AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1 Skrevet 21. august 2020 Ja, da er vel tiden muligens kommet for å avvenne jenta mi på 13-måneder med nattamming. Jeg må innrømme at jeg kvir meg, og ikke helt vet hvordan jeg/vi bør gå frem. Noen tips for hvordan dere har greid dette mest mulig smertefritt? Vi har til nå samsovet, og hun må vel over i egen seng også. Synes dette er trist, jeg! Anonymkode: 05469...231
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 Jeg fikk råd av helsesøster om å begynne med å kutte ut det første måltidet, som var rundt midnatt. Barnet våknet, jeg gikk litt med det og etter et par netter sov det lenger og lenger for hver natt uten å våkne. Lykke til. Anonymkode: 55be2...6a3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #3 Skrevet 21. august 2020 Ingen grunn til å slutte med samsoving selv om du ikke ammer. Min yngste var en skikkelig addict. Det som fungerte var å ta han med til stua og sitte med han der til han roet seg. Måtte gjenta det sikkert 10 ganger de første nettene. Så gikk det gradvis over. Å sove med han er så fint, så det gjør vi enda Anonymkode: 6f3c5...514
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #4 Skrevet 21. august 2020 Mannen og jeg byttet på å bysse vår + at han fikk tilbud om vann på flaske. Gutten var 11 mnd. Jeg ville ikke at han skulle miste både amming og meg samtidig om natta. Gråt ofte første natta - 3-4 urolige timer. Neste natta var det 1-2 timer hvor han var trist. Deretter gikk det seg fort til 🙂 Han samsov med mannen i 14 dager og så fikk han sove med oss annenhver natt etter det. Ingen mas om nattamming etter de 14 dagene. Og vi samsover fortsatt 😊 Nå er han over 2 år. Anonymkode: 61db7...09b
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #5 Skrevet 21. august 2020 Hvorfor må du slutte? Hvis du og barnet trives med det, mener jeg. Har jo ingen negative sider... Anonymkode: a4a63...f33
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #6 Skrevet 21. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må du slutte? Hvis du og barnet trives med det, mener jeg. Har jo ingen negative sider... Anonymkode: a4a63...f33 Er jo akkurat en tråd der ungen fikk tennene ødelagt av karies. Anonymkode: e020b...434
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #7 Skrevet 21. august 2020 Kuttet tvert da barnet var 17 mnd. Skulle sluttet før men orket ikke ta kampen (har to barn til). Sluttet å amme fra barnet hadde pusset tennene til han stod opp. Tok noen dager med skrik og misnøye men så tok han tegningen. Får nå vann på natt når han er tørst. Ammer som vanlig ellers i døgnet. Men godt å bli ferdig med nattamming. Både han og jeg sover bedre. Anonymkode: 7eec0...da4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #8 Skrevet 21. august 2020 Avsluttet amming både dag og natt da yngste var 16 mnd. Pappaen tok 3 netter i forbindelse med at jeg var bortreist. Da hadde jeg forsøkt å avvenne henne en del netter allerede, men det var et mareritt. Nyttet ikke kutte ut en og en amming her, hun våknet like hyppig og var fullstendig krakilsk etter puppen. Nektet å roe seg med meg når hun ikke fikk. Det gikk mye bedre når pappaen tok disse nettene og da jeg kom sov hun endelig nettene gjennom (stort sett). Anonymkode: fb046...181
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå