AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1 Skrevet 21. august 2020 Baby våkner mange ganger mellom klokka 19:00 -23:00. Hun legges ca 18:30 og sovner på 10 min av seg selv bare jeg sitter der. Så sover hun ganske fort uten gråt. våkner etter 30 min og slik forsetter det utover kvelden. Sovner med en gang jeg gir smokken. Hun kommer aldri i den dype søvnen. Ikke før etter at jeg har lagt meg. Sover fordelt ca 3 timer på dagen, fordelt på 3 lurer. Siste lur er 15:30 - 16:00 og legges ca 18:15, sovner 18:30. Ikke oppvåkning på natta og sover til 07:00 Får mye fast føde, vann og mme. Ammer ikke. Hva kan dette skyldes? Overtrøtt? For uthvilt ? Noe annet ? Sjekket hos lege, HS og fysio og skal ikke ha noen plager. Våkner bare for sutten. Hun sover i bedside crib ved senga! Hun er straks 7 mnd. Anonymkode: 1c0ce...104
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 Sliter egentlig med det samme, både for mye og for lite søvn kan føre til det der, men siden hun sovner lett vil jeg tippe for mye søvn. Ville prøvd å kutte litt ned på den siste luren først, hold henne våken litt lenger og kutt ned 10 min og se om det hjelper. Du må sikkert prøve deg litt frem men vi har merket færre oppvåkninger når vi har kuttet ned 10 minutter her og der på lurene. Anonymkode: 837d6...934
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #3 Skrevet 21. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sliter egentlig med det samme, både for mye og for lite søvn kan føre til det der, men siden hun sovner lett vil jeg tippe for mye søvn. Ville prøvd å kutte litt ned på den siste luren først, hold henne våken litt lenger og kutt ned 10 min og se om det hjelper. Du må sikkert prøve deg litt frem men vi har merket færre oppvåkninger når vi har kuttet ned 10 minutter her og der på lurene. Anonymkode: 837d6...934 Kan jeg spørre hvor gammel din er ?😊 TS Anonymkode: 1c0ce...104
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #4 Skrevet 21. august 2020 Jeg mistenker at det som skjer er at du har fått et menneskebarn. Mødre til babyer som sover mye og lenge i strekk er tilsynelatende litt overrepresentert på KG og i facebookgrupper, men det er altså mange barn som våkner hyppig. Det er generelt ganske naturlig for små mennesker. Det passer ikke så godt i moderne samfunn, men evolusjonen går ikke så fort, så det henger litt ur-greier igjen i ungene før vi får lært det av dem. Jeg har ingen trøst eller råd desverre, men det er sikkert andre som kommer med det her. Min var helt lik bare at han ikke sovna igjen hvis jeg ikke kom fort nok når han våkna. La meg samtidig som babyen min i 7-8 måneder, fram til han var 16 måneder ca. Jævlig kjipt, men alternativet var verre. Anonymkode: ff29a...d6d 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #5 Skrevet 21. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Kan jeg spørre hvor gammel din er ?😊 TS Anonymkode: 1c0ce...104 Min er litt over 5 måneder og sover mindre enn 3 timer på dagen. Hvis hun får veldig mye mindre enn vanlig er hun vanskelig å legge pluss våkner masse tidlig på natten, hvis hun plutselig får litt mer sovner hun lett men våkner ofte hele natta og er gjerne våken i lengre strekk også. Anonymkode: 837d6...934
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #6 Skrevet 21. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mistenker at det som skjer er at du har fått et menneskebarn. Mødre til babyer som sover mye og lenge i strekk er tilsynelatende litt overrepresentert på KG og i facebookgrupper, men det er altså mange barn som våkner hyppig. Det er generelt ganske naturlig for små mennesker. Det passer ikke så godt i moderne samfunn, men evolusjonen går ikke så fort, så det henger litt ur-greier igjen i ungene før vi får lært det av dem. Jeg har ingen trøst eller råd desverre, men det er sikkert andre som kommer med det her. Min var helt lik bare at han ikke sovna igjen hvis jeg ikke kom fort nok når han våkna. La meg samtidig som babyen min i 7-8 måneder, fram til han var 16 måneder ca. Jævlig kjipt, men alternativet var verre. Anonymkode: ff29a...d6d Jaa, føler meg heldig som får sove hele natten uten særlig oppvåkninger og det er ikke det værste og inn og gi sutt, men HS syntes det var dumt at hun aldri kom i dyp søvn første halvdel av kvelden.Men hun er jo blid og fornøyd😌 Anonymkode: 1c0ce...104
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #7 Skrevet 21. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min er litt over 5 måneder og sover mindre enn 3 timer på dagen. Hvis hun får veldig mye mindre enn vanlig er hun vanskelig å legge pluss våkner masse tidlig på natten, hvis hun plutselig får litt mer sovner hun lett men våkner ofte hele natta og er gjerne våken i lengre strekk også. Anonymkode: 837d6...934 Ikke lett å skjønne seg på den kabalen der😅 Anonymkode: 1c0ce...104
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #8 Skrevet 21. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jaa, føler meg heldig som får sove hele natten uten særlig oppvåkninger og det er ikke det værste og inn og gi sutt, men HS syntes det var dumt at hun aldri kom i dyp søvn første halvdel av kvelden.Men hun er jo blid og fornøyd😌 Anonymkode: 1c0ce...104 Ser den, og det med dyp søvn kan nok helsesøster mer om enn meg. Men for oss ble livet med baby veldig mye bedre da vi aksepterte at vi hadde et barn som sov lite og sånn er livet. Holdt på å gå fra vettet da vi prøvde å få lillegutt til å sove sånn som helsesøster ville han skulle gjøre. Han var blid og fornøyd og utviklet seg normalt og alt var tilsynelatende i orden, han bare sov lite og oppstykket. Anonymkode: ff29a...d6d 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #9 Skrevet 21. august 2020 I denne alderen er det veldig vanlig at de begynner med en dle ekstra oppvåkniger.. Merkelig at hs ikke sa det? Jeg ville fulgt babyen sine signaler. Den er tydeligvis ikke klar for å ta natt 😊 Anonymkode: 20f61...2cd
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #10 Skrevet 21. august 2020 Da min var 7 mnd sov hn best mellom 17.30 og 02.00, fra 02-05 var det disko og turistene. Er visstnok helt vanlig med dårlig søvn i denne perioden. Anonymkode: 2e66f...bfe
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #11 Skrevet 21. august 2020 Turnstevne, ikke turistene:P Anonymkode: 2e66f...bfe 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #12 Skrevet 21. august 2020 Sånn er det med vår jente på 7 mnd. også en del, men ikke hver kveld. Jeg har ikke klart å finne årsaken. Det kan skje når hun har sovet lite på dagtid, men f.eks. i dag har hun sovet mye mindre enn vanlig og jeg har ikke vært inne hos henne en eneste gang siden hun sovnet kl. 19. Hvis hun sover mer enn vanlig på dagtid, pleier det å slå ut på at vi ikke får til å legge henne til vanlig tid. Anonymkode: 9b224...7bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå