Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne jeg ble kjent med på videregående og har holdt kontakt siden da. Bor langt fra hverandre så blir sjelden møte. I mai ga jeg beskje om at jeg skulle mot der hun kommer fra og håpte vi kunne treffes i juli. Hun hadde synes det var kjekt og, men når juli kom hadde hun valgt å reise en annen plass sånn at det ikke ble møte. Hun hadde ikke sine barn da, men henne og hennes nye og hans barn. Veldig skuffet over at hun ikke prioriterte meg for evt en dag. Hun bor jo med denne mannen og barna hans så en dag hadde vel gått? 

Hun har kontakt meg to ganger etter dette, men jeg har vært kort og avisende. Nå lenge siden. Jeg har ikke kontakt henne og tenker litt at dersom jeg ikke blir prioritert er det vits å ha kontakt når vi aldri møtes. 

Overreagerer jeg synes dere? Si din mening her. 

Anonymkode: 97535...9a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mener at hun, mannen og barna hans skulle legge opp ferien etter når du tilfeldigvis var i byen? Det er et ganske urimelig krav, så jeg synes du overreagerer veldig. Det er alltid hyggelig å kunne treffe venner, men man kan ikke planlegge livet rundt det, særlig ikke når man også har andre å ta hensyn til.

• Liker 45
Skrevet

Noen folk er sånn dessverre. Har selv ei venninde som jeg har kjent siden barnehagen. Vi har vært bestevenner i alle år, men jeg måtte bare trekke meg litt ut da jeg til slutt ikke orket lengre å stå for 99% av invitasjoner og bli avblåst som regel i siste minutt. Nå forventer jeg det og har som regel andre planer i bakhånd. Vi treffes da kanskje bare et par ganger i året, men det får bare være. Tror og håper det kan bedre seg når barna har blitt voksne.

Anonymkode: 24f7f...cd2

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Daria skrev:

Du mener at hun, mannen og barna hans skulle legge opp ferien etter når du tilfeldigvis var i byen? Det er et ganske urimelig krav, så jeg synes du overreagerer veldig. Det er alltid hyggelig å kunne treffe venner, men man kan ikke planlegge livet rundt det, særlig ikke når man også har andre å ta hensyn til.

Tenkte at om hun ble hjemme en dag og han og hans barn reiste i forveien så vi kunne treffes. Åresvis siden sist. Da er det gjerne at man ikke har lyst i utgangspunktet eller? Hadde god tid på å planlegge dette. Og hvorfor ikke si det tidlig at det ikke går. Ventet til det datoen kom. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Daria said:

Tilbøyelig til å være enig med deg her. Dersom veninden skulle reise bort et annet sted med familien så gjør de det. Da kan man ikke forvente at de skal blåse i hele ferien og bli hjemme. Om hun hadde vært hjemme hele denne perioden og ikke hatt en eneste dag å avse så hadde det vært noe annet.

Anonymkode: 24f7f...cd2

• Liker 8
Skrevet

Tja, synes det er litt urimelig å forvente at hun skulle ha holdt seg hjemme en dag for å møte deg, mens mannen og barna reiste i forveien. Jeg er selv enslig og frivillig barnløs, men har likevel full forståelse for at venner med mann, barn og jobb ikke bare kan sette av dager som de føler for.

Anonymkode: 68663...90f

• Liker 17
Skrevet

Hva villedu gjort nå evt? Har ikke sagt noe om dette til henne. Fortsatt kontakt uten å si noe? Eller si noe? Evt ikke hatt kontakt mer? 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva villedu gjort nå evt? Har ikke sagt noe om dette til henne. Fortsatt kontakt uten å si noe? Eller si noe? Evt ikke hatt kontakt mer? 

Ingen? 

Skrevet

Synes også det er urimelig å forvente at hun skulle bli igjen mens kjæresten dro på ferie. Jeg ville hatt samme kontakt som tidligere, og dersom jeg skulle ha sagt noe ville det bare vært at det var synd vi ikke fikk til å treffes.

• Liker 13
Skrevet

Men dere hadde jo ingen avtale. Dere bare sa åpent at dere burde treffes og det er jo ingen avtale. Ofte er det bare ting man sier. Jeg også får meldinger om at "vi burde treffes igjen! Jeg skal innover om en mnd" og jeg svarer helt enig. Og ja, jeg mener det, men det er jo fortsatt ingen avtale. Men når de enda ikke vet hvilken tid den måneden de kommer, så stopper ikke jeg å lage andre avtaler. Mannen og barna hadde definitivt vært første prioritet. 

Jeg bare anbefaler å være mer konkret hvis du virkelig vil møte henne ;) Feks "Jeg skal i området ditt i uke 29. Har du lyst til å møtes?" 

Sier man bare "Jeg skal i området ditt i Juli, hadde vært hyggelig å møtes" Så er det bare en åpen invitasjon, som alle glemmer. Bedre å ha noe konkret for da kan man svare om det passer eller ikke ;)

Anonymkode: b8ddd...336

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men dere hadde jo ingen avtale. Dere bare sa åpent at dere burde treffes og det er jo ingen avtale. Ofte er det bare ting man sier. Jeg også får meldinger om at "vi burde treffes igjen! Jeg skal innover om en mnd" og jeg svarer helt enig. Og ja, jeg mener det, men det er jo fortsatt ingen avtale. Men når de enda ikke vet hvilken tid den måneden de kommer, så stopper ikke jeg å lage andre avtaler. Mannen og barna hadde definitivt vært første prioritet. 

Jeg bare anbefaler å være mer konkret hvis du virkelig vil møte henne ;) Feks "Jeg skal i området ditt i uke 29. Har du lyst til å møtes?" 

Sier man bare "Jeg skal i området ditt i Juli, hadde vært hyggelig å møtes" Så er det bare en åpen invitasjon, som alle glemmer. Bedre å ha noe konkret for da kan man svare om det passer eller ikke ;)

Var spesifisert dato og alt. Sånn at hun kunne finne ut om det var mulig å møtes. Og dersom hun fant ut at det ikke passet burde hun sagt beskje ikke den uken vi skulle der. Nå ble det ikke treff og var ikke på hennes prioriteringsliste. Så tror ikke gidder å prøve på noe sånt igjen. 

• Liker 1
Skrevet

Neivel. OK. Herregud, gode venner tåler da at planer endres? 

Anonymkode: f3f30...cec

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neivel. OK. Herregud, gode venner tåler da at planer endres? 

Anonymkode: f3f30...cec

Da er det gjerne lysten å møtes det går i tenker jeg. Man får til det man vil. 

Skrevet

Hun har familie som skal ha ferie også. Mener du oppriktig at hun skulle la være å dra med familien sin på ferie for å møte deg i noen timer? 

Bare det at du er lang sint og passiv aggressiv hadde vært kroken på døren for min del. Orker ikke slike venninner som deg. 

Anonymkode: 079b0...c21

• Liker 10
Skrevet

Du er urimelig, og fremstår ganske krevende og selvsentrert.

Anonymkode: a79f6...23e

• Liker 8
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har familie som skal ha ferie også. Mener du oppriktig at hun skulle la være å dra med familien sin på ferie for å møte deg i noen timer? 

Bare det at du er lang sint og passiv aggressiv hadde vært kroken på døren for min del. Orker ikke slike venninner som deg. 

Anonymkode: 079b0...c21

Det var det hun gjorde og det er greit. Så ønsker ikke å møte meg. Nå har jeg i tillegg gitt rom for ikke kontakt. Så går rett vei for henne nå. 

Skrevet

Det er ikke alt man får til, uansett hvor lyst man i utgangspunktet har - det trodde jeg ærlig talt de fleste voksne mennesker hadde lært seg. Man må prioritere forpliktelser, fornøyelser og hensyn til andre, og det er ikke alltid det man har mest lyst til vinner. Heller ikke jeg som hverken har barn eller partner å ta hensyn til står fritt til å gjøre akkurat hva jeg vil ved enhver anledning, og en venninne som ikke skjønte det, men valgte å ta alt i verste mening hadde jeg ikke orket i lengden. Å bli lei seg og skuffet er helt greit, men å furte i ukesvis og vurdere å bryte kontakten over en sånn enkelthendelse roper selvsentrert og umoden dramaqueen.

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor ta det så personlig? Det vil komme tider der det ikke passer alikevel. Prøv på nytt neste gang! :)  Det er ikke sikkert det er slikt som du tror. 

Alle har måttet avlyse noe. Men ingen grunn til å ta det personlig om dere er venner ;)

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ta det så personlig? Det vil komme tider der det ikke passer alikevel. Prøv på nytt neste gang! :)  Det er ikke sikkert det er slikt som du tror. 

Alle har måttet avlyse noe. Men ingen grunn til å ta det personlig om dere er venner ;)

Det er mest at det at det er så lang avstand i mellom at vi kan ikke møtes. Ikke sett hverandre på 2 år og nå trodde jeg det ble. For hun sa ikke at det ikke ble. Da blir jeg skuffet, lei og lurer på om det er vits å ha kontakt dersom man aldri kan møtes. 

• Liker 1
Skrevet

Dere hadde fremdeles ingen avtale når du har sagt datoen og hun ikke har bekreftet at den dagen skal dere finne på noe. Å anta at det blir bare fordi du har sagt datoen og hun ikke har sagt at hun ikke kan, er fremdeles ikke et ja. Det var dermed et forslag og ikke en avtale. Ingenting å bli snurt av over tid selv om det var kjipt at hun la andre planer når du først skulle dit. 

Anonymkode: 087ba...107

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...