AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1 Skrevet 21. august 2020 Bare for å få gratis noe? Hvordan fungerer det egentlig? Når det står prøv en mnd gratis og ingen bindingstid? Kan man bare avslutte mens det er gratis eller må du legge inn kort slik at 1 mnd trekkes? Anonymkode: 5de32...90b
Chuck Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 Må som regel legge inn kortinformasjon, men så sier du bare opp før måneden er over. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #3 Skrevet 21. august 2020 Akkurat nå, Chuck skrev: Må som regel legge inn kortinformasjon, men så sier du bare opp før måneden er over. Synes de ikke at dette er veldig frekt? De må jo tape veldig mye på det? Er det mange som gjør dette? Anonymkode: 5de32...90b
Mezzosoprena Skrevet 21. august 2020 #4 Skrevet 21. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare for å få gratis noe? Hvordan fungerer det egentlig? Når det står prøv en mnd gratis og ingen bindingstid? Kan man bare avslutte mens det er gratis eller må du legge inn kort slik at 1 mnd trekkes? Anonymkode: 5de32...90b Dette bruker de selvfølgelig for alt det er verdt - ja, kanskje mange benytter seg av den gratis prøveperioden og faktisk sier opp før fristen - men jeg tror at det er så mange som glemmer det at de får inn mer penger enn de ville ha fått uten...
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #5 Skrevet 21. august 2020 Det er jo en grunn til at de har gratis prøveperiode. Det er jo i hovedsak fordi de ønsker å tiltrekke seg folk som vil ha noe gratis. Og så satser de på at en viss andel enten glemmer å avbestille, eller synes tjenesten er så bra at de fortsetter selv om de må betale. Dette er nok lønnsomt for de som gjør det, ellers tviler jeg på at dette hadde vært en så vanlig introduksjonsordning som det det er. Nei, det er ikke frekt å bare ta en gratis prøveperiode og så si opp uten å måtte betale noe. Det er faktisk det tilbudet de tilbyr, selv om de altså håper at du velger å fortsette å betale. Anonymkode: c8c01...5e4 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #6 Skrevet 21. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes de ikke at dette er veldig frekt? De må jo tape veldig mye på det? Er det mange som gjør dette? Anonymkode: 5de32...90b Gjelder dette kanskje en strømmetjeneste? Sumo, Netflix og andre har naturligvis regnet på det og funnet ut at gratisperioder lønner seg. Såpass mange blir avhengige etter at prøvemåneden er slutt, og bestemmer seg for å fortsette. Eller de glemmer rett og slett å melde seg av 🙂 Uansett lønner det seg for selskapene å tilby dette. Selv om en god del takker for seg ved prøvemånedens slutt. Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Jeg har prøvd ut Sumo, Netflix og Viaplay. Må legge inn kortinfo og passe på å melde seg av innen fristen. Som ekstra bonus, hender det at noen selskaper tilbyr ny prøveperiode når det er en stund siden du har vært kunde. De vil gjerne forsøke å få deg tilbake. Har ikke sett statistikk, men vil tro at det er garantert veldig mange som gjør dette ja. 🙂 Anonymkode: 310bf...d18
Gjest Dævendøtte Skrevet 21. august 2020 #7 Skrevet 21. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes de ikke at dette er veldig frekt? De må jo tape veldig mye på det? Er det mange som gjør dette? Anonymkode: 5de32...90b De hadde ikke gjort dette om det ikke lønte seg til slutt. Er så mange som glemmer å avslutte og så er det noen som liker det de får. Så det er nok ikke et tapsprosjekt.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #8 Skrevet 21. august 2020 Legger til: Pass på å lese det som står med liten skrift. 🙂 Anonymkode: 310bf...d18
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #9 Skrevet 21. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legger til: Pass på å lese det som står med liten skrift. 🙂 Anonymkode: 310bf...d18 Skulle ikke vært lov å prøve å skjule info på den måten. Anonymkode: 5de32...90b
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #10 Skrevet 21. august 2020 Jeg bruker det ofte Hvis jeg gjør det, så legger jeg inn i kalenderen min at jeg må huske å kansellere noen dager før prøveperioden går ut. Da rekker jeg nettopp å teste før jeg begynner å betale. Har gjort det med audible (fant ut at lydbok ikke var for meg), skillshare (tommel opp, betaler nå), og diverse streamingtjenester. Anonymkode: fc999...6d4
911 Skrevet 21. august 2020 #11 Skrevet 21. august 2020 Dette gjør jeg av og til, men passer på å avbestille med en gang varen er kommet. Sender bare en hyggelig epost at jeg foreløpig ikke ønsker flere produkter men vil åpne for abonnement om jeg blir fornøyd. Ingen kan klandre oss for det. De satser nok på at mange glemmer å avbestille.
Myrmica Skrevet 21. august 2020 #12 Skrevet 21. august 2020 Dette gjør jeg mye, synes ikke det er noe frekt over det. Tilbyr de gratis prøveperiode, så er det fritt fram for alle å prøve. Har gjort det med samtlige strømmetjenester som tilbyr gratisperiode, lydbok-apper, godisbokser til bikkja m.m. Har også meldt meg inn i bokklubber/magasinabonnementer for å dra nytte av velkomstgaven, og så meldt meg ut igjen dagen etter. Har de et tilbud på dette, og man står fritt til å melde seg ut når man vil, har jeg ingen dårlig samvittighet. Men husk, som andre her skriver, å lese vilkårene først 😁
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #13 Skrevet 21. august 2020 Jeg har gjort det mange ganger. Det er få ting jeg fortsetter for jeg synes rett og slett ikke det er verdt det. Jeg setter det opp i kalenderen slik at jeg husker å avbestille når mnd nesten er gått. Anonymkode: 88306...acd
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #14 Skrevet 21. august 2020 Det er ikke frekt, det er det prøveperioden er til. Anonymkode: fda2b...70c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #15 Skrevet 21. august 2020 Hos de jeg har prøvd, kan du melde deg av gratis perioden med en gang og allikevel ha tilgang ut gratisperioden, da slipper du å risikere å glemme å melde deg av. Anonymkode: 7b601...2e6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #16 Skrevet 21. august 2020 Jeg gjør det ofte på mobilabonnement og strøm. Går lange perioder uten å betale. Må bare huske å avbestille før fristen🙋🏽♀️ Anonymkode: 798e9...dea
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #17 Skrevet 21. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjør det ofte på mobilabonnement og strøm. Går lange perioder uten å betale. Må bare huske å avbestille før fristen🙋🏽♀️ Anonymkode: 798e9...dea Og hvis du lar det gå lang nok tid, kan du få gratis prøveperiode på nytt med samme nummer😂 Anonymkode: 798e9...dea
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #18 Skrevet 21. august 2020 På de fleste steder kan du si opp med en gang, men fremdeles ha prøveperioden tilgjenglig. Anonymkode: 13659...6c8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå