AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1 Skrevet 21. august 2020 Lang historie kort. Vært gjennom 5 ivf forsøk Ingen egg på frys noen gang Ikke blirr gravid en eneste gang Alle prøver har sett fine ut hele veien, Mange egg ut, ca 20-50 prosent befruktelse hver gang, men eggene slutter å utvikle seg allerede etter dag 2. Jeg er kun 26 år. Normal bmi Frisk og aktiv Hva kan årsaken være? Verken det offentlige eller det private har noe svar å gi meg. Er det noen her som har lignende historie? Anonymkode: b1a81...c4b
Neutral90 Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 Tja, er de sikker på at det er eggene og ikke sæden? Tenker bare høyt her. Google litt DNA skade på sæd. Jeg vet for lite om det selv. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #3 Skrevet 21. august 2020 12 minutter siden, Neutral90 skrev: Tja, er de sikker på at det er eggene og ikke sæden? Tenker bare høyt her. Google litt DNA skade på sæd. Jeg vet for lite om det selv. Det er ikke sæden da vi har di 2 siste førsøkene brukt 2 forskjellige donoerer med toppkvalitet sæd.. Anonymkode: b1a81...c4b 1
Neutral90 Skrevet 21. august 2020 #4 Skrevet 21. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke sæden da vi har di 2 siste førsøkene brukt 2 forskjellige donoerer med toppkvalitet sæd.. Anonymkode: b1a81...c4b Da forstår jeg har dere vurdert eggdonasjon også?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #5 Skrevet 21. august 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lang historie kort. Vært gjennom 5 ivf forsøk Ingen egg på frys noen gang Ikke blirr gravid en eneste gang Alle prøver har sett fine ut hele veien, Mange egg ut, ca 20-50 prosent befruktelse hver gang, men eggene slutter å utvikle seg allerede etter dag 2. Jeg er kun 26 år. Normal bmi Frisk og aktiv Hva kan årsaken være? Verken det offentlige eller det private har noe svar å gi meg. Er det noen her som har lignende historie? Anonymkode: b1a81...c4b Det er genetisk. Ikke alle er laget for å kunne reprodusere seg. Det er naturlig seleksjon av mennesket som art. Anonymkode: 7b92e...a79 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #6 Skrevet 21. august 2020 2 minutter siden, Neutral90 skrev: Da forstår jeg har dere vurdert eggdonasjon også? Da er det ikke ditt barn. For et tullete forslag. Anonymkode: 7b92e...a79 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #7 Skrevet 21. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det ikke ditt barn. For et tullete forslag. Anonymkode: 7b92e...a79 De bruker jo donorsæd, like lite/mye deres barn da. Anonymkode: 71b2d...5a5 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #8 Skrevet 21. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er genetisk. Ikke alle er laget for å kunne reprodusere seg. Det er naturlig seleksjon av mennesket som art. Anonymkode: 7b92e...a79 Hvordan kan det være genetisk? Mine foreldre har hele 7 barn. Alle mine søsken har barn. Så jeg fårstår ikke hvordan det genetiske kommer inn i bildet når resten av familien min har barn 😶 Anonymkode: b1a81...c4b 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #9 Skrevet 21. august 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan det være genetisk? Mine foreldre har hele 7 barn. Alle mine søsken har barn. Så jeg fårstår ikke hvordan det genetiske kommer inn i bildet når resten av familien min har barn 😶 Anonymkode: b1a81...c4b Kanskje du er maks uheldig? Lei å høre at det har blitt sånn hos deg😐 Anonymkode: 06b9e...aba
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #10 Skrevet 21. august 2020 Genfeil. Kan være deg, han, eller kombinasjonen. Har ikke noe å si at alle andre i familien har "klart det". Er dessverre ikke slik akkurat dette virker. Anonymkode: bc312...b2a
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #11 Skrevet 21. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Genfeil. Kan være deg, han, eller kombinasjonen. Har ikke noe å si at alle andre i familien har "klart det". Er dessverre ikke slik akkurat dette virker. Anonymkode: bc312...b2a Hvordan kan man isåfall vite at det er genfeil? Kan man ta prøver for å finne ut av det? Anonymkode: b1a81...c4b
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #12 Skrevet 21. august 2020 Vi hadde også 5 forsøk - men ble gravid på det 5. Det var snakk om eggkvaliteten hos meg og, men siste gang var kvaliteten topp, og jeg fikk til og med to på frys i tillegg til de to eggene de satte inn!! Vet ikke hva som spilte inn, men siste runde var jeg flinkere til å passe kosthold, spiste minst 5 om dagen de suste månedene, tok tran og folat/multivitaminer/D-vitaminer. Lykke til! Anonymkode: 0ce48...f4a
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #13 Skrevet 21. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde også 5 forsøk - men ble gravid på det 5. Det var snakk om eggkvaliteten hos meg og, men siste gang var kvaliteten topp, og jeg fikk til og med to på frys i tillegg til de to eggene de satte inn!! Vet ikke hva som spilte inn, men siste runde var jeg flinkere til å passe kosthold, spiste minst 5 om dagen de suste månedene, tok tran og folat/multivitaminer/D-vitaminer. Lykke til! Anonymkode: 0ce48...f4a Gratulerer jeg har selv vært ekstremt flink med kosthold, mosjonering, og vitaminer under hele prosessen egentlig. Hele livet har dreid seg om det å prøve å bli gravid. Alkohol har jeg ikke rørt siden 2017. jeg føler jeg gjør absolutt alt for å legge til rette for å kunne bli gravid Anonymkode: b1a81...c4b
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #14 Skrevet 21. august 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan kan det være genetisk? Mine foreldre har hele 7 barn. Alle mine søsken har barn. Så jeg fårstår ikke hvordan det genetiske kommer inn i bildet når resten av familien min har barn 😶 Anonymkode: b1a81...c4b Ikke alle par er så fruktbare sammen. Kjæresten og jeg har blitt gravide 5 ganger på 4 år, i 40-årene. Min eks og jeg ble aldri gravide i 30-årene. Jeg sier ikke med det at dere skal gi opp, bare hva som kan ligge bak. Kanskje dere må ty til ICSI, eller noe annen hjelp. Anonymkode: 06d70...9dd
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #15 Skrevet 21. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle par er så fruktbare sammen. Kjæresten og jeg har blitt gravide 5 ganger på 4 år, i 40-årene. Min eks og jeg ble aldri gravide i 30-årene. Jeg sier ikke med det at dere skal gi opp, bare hva som kan ligge bak. Kanskje dere må ty til ICSI, eller noe annen hjelp. Anonymkode: 06d70...9dd Hvis du leser lengre opp, så har vi prøvd opp til flere donorer på 2 av ivf forsøkene våre. Sæden er ikke problemet. Anonymkode: b1a81...c4b 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #16 Skrevet 22. august 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan man isåfall vite at det er genfeil? Kan man ta prøver for å finne ut av det? Anonymkode: b1a81...c4b Vi ble utredet på klinikk i utlandet etter mange forsøk der man så det samme mønsteret. Ingenting hos noen av oss som tilsa at det var utfordringer. Unge, kjempesunne og friske. Vi fikk ut mange, gode egg. Og mange ble befruktet. Men etter 2-3 dager så man at delingen ikke var god. Og når de etterhvert ble dyrket til dag 5-6 var mønsteret tydelig. Slik vi ble forklart det er det en rekke gener som har som eneste funksjon å sikre deling og utvikling disse kritiske dagene. Og basert på at de kunne se det samme mønsteret på ca 60 befruktede egg (etter mange forsøk) var de sikre på diagnosen. Anonymkode: bc312...b2a 1
annelis Skrevet 23. august 2020 #17 Skrevet 23. august 2020 On 8/21/2020 at 6:13 PM, AnonymBruker said: Hvordan kan det være genetisk? Mine foreldre har hele 7 barn. Alle mine søsken har barn. Så jeg fårstår ikke hvordan det genetiske kommer inn i bildet når resten av familien min har barn 😶 Anonymkode: b1a81...c4b Tenker du kunne lese ei bok som heter "it starts with the egg". Den fins i bokhandel. Den forklarer mye og gir oversikt over tiltak som du kan prøve for bedre egg-kvalitet. Du er 26 og har tid. Ikke gi opp!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå