Gå til innhold

Litt vondt i halsen. Teste selv om det går over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg våknet i dag med litt vondt i halsen. Har ingen andre symptomer på corona. Bestilte time for testing på nett, men ser at det kan ta litt tid før man får en test. Er det noen som vet om man må teste seg hvis symptomene går bort? 

Til informasjon så jobber jeg med mennesker. Ingen av brukerne er i risikogruppen, men noen av kollegaene er det.

Anonymkode: 7ab3e...14b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min har hatt litt vondt i halsen siden mandag. Det har kommet og gått litt. Da han ringte i dag for å spørre om de synes han burde teste seg (han har hjemmekontor, er kun sammen med oss kjernefamilien) hadde de reagert med "hvorfor har du ikke ringt før?"

Så ut fra det svaret han fikk synes jeg jo du bør vurdere det...

Anonymkode: 8f002...3bd

• Liker 4
Skrevet

Det er dumt at det er lang ventetid på testing, men jeg ville gjennomført testen uansett. Hvis det er en uke til du får test og du ikke har vondt i halsen i morra, så ville jeg nok avbestilt. Men om du føler deg frisk i morra og testen er på søndag eller mandag så ville jeg gjennomført. 

Anonymkode: 59fca...273

• Liker 1
Gjest Sugar Plum Fairy
Skrevet

Her ville de at man skulle vente et par dager og se an symptomene først. 

Skrevet

Jeg bor i Bergen. Så og si alle jeg kjenner som har hatt symptomer (stort sett luftveissymptomer feks hoste, sår hals, med eller uten feber) har blitt bedt om å se an et par dager (selv om symptomene allerede har vart 2-3 dager). Virker ikke som de er så veldig interessert i å teste folk her. Ei heller helsepersonell som burde blitt testet på dagen etter et par dager med symptomer. 

Anonymkode: ee3cd...eda

Skrevet

Tusen takk for svar. :) 

Fikk en test i morgen, så jeg drar på den for sikkerhets skyld. Tror ikke jeg har corona, men veldig kjipt å smitte de eldre på jobb hvis jeg skulle ta feil. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. :) 

Fikk en test i morgen, så jeg drar på den for sikkerhets skyld. Tror ikke jeg har corona, men veldig kjipt å smitte de eldre på jobb hvis jeg skulle ta feil. 

Lykke til:) 

jeg hadde og litt vondt i halsen denne uka + slapp. Ringte, og fikk til beskjed at de nå tester for den minste ting. Så testet- fikk svar ett litt under to døgn. Jeg trodde virkelig ikke jeg hadde korona- men føler ett stort ansvar nå for tiden- så tok en test. (Var NEG, men nå slipper jeg å tenke på det- iallefall i denne omgang😅)

Anonymkode: b0f18...04d

• Liker 2
  • Opprett ny...