Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 35 og magen min er ikke såå stor - aldri fått kommentarer på at den er stor. Jeg var litt lubben i utgangspunktet (bmi på 24,6) og føler jeg har lagt mer på meg på lår/rumpe og mindre på magen. Ser jevnt over mer fyldig ut, men magen er ikke veldig fremtredende. Men kan jo tydelig se at jeg er gravid, men folk tror ikke jeg er så langt på vei som jeg er. Har ligget akkurat på streken på sf målene. 

Siden magen min ikke er veldig stor (ingen problemer med å bøye meg etc..) vil det si babyen heller ikke er så stor? Jeg var selv rundt 3300 g når jeg ble født, mannen noe tyngre. Har lagt på meg en del, så babyen har fått masse mat. Har morkaken foran om det har noe å si?🤔

Anonymkode: 7b36d...bbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har ikke nødvendigvis noen sammenheng. Jeg er liten på alle måter, og da jeg var på kontroll med førstemann rundt termin, fikk jeg beskjed om at «det er nå i alle fall ikke noen 4-kilos-unge det her!» Der tok de grundig feil, for ut kom en plugg på 4,3 kg! Derfor fikk jeg vekstkontoller og tett oppfølging med nestemann.

Anonymkode: 6e631...d34

Skrevet

Og jeg var diger men hadde masse fostervann så babyen var ikke så stor. Så nei ikke nødvendigvis sammenheng 

Anonymkode: 228d1...446

• Liker 1
Skrevet

Skriver under på at det ikke trenger ha noe å si. Magen min var helt gjennomsnittlig på SF-mål, og jeg fikk en drl kommentarer på at den ikke var spesielt stor. Ut kom en gutt på 4,5 kg 😅

Skrevet

Jeg så bare oppblåst ut og trengte ikke kjøpe noen gravideklær. Fikk en helt standard 3350g baby. Er lang og hengslete, så regner med babyen hadde nok plass i høyden 😄

Anonymkode: be2e8...1f2

Skrevet

Ikke nødvendigvis en sammenheng, siden det er mange grunner til å få stor eller liten mage. Jeg hadde SF-mål og magestørrelse godt under snittet. Fikk mange forbausede og litt bekymrede kommentarer på magen. Jeg fikk riktignok en baby rett under snittet også, men han var mye nærmere snittet enn det SF-målet var. 

Anonymkode: 99b51...6e4

Skrevet

Jeg hadde lavere SF-mål med lillesøster som var en halv kg. større enn storesøster. Da hadde jeg også mye fostervann, så de var litt overrasket på føden over at det var en baby litt over snittet som kom ut. Jeg fikk imidlertid kommentarer på at jeg hadde stor mage selv om målet var litt under snittet. 

Anonymkode: a76cd...805

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...