Kvinner tror de kan beholde en mann om de blir gravide. Dette er feil. Menn går uansett. Så kvinner må være mer forsiktige og verne mer om seg selv.

Anonymkode: 64bb1...1fe

• Liker 6
Skrevet

En tidligere klassevenninne har 4 barn under 9 år, med 4 forskjellige menn, i 3 forskjellige byer.
Så ikke bare har hun endt det med barnefedrene, hun har også skiftet by flere ganger.
I tillegg så har ingen av barnefedrene utenom hennes nåværende samboer og far til nr 4 kontakt med barna sine og hun bor ikke i samme by som noen av barnefedrene, utenom siste barnefaren.

Så de finnes de kvinnelige også.

Anonymkode: 07499...0fb

• Liker 5
Skrevet

jeg har hørt om en fyr i Halden som har gjort tre jenter i samme gata gravide omtrent samtidig. 

Anonymkode: 7e57b...8af

• Liker 4
Skrevet

Fikk barn raskt med mann som hadde et barn på 3 år fra før (da vårt barn ble født, hans barn var 1,5 år da vi møttes). Hovedgrunnen til at vi valgte å gjøre det så tidlig var fordi jeg allerede visste at jeg har stor risiko for tidlig overgangsalder og ønsket ikke å vente. Vi tenkte også at det var hyggelig at barna er så nære i alder at de vokser opp "sammen". Vi visste allerede at sjansen er stor for at jeg ikke kan bli gravid igjen og eldste barn sannsynligvis ikke får søsken på mors side heller. 

Men dette er for all del ikke noe jeg anbefaler på generelt grunnlag. :P Krever mye i seg selv å etablere seg som en moderne familie og få ting litt på plass før en ny baby kommer. Jeg vet at mange barn i Norge lider på grunn av ustabile familiestrukturer, men samtidig så vil jeg også slå et slag for at det er mye man ikke nødvendigvis vet om nabofamilien eller hvem det nå er man sitter og dømmer. 

Anonymkode: fb102...173

• Liker 2
Skrevet

Datet en gang en mann som hadde 4 barn under 10 år med tre forskjellige damer. De to yngste var ganske små. Tror bare at noen elsker å få kjærlighetsbarn med alle damer de blir sammen med🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 8f917...817

Skrevet
På 21.8.2020 den 19.44, AnonymBruker skrev:

Erfaring av det? Du har jo barn selv nå. Tror du en mann uten barn står i kø for deg? Der blir likedan. Skjønner ikke hvorfor du får han til å virke som den slemme her. Du visste selv at han hadde en baby på 6 mnd og gikk fra moren.

Anonymkode: bf9ec...652

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet om en som har 5 barn med 5 forskjellige kvinner. Han trodde at han slapp å betale barnebidrag dersom han fikk 5 barn for det gikk en grense der😂

Anonymkode: cd756...595

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk barn raskt med mann som hadde et barn på 3 år fra før (da vårt barn ble født, hans barn var 1,5 år da vi møttes). Hovedgrunnen til at vi valgte å gjøre det så tidlig var fordi jeg allerede visste at jeg har stor risiko for tidlig overgangsalder og ønsket ikke å vente. Vi tenkte også at det var hyggelig at barna er så nære i alder at de vokser opp "sammen". Vi visste allerede at sjansen er stor for at jeg ikke kan bli gravid igjen og eldste barn sannsynligvis ikke får søsken på mors side heller. 

Men dette er for all del ikke noe jeg anbefaler på generelt grunnlag. :P Krever mye i seg selv å etablere seg som en moderne familie og få ting litt på plass før en ny baby kommer. Jeg vet at mange barn i Norge lider på grunn av ustabile familiestrukturer, men samtidig så vil jeg også slå et slag for at det er mye man ikke nødvendigvis vet om nabofamilien eller hvem det nå er man sitter og dømmer. 

Anonymkode: fb102...173

Ikke helt temaet, men når ente du å gå inn i overgangsalderen da? Hvor gammel var du?

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet om en som har 5 barn med 5 forskjellige kvinner. Han trodde at han slapp å betale barnebidrag dersom han fikk 5 barn for det gikk en grense der😂

Anonymkode: cd756...595

Før betalte man en prosent av inntekten sin. Økende for hvert barn opp til fire, deretter det samme. Så det var jo en slags grense, i at det femte barnet og videre ble gratis for den som betalte bidrag, da ble beløpet som ble betalt for fire delt på fem slik at hver mottager fikk mindre.

Anonymkode: c21b5...2e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...