Gå til innhold

Blitt forkjølet, hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått symptomer som tett nese, vondt i halsen og mild hoste. 

Jeg har ferie og skal tilbake på jobb på mandag. Ikke vært utlands eller vært noen andre steder enn hjemme de siste 14 dagene. Har et barn som er 3 år som startet i barnehagen på mandag. 
Han er hjem til faren sin nå og han er ikke syk sier far. Han var litt snufs her om dagen, men det gikk over. Holdte han hjemme dagen før jeg sendte han til far. 

Skal jeg se det ann i helgen? Holder meg hjemme nå over helgen. Har nok mat i skapene så trenger ikke å handle. Avlyst alle avtaler og gitt beskjed til de jeg har vært rundt. 

Burde jeg ringe legen eller bare vente å se om det går over? Vil liksom ikke være til bry for legen om det bare er forkjølelse. 

Anonymkode: c1cea...221

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde testes. Du vet ikke hva barnet har tatt med seg hjem fra barnehagen. Ikke ta noen sjanser.

Anonymkode: 6444f...e37

• Liker 2
Skrevet

Hadde forkjølesessymptomer i juni, men da var det vanskelig å få testet seg. Jeg holdt meg hjemme og ble frisk etter noen dager.

Anonymkode: fbfe7...1b4

Skrevet

Ringte legekontoret nå og skulle bli ringt opp av legen min om litt. De sa at de tester hyppig nå og med mine symptomer så er det mest sannsynlig at jeg burde testes sa de. Det fikk legen avgjøre sa de på kontoret. 
Jeg jobber i butikk og har barnehagebarn. De sa det er viktig å avdekke om det er corona. 

Så vi får se hva legen sier. 

ts

• Liker 4
Skrevet

Ring 116117 eller coronatelefon hvis kommunen har opprettet det, så får du svar ;) Eller så holder du deg i selvpålagt karantene.

Anonymkode: bc767...673

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde testes. Du vet ikke hva barnet har tatt med seg hjem fra barnehagen. Ikke ta noen sjanser.

Anonymkode: 6444f...e37

Det jeg er redd for. Så har jeg en mor som jobber i sykehjem. Vi har vært sammen. 

Dette som irriterer meg at folk sender barna sine i barnehagen når de er syke. Smitter andre barn og foreldre. 

Har ikke vært syk siden julen og er alltid nøye med håndvask

. ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk time med engang til å teste meg. Så får jeg svar i morgen eller søndag 👍👍 

ts

• Liker 4
  • Opprett ny...