Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 5/6 ish. Føler at jeg kommer til å miste spira i magen. Merker ikke noe til at jeg er gravid annet enn sliten, fraværende mensen og bittelitt ømme pupper. Har et barn fra før av, hadde ikke mange symptomene da heller.

Men jeg har en sånn rar følelse. Jeg trodde ikke at jeg var gravid og det var bare en test for «sikkerhetsskyld». Jeg har før jeg tok testen drukket en del drikke med høyt koffein innhold, jeg gikk også på antibiotika en uke pga infeksjon i kroppen. Antibiotika kuren varte i en uke, og tror jeg ble gravid dagen jeg starta på det. Drakk også alkohol en kveld (ca 1 uke etter jeg da ble gravid).

så føler nå at jeg er dømt til å miste... samvittigheten gråter...

Anonymkode: b660b...3de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er bekymret synes jeg du skal gå til lege eller jordmor og få snakket om bekymringene dine. Du kan også undersøke mulighetene for tidlig ultralyd. Men ta det med medisinsk personell.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du kan slappe helt av. Det er mange som har drukket både koffein og alkohol de første ukene hvor de ikke visste at de var gravid. Jeg fant ut selv dagen etter en tilfeldig fyllekule med ei venninne at jeg var gravid 🥴 Min mor drakk tidvis et glass vin eller hjemmebrent når hun gikk med meg også - godt ut i svangerskapet 😂 På den tiden så var det jo "greit". 

Nå kan jeg ikke spå at spiren vil holde uansett og eventuelt hva som er grunn hvis du mister, men ikke tråkk deg selv ned med samvittigheten fordi at du har levd som normalt. Du visste jo ikke engang 🤷‍♀️

Anonymkode: 37943...85d

• Liker 4
Skrevet

Det har nok gått helt fint! Utrolig mange babyer som har vært med på en fyllekule eller fler før moren fant ut at hun var gravid 😅 Ikke at det betyr at det er greit å drikke såklart, men som regel så går det bra når det har skjedd så tidlig. De fleste typer antibiotika kan man også ta som gravid. På tryggmammamedisin.no kan du evt søke opp det du måtte lure på angående medisiner senere i svangerskapet også. 

Ikke gå rundt å ha dårlig samvittighet for dette, det viktige er at du nå vet om det og kan leve som gravid ❤️ Det fins ingen garantier for noe som helst selvfølgelig, og om det skulle gå galt så trenger ikke det heller ha noe som helst å gjøre med alkoholinntaket heller. Jeg har mistet 3 ganger selvom jeg gjorde alt «riktig», og det svangerskapet som gikk bra så drakk jeg flere drinker en kveld før jeg fant ut at jeg var gravid. 

Anonymkode: 99739...771

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du kan slappe helt av. Det er mange som har drukket både koffein og alkohol de første ukene hvor de ikke visste at de var gravid. Jeg fant ut selv dagen etter en tilfeldig fyllekule med ei venninne at jeg var gravid 🥴 Min mor drakk tidvis et glass vin eller hjemmebrent når hun gikk med meg også - godt ut i svangerskapet 😂 På den tiden så var det jo "greit". 

Nå kan jeg ikke spå at spiren vil holde uansett og eventuelt hva som er grunn hvis du mister, men ikke tråkk deg selv ned med samvittigheten fordi at du har levd som normalt. Du visste jo ikke engang 🤷‍♀️

Anonymkode: 37943...85d

Koffein og alkohol er stor forskjell på.

Anonymkode: 4304c...aeb

• Liker 1
Skrevet

Det går nok helt fint. Dere deler ikke blod enda, så skadene er minimale skal du se :)

Anonymkode: 2b54f...174

• Liker 1
Skrevet

En uke etter befruktning deler dere ikke blodomløp enda, så alt går nok bra ❤️ 

Anonymkode: 97721...860

• Liker 1
Skrevet

Takk for beroligende ord❤️

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går nok helt fint. Dere deler ikke blod enda, så skadene er minimale skal du se :)

Anonymkode: 2b54f...174

De deler strengt tatt aldri blod. 

Anonymkode: 99739...771

Skrevet

Dette har ekstremt mange gjort før deg, og det har sjelden noe som helst å si så tidlig! Slapp helt av 😀

Anonymkode: 09541...ee0

• Liker 2
Skrevet

Går nok helt fint😊 Jeg var på en tredagers firmatur med alt som hører med det da jeg var 4-5 uker på vei🤭 hadde selvfølgelig ingen anelse om at jeg var gravid. Han er 3,5 år nå, og frisk som en fisk😁

Anonymkode: ad16e...fac

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er i uke 5/6 ish. Føler at jeg kommer til å miste spira i magen. Merker ikke noe til at jeg er gravid annet enn sliten, fraværende mensen og bittelitt ømme pupper. Har et barn fra før av, hadde ikke mange symptomene da heller.

Men jeg har en sånn rar følelse. Jeg trodde ikke at jeg var gravid og det var bare en test for «sikkerhetsskyld». Jeg har før jeg tok testen drukket en del drikke med høyt koffein innhold, jeg gikk også på antibiotika en uke pga infeksjon i kroppen. Antibiotika kuren varte i en uke, og tror jeg ble gravid dagen jeg starta på det. Drakk også alkohol en kveld (ca 1 uke etter jeg da ble gravid).

så føler nå at jeg er dømt til å miste... samvittigheten gråter...

Dette her har sikkert mange gjort før deg. Går sikkert bra, men om du er bekymret ta en tur til legen du 😊

Skrevet

Jeg var 3 uker gravid nyttårsaften og visste det ikke. Var i 25 års bursdagsfest og drakk vin og øl, et par trekk av en joint og en liten stripe kokain for første og siste gang (nei jeg har ikke rusproblemer)

Fikk hetta noen uker senere da jeg testet positivt, men gutten min ble født frisk&fin. 

Anonymkode: b7f97...9eb

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk!!

Er ikke sånn at jeg må til legen for legen kan ikke gjøre noe uansett. Mister jeg-så er det sånn det er. Men jeg har så lite lyst til å miste 😕 Vi alle (mange) har vel kjent på det. Og jeg føler at denne graviditeten kom så brått og uventet på så det har ikke gått opp for meg enda. Og da tenker jeg automatisk at «jeg kommer til å miste fordi jeg føler det på meg».. alt er så rart! 
Takk for gode ord❤️❤️

Skrevet

Samme gjorde jeg og legen beroliget med at så tidlig i svangerskapet er spiren lite mottakelig for slikt, og det gikk helt fint 😊

Anonymkode: 277a5...d84

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nå må du slappe av.

Det finnes en del mødre der ute som har enten drukket alkohol i store mengder ofte, eller feks brukt snus/røyk i flere uker i svangerskapet før de oppdager at de er gravide. Det går også som regel bra!

Det viktigste er hva du gjør etter graviditet er oppdaget.

Endret av tussi84
Skrevet

Jeg tror mange har gått på den smellen. Jeg gikk på angstdempende rett før jeg ble gravid, og tok en uka før positiv test.. Spiste også sykt mye brie den helgen. Trodde ikke jeg kunne bli gravid lenger.. 

Skulle også begynne på antidepressiva, men de ble bare liggende... 

Anonymkode: 54dc5...b70

Skrevet

Slapp av. Jeg drakk i fire måneder inn i graviditeten. Visste ikke at jeg var gravid er gang. Gikk helt fint 😊 En sunn og frisk gutt på 8 år. Snakk heller med jordmor om dine bekymringer enn å gå å kverne. 

Anonymkode: eddc9...152

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...