Gå til innhold

Hvordan vite om man har mye vann i kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler selv jeg har mye vann i kroppen (uke 34), men jordmor skriver 0 på ødem. Jeg er ikke synlig hoven, altså knokene er godt synlige på ankler og håndledd. Men det gjør litt vondt å knipe sammen hendene - føles hovne. Ringene er tatt av for lengst (mulig de ikke passer pga vektøkning også da🙈).  Skoene mine passer helt fint, men jeg har tydelige merker etter sokkene. Er vondt å gå på føttene - spesielt på kvelden. Føles ut som de også er hovne, men de er ikke synlig større🤷‍♀️ Om morgenen når jeg våkner har jeg merker over hele kroppen etter sengklær etc..

Med disse "symptomene" vil dere si jeg har vann i kroppen? Hvor mye er vanlig å ha? Når fikk du evt. synlig hovne føtter/hender i svangerskapet? :)

Anonymkode: 9b4eb...340

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De noterer først når det er litt mer vann i kroppen enn det du beskriver. Høres ganske normalt ut slik du har det. Hvor mye vann i kroppen man får varierer veldig som gravid, jeg var synlig hoven i ankler og hender, men mim svigerinne var enda verre, så ut som noen hadde pumpet ekstra luft i henne 🙈

Anonymkode: 5d4b0...468

Skrevet

Etter hva jeg har forstått, noteres det som ødem når mengden vann er over det som er normalt, altså noe man bør følge med på. Min jordmor har også notert null ødem på meg, selv om jeg har litt vann i kroppen, spesielt i varmen. 

Anonymkode: a5253...945

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...