Gjest gjest1 Skrevet 18. juli 2005 #1 Skrevet 18. juli 2005 Noen som vet hva søppelkasse heter på engelsk? Tenker på en sånn stor en, sånn som bedrifter gjerne har i bakgården sin osv.
kula Skrevet 18. juli 2005 #3 Skrevet 18. juli 2005 Tenker du på noe så stort som container? Eneste jeg kommer på er trashcan...
Gjest gjest1 Skrevet 18. juli 2005 #5 Skrevet 18. juli 2005 Hmm.. ja, jeg har tenkt på både trashcan og dustbin. Men lurte litt på om det kanskje gjaldt sånne små? Sånne som en har på kjøkkenet sitt. Tenker ikke helt på en container, det blir for stort. Tenker på sånne firkantete grå med blått/grønt lokk. Papirresirkulering har sånne spann her hvor jeg bor.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 18. juli 2005 #6 Skrevet 18. juli 2005 (endret) Garbage containers? http://www.trucks.com/trucks_inventory_garb_containers.asp Ooops, leste ikke siste post. Endret 18. juli 2005 av Rattleshake
LilleMy Skrevet 18. juli 2005 #7 Skrevet 18. juli 2005 Trunk / Garbage Tror du kan bruke begge omtrent slik; Just put it in the big trunk outide... Just put it in the garbage outside....
Gjest Gjesta Skrevet 18. juli 2005 #9 Skrevet 18. juli 2005 Husk at det er forskjell på britisk engelsk og amerikansk engelsk. "Garbage" er spesifikt amerikansk. Britisk engelsk: Dustbin Amerikansk engelsk: garbage can, trashcan Hvis du skal skrive nøytralt, velger du det britiske ordet. Nordmenn kan allikevel ikke å skrive korrekt amerikansk engelsk (forskjellene er større en bare ordvalg og staveforskjeller).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå