Gå til innhold

ekssvigermor som maser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg skilte meg fra eksen i fjor og vi har et barn sammen i skolealder. Eksen er like fraværende mentalt og følelsemessig som alltid og svarer i korte og kjølige ja eller nei setninger. Det er som å snakke med gråstein eller murvegg. Det er forsåvidt ok, men så har vi moren hans da.

Hun har begynt å ringe meg systematisk for å "sjekke" hva vi driver med her i huset. Hun er nok uenig i min oppdragelses stil eller hva det er, og synes ikke vi har nok innhold i dagene f.eks. Det kan jeg forstå, men jeg akter feks ikke å dra en febersyk gutt ut å vasse i fjæra, når det er varmt som en stekeovn. Sist gang jeg testa hennes forslag så måtte jeg dra med meg en sliten gutt hjem da han knapt orket å gå selv i varmen. 

Når hun er her så hagler det med kommentarer ( bildet er skevt..bordet står feil osv. Det er som om hun MÅ få ut kritikken for å ikke eksplodere av hva enn det er hun holder inne i seg ) og det kommer lange tirader og monologer om alskens kjedelige greier de har vært med på og om folk jeg ikke kjenner. Jeg blir så inn i helvetes lei!!!

Men så maser hun sånn da! Jeg vet ikke hva det er, om hun savner meg eller hva det er, men det er jo IKKE hyggelige samtaler? Hun spør jo ikke hvordan det går med meg som tar vare på barnet når det er sykt mens sønnen hennes jobber dag og kveld.  

JEg vet ikke hva jeg vil med denne posten, men jeg er sånn halveis tussete sliten nå og så lei og sint at jeg måtte bare skrive det ned for å se om det er jeg som er helt koko eller om det er svigermor som er gærn. Hva tror dere? 

Anonymkode: 1fbee...b52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner virkelig frustrasjonen din, det høres j*vlig slitsomt ut for å si det MILDT. Du må snakke med henne og få henne til å forstå.

Samtidig er dette en av bakdelene med å få barn. Sikkert flere av mødrene til mine ekser som snakker stygt om meg og ikke synes noe om meg, men jeg slipper å forholde meg til de og de får bsre kjøre sin greie hvis det gir de glede i livet å drive på sånn der. Har du barn med sønnen til en mor så er du dessverre nødt til å forholde deg til de på en eller annen måte resten av livet uansett hvor irriterende det er.

Anonymkode: 429aa...a96

Skrevet

Blokker nummeret hennes, da slipper du å høre ringingen. Du vil få beskjed av mobilen når hun har kontaktet deg og kan eventuellt ringe hun tilbake de gangene du gidder. 

Jeg hadde aldri akseptert at en svigemor skulle diktere hva jeg skal gjøre med mitt barn, i tillegg hadde jeg ikke funnet meg i at hun skulle kommentert alt som er "galt" i mitt hjem, det har hun da ingenting med 

• Liker 3
Skrevet

Det høyres slitsomt ut. Kanskje svigermor heller kan besøke barnebarnet når sonen har samvær?

Anonymkode: ae5a5...db2

• Liker 8
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner virkelig frustrasjonen din, det høres j*vlig slitsomt ut for å si det MILDT. Du må snakke med henne og få henne til å forstå.

Samtidig er dette en av bakdelene med å få barn. Sikkert flere av mødrene til mine ekser som snakker stygt om meg og ikke synes noe om meg, men jeg slipper å forholde meg til de og de får bsre kjøre sin greie hvis det gir de glede i livet å drive på sånn der. Har du barn med sønnen til en mor så er du dessverre nødt til å forholde deg til de på en eller annen måte resten av livet uansett hvor irriterende det er.

Anonymkode: 429aa...a96

Det går ikke an å snakke med henne, men jeg sa ifra i sist faktisk, og da backet hun litt ned. Vet at hun er glad i barnebarna, men det her føles som terrorisering. Akkurat nå ihvertfall. Kansje jeg er fjern og sliten eller hva det er, men synes det er så unødvendig å drive å ringe meg sånn hver uke og spørre meg og barnet mitt ut. Det pleide hun ikke å gjøre før vi ble skilt. Tenker at det handler om kontroll i større grad en nyskjerrighet og kjærlighet.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høyres slitsomt ut. Kanskje svigermor heller kan besøke barnebarnet når sonen har samvær?

Det handler om at hun trenger å finne ut hva vi driver med her.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er helt enig altså. :) Det er bare det at hennes sønn svarer ikke henne på tlf da han synes hun er like slitsom som jeg synes.

Skrevet

Slutt å svare på telefonen. Si at hun kan sende melding dersom hun skal gi en beskjed viktig, ellers får hun holde seg borte. Du skal ikke stå til rette for henne, hun har ikke noe med ditt liv å gjøre lenger. 

• Liker 6
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om at hun trenger å finne ut hva vi driver med her.

Svar vagt (vi koser oss) og bytt tema over på monolog-temaene hennes. Eller svar vagt og si at du må legge på for barnet ønsker at du skal hjelpe med noe. 

Anonymkode: 76723...ea6

• Liker 2
Skrevet

Du må bare slutte å svare.

Anonymkode: 548e5...0fa

• Liker 1
Skrevet

Kan dere ikke bestemme samvær sammen og utenfor det så skal det ikke være kontakt utenom det? Hvis hun er flink med barna og faren er fraværende så ser jeg ikke det som noe problem. Er jo bestemora til barnet ditt så er viktig å ha litt kontakt for barnet, men du trenger jo ikke ha noe særlig kontakt utover det. Sett regler for kontakt og besøk så skal det nok ordne seg. 

Anonymkode: be804...66e

• Liker 1
Skrevet

Si at du skilte deg fra sønnen hennes for å slippe å være sammen m henne - 

Anonymkode: 8e671...f73

Skrevet

Du må jo ikke finne deg i dette. Reduser kontakten betydelig. Hun har ikke rett til å avhøre deg på den måten, eller komme hjem til deg å klage. Hvis du fortsetter å ta imot henne på besøk, så stopper du hennes tirader med noe i retning av "jeg forventer st du behandler meg med allminnelig høflighet. Ellers må du gå". Det er ikke vanlig å oppføre seg slik.

Likedan så har du jo faktisk valget å la være å ta telefonen når hun ringer. Hvis du tar den, så svar vagt og ikke gi henne noe informasjon. Hold det kort og overfladisk. At hun ikke får svar hos sin sønn, vel det er ikke ditt problem! Du kan fint si til henne likevel at fremover er det best om hun omgås barnet når det er hos sin pappa. Dere er jo skilt nå. Så får de to ordne det selv som, har ingenting med deg å gjøre.

Så- sett grenser!

Anonymkode: f1fe8...d35

Skrevet

I går ringte hun to ganger!! Jeg vet jeg må kutte kontakten men hun er så PÅ.

Svarer ikke jeg så ringer hun barnet mitt og skal ha han til å drive med en bedre aktivitet enn det han holder på med. Han er syk og hun stresser om at han kommer til å havne bak de andre etter to dager. Ok, god tanke, men det er da bare noen dager han er syk nå. De mener han bare later som!!

Spurte eksen hva som skjer, at det var litt mye med at mora hans ringer som han gjør men han blir krass og vet ikke noe om det. 

Det har aldri vært noe respekt for meg i den familien, og moren hans var en del av det jeg rømte fra. Det er som om hun har tvang om å ringe og pakker så allt av dritt og sinte tanker inn i stikk som hun kommer med. 

Skrevet

Kanskje hun savner dere ?

Anonymkode: 50af3...afc

Skrevet

Her har jeg kuttet kontakten med ekssvigermor av samme grunn.
Jeg har gitt beskjed om at far kan ta barnet med på besøk og at de kan snakke med han om ting.
Jeg får tilbakemeldinger fra han at ekssvigermor er skuffet for at jeg aldri er med på besøk til dem lengre og at jeg er sur på de osv. Jeg ser ingen grunn til at jeg skal bruke av min tid til å besøke dem, all den tid de har en sønn som kan ta seg av sin egen familie. Jeg har min familie og besøker familien min med barnet mitt. Barnefar blir ikke invitert med til min familie.

Jeg har de på snap og snapper ofte filmer og bilder, det bør være nok fra min side syns jeg, når jeg aldri har følt meg velkommen eller hatt noe nært forhold til de. Barnet er så lite enda at det ikke har egen mobil. Er ikke sikkert de får nummeret når barnet får egen mobil, da de har helt annen døgnrytme enn normale mennesker. Ekssvigermor kan fint ringe meg kl 22 om kvelden og vil snakke med barnet, som såklart sover. 

Etter jeg satt over all kontakten til barnefar, så har livet blitt mindre stress for meg. Så snakk med han og be han ta seg av sin egen familie. Evt avtal at de kan få ha barnet innimellom, men at da skal far levere osv. Dere er ikke lengre en familie.

Anonymkode: c5997...77e

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tter jeg satt over all kontakten til barnefar, så har livet blitt mindre stress for meg. Så snakk med han og be han ta seg av sin egen familie. Evt avtal at de kan få ha barnet innimellom, men at da skal far levere osv. Dere er ikke lengre en familie

Det er gode poeng dette. Det er jo det jeg vil, men tror de sliter med å gi slipp på meg. Samtidig merker jeg jo at hun trenger kontroll og at det er et system i ringingen. Hun pleide feks å ringe dagen hun visste barnet skulle til pappaen for da fikk hun "rapport" for uka. Tror også eksen svartmaler meg en del. Han kalte meg stygge ting for å holde ungen inne i solsteken da han var syk. Eksen er lite villig til å ta noe ansvar for å snakke med moren sin fordi det er for slitsomt. Hun er krevende og han har likt å legge det over på meg. Når jeg sa i går at hun ringte mye så "visste han ikke noe om det" selv om hun sier han ikke svarer. (Og klager til meg over at han ikke svarer!) Morsomme er nok at de alltid har tenkt det er min feil at han er fjern. Men nei.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

I går ringte hun to ganger!! Jeg vet jeg må kutte kontakten men hun er så PÅ.

Svarer ikke jeg så ringer hun barnet mitt og skal ha han til å drive med en bedre aktivitet enn det han holder på med. Han er syk og hun stresser om at han kommer til å havne bak de andre etter to dager. Ok, god tanke, men det er da bare noen dager han er syk nå. De mener han bare later som!!

Blokker nummeret hennes på barnets telefon. Hun skal absolutt ikke ha lov å ringe barnet og blande seg i barnets skolegang m.m. Det er å gå langt over streken. Hun er ikke forelder til barnet. 

Anonymkode: 9ab5d...421

• Liker 3
Skrevet

Hvor mange tråder skal du lage om dette egentlig?

Anonymkode: 09e52...46e

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange tråder skal du lage om dette egentlig?

Anonymkode: 09e52...46e

Hei, hva mener du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...