Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å oppleve at man får kjempe god selvtillit med enkelte personer. Føler seg sett og bra. Mens andre personer får en til å føle seg liten, klønete, barnslig og ukompetent? 

Har ei på jobben som får meg til å føle meg sånn. Vet ikke helt hvorfor. Hva kan jeg gjøre med det? 

Anonymkode: 7bfd4...3d4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, opplever det sånn med enkelte. Føler meg latterlig. Som om de er bedre enn meg, men sånn er det jo ikke. Aner ikke hva som forårsaker det.

Anonymkode: 63e04...e6f

Skrevet

Er så vanskelig å bare riste det av seg og. Kommer så automatisk. Merker at jeg krymper innvendig. 

Men jeg er veldig avhengig av aksept..  prøver å jobbe med det men er ikke lett  

Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig å oppleve at man får kjempe god selvtillit med enkelte personer. Føler seg sett og bra. Mens andre personer får en til å føle seg liten, klønete, barnslig og ukompetent? 

Har ei på jobben som får meg til å føle meg sånn. Vet ikke helt hvorfor. Hva kan jeg gjøre med det? 

Ja!  Er jeg bevisst over det i de situasjonene, så tenker jeg at det er jeg som er sjefen i mitt liv og prøver på en måte ta meg sammen. Jeg ble først ganske reflektert over det ved at jeg tenkte mye over på hvorfor det kanskje var sånn.

Det handlet veldig om at jeg likte de personene kanskje mer enn jeg selv trodde. Og at jeg tenkte at de er for bra for meg. Det handlet mer om at jeg var usikker på meg selv. Så jeg måtte bare bestemme meg for å ta meg sammen og innse at det er jeg som er sjefen i mitt liv. Men det trenger sikkert ikke alltid være sånn, men de gangene jeg har opplevd slik du beskriver, så har det handlet mer om meg enn om de. Jeg har bare vært utrygg på meg selv og har ment for meg selv at de har alt, får til alt osv. Men det stemmer jo ikke. 

Sier ikke at det er sånn for alle, men etter å ha reflektert masse rundt det, så har jeg innsett at jeg må ta meg litt sammen iblandt og være sjefen over meg selv. 

Endret av Traktorlesba96
  • Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så vanskelig å bare riste det av seg og. Kommer så automatisk. Merker at jeg krymper innvendig. 

Men jeg er veldig avhengig av aksept..  prøver å jobbe med det men er ikke lett  

DRIT i de, det er støy, fokus på deg selv.

Cluster b folk får mennesker til å føle seg liten, de er psyke, les deg opp slik at du vet hvordan du skal håndtere de.

Anonymkode: a4885...36d

• Liker 2
Skrevet

Og mye handlet også om at jeg ofte var veldig avhengig av bekreftelser. Men man trenger ikke alltid det. Var også avhengig av å bli sett til en usunn grad. Litt fortsatt, men forskjellen nå er at jeg har mer kontroll over dette og er bevisst. Da er det enklere å riste det litt av seg når man innser dette :)

• Liker 2
Skrevet

Men klarer ikke ta kontroll over det. Når folk er nedlatende og ikke liker meg så går jeg i kjelleren. Klarer ikke tenke positivt da 

Skrevet
2 timer siden, Coffee1234 skrev:

Men klarer ikke ta kontroll over det. Når folk er nedlatende og ikke liker meg så går jeg i kjelleren. Klarer ikke tenke positivt da 

Er ikke alltid grunnen er at folk er nedlatende, men det kan være at det også er grunnen absolutt. Det er bare ikke alltid det er slikt. Noen ganger burde man gå litt inn i seg selv også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...