AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1 Skrevet 21. august 2020 Jeg har ei venninne jeg blei kjent med gjennom jobb for 8 år siden og de siste to årene har hun gradvis kuttet meg ut av livet sitt. Hun fikk selvfølgelig type og kid og hører sjeldent fra seg. Nå har jeg fått type og skrev det til venninna mi. Hun gratulerte og spurte hvem den heldige var men det var det. Det høres kanskje "høflig" og greit ut men for noen år siden hadde hun ringt og hun hadde visst om at jeg datet. Jeg dreit meg ut en del med venninnen min for noen år siden men jeg trodde vi hadde lagt det bak oss men det virker som hun fortsatt bærer nag. Jeg har ikke så mange venninner og jeg er oppriktig glad i henne. Mens jeg er introvert, så er hun veldig utadvendt og godt likt så hun har mange i livet sitt. Jeg har vært mye alene mens hun har alltid mennesker rundt seg. Jeg skjønner ikke at noen kan være så langsinte for noe som skjedde flere år siden og jeg vil ikke rippe opp i det ved å spørre om det er derfor hun fortsatt er så kort. Selv om vi bor i samme by har jeg ikke sett henne på et halvt år, hun har aldri tid og jeg tørr ikke spørre. Hva kan jeg gjøre for å fikse vennskapet når noen er så langsinte?? Anonymkode: 2210b...39d
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 Det er litt sånn at venner kommer og går, uten at hun nødvendigvis fortsatt er sint på deg. Av og til sklir man bare fra hverandre. Du sier du har hørt lite fra henne de siste årene, men har hun hørt fra deg? Hvis du dreit deg ut og du er den som ikke har så mange venner, så blir det til at mye av ansvaret for å opprettholde kommunikasjonen faller på deg. Anonymkode: fc8a7...886 11
Silva Pluvialis Skrevet 21. august 2020 #3 Skrevet 21. august 2020 Det kommer jo litt an på hva som har skjedd mellom dere, tenker jeg. Har dere snakket ut om det som skjedde og bedt hverandre om unnskyldning? 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #4 Skrevet 21. august 2020 Hva gjorde du da? Det jeg leser ut ifra deg du skriver, er at du ikke tar kontakt med henne, men venter på at hun skal ringe, og spørre om dere skal treffes. Helt greit at du er introvert, men vennskap går begge veier. Anonymkode: 4d495...292 11
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #5 Skrevet 21. august 2020 Det er bare teit, for hun har sagt hun er ferdig med saken... Men hun hadde en fyr som alle syntes var veldig kjekk. Ting begynte å bli dramatisk mellom dem etter et år. Og så sendte ho melding til meg en kveld om at hun var på sykehus, han hadde slått ho og kastet henne i bakken og styr. Men så ringte typen hennes meg og sa at det var løgn, hun var gal og han visste ikke hva han skulle gjøre. Så da begynte jeg å snakke med han i steden. Han inviterte meg hjem til seg når hun var på sykehus og jeg sa ja for jeg trodde det var slutt og jeg trodde ikke på at han slo. Jeg spurte og om hjelp fra han til diverse. Men etterhvert så skjønte jeg på venninna mi at det var sant og at hun var ganske forslått. Og så fant hun ut at jeg og han hadde kontakt når dette sto på. Og da ble hun sint. Og har ikke tilgitt meg etter det. Jeg sa unnskyld for jeg visste ikke det var så galt og han virket oppriktig. Og etter mye skuffelse fra ho, så har hun sagt hun er ferdig med saken. Anonymkode: 2210b...39d
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 21. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare teit, for hun har sagt hun er ferdig med saken... Men hun hadde en fyr som alle syntes var veldig kjekk. Ting begynte å bli dramatisk mellom dem etter et år. Og så sendte ho melding til meg en kveld om at hun var på sykehus, han hadde slått ho og kastet henne i bakken og styr. Men så ringte typen hennes meg og sa at det var løgn, hun var gal og han visste ikke hva han skulle gjøre. Så da begynte jeg å snakke med han i steden. Han inviterte meg hjem til seg når hun var på sykehus og jeg sa ja for jeg trodde det var slutt og jeg trodde ikke på at han slo. Jeg spurte og om hjelp fra han til diverse. Men etterhvert så skjønte jeg på venninna mi at det var sant og at hun var ganske forslått. Og så fant hun ut at jeg og han hadde kontakt når dette sto på. Og da ble hun sint. Og har ikke tilgitt meg etter det. Jeg sa unnskyld for jeg visste ikke det var så galt og han virket oppriktig. Og etter mye skuffelse fra ho, så har hun sagt hun er ferdig med saken. Anonymkode: 2210b...39d Jeg hadde aldri tilgitt deg. For en elendig venninne du var. Anonymkode: 79b97...298 50
Gjest YtreYtterst Skrevet 21. august 2020 #7 Skrevet 21. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er bare teit, for hun har sagt hun er ferdig med saken... Men hun hadde en fyr som alle syntes var veldig kjekk. Ting begynte å bli dramatisk mellom dem etter et år. Og så sendte ho melding til meg en kveld om at hun var på sykehus, han hadde slått ho og kastet henne i bakken og styr. Men så ringte typen hennes meg og sa at det var løgn, hun var gal og han visste ikke hva han skulle gjøre. Så da begynte jeg å snakke med han i steden. Han inviterte meg hjem til seg når hun var på sykehus og jeg sa ja for jeg trodde det var slutt og jeg trodde ikke på at han slo. Jeg spurte og om hjelp fra han til diverse. Men etterhvert så skjønte jeg på venninna mi at det var sant og at hun var ganske forslått. Og så fant hun ut at jeg og han hadde kontakt når dette sto på. Og da ble hun sint. Og har ikke tilgitt meg etter det. Jeg sa unnskyld for jeg visste ikke det var så galt og han virket oppriktig. Og etter mye skuffelse fra ho, så har hun sagt hun er ferdig med saken. Anonymkode: 2210b...39d Fy faen den var drøy! Jeg hadde også kuttet ut det vennskapet hvis jeg var henne. Beklager altså, men en sån venninne kunne jeg aldri hatt tillit til.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #8 Skrevet 21. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare teit, for hun har sagt hun er ferdig med saken... Men hun hadde en fyr som alle syntes var veldig kjekk. Ting begynte å bli dramatisk mellom dem etter et år. Og så sendte ho melding til meg en kveld om at hun var på sykehus, han hadde slått ho og kastet henne i bakken og styr. Men så ringte typen hennes meg og sa at det var løgn, hun var gal og han visste ikke hva han skulle gjøre. Så da begynte jeg å snakke med han i steden. Han inviterte meg hjem til seg når hun var på sykehus og jeg sa ja for jeg trodde det var slutt og jeg trodde ikke på at han slo. Jeg spurte og om hjelp fra han til diverse. Men etterhvert så skjønte jeg på venninna mi at det var sant og at hun var ganske forslått. Og så fant hun ut at jeg og han hadde kontakt når dette sto på. Og da ble hun sint. Og har ikke tilgitt meg etter det. Jeg sa unnskyld for jeg visste ikke det var så galt og han virket oppriktig. Og etter mye skuffelse fra ho, så har hun sagt hun er ferdig med saken. Anonymkode: 2210b...39d WTF! Du dro hjem til en voldsmann enn å ta vare på venninna di som var innlagt på sykehus og synes det var greit fordi du «trodde det var slutt mellom dem»..?? og NÅ vil du være venn med henne igjen??! Fyf! Makan til frekkhet! Anonymkode: b3812...2de 34
Rosmarin(ert) Skrevet 21. august 2020 #9 Skrevet 21. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Det er bare teit, for hun har sagt hun er ferdig med saken... Men hun hadde en fyr som alle syntes var veldig kjekk. Ting begynte å bli dramatisk mellom dem etter et år. Og så sendte ho melding til meg en kveld om at hun var på sykehus, han hadde slått ho og kastet henne i bakken og styr. Men så ringte typen hennes meg og sa at det var løgn, hun var gal og han visste ikke hva han skulle gjøre. Så da begynte jeg å snakke med han i steden. Han inviterte meg hjem til seg når hun var på sykehus og jeg sa ja for jeg trodde det var slutt og jeg trodde ikke på at han slo. Jeg spurte og om hjelp fra han til diverse. Men etterhvert så skjønte jeg på venninna mi at det var sant og at hun var ganske forslått. Og så fant hun ut at jeg og han hadde kontakt når dette sto på. Og da ble hun sint. Og har ikke tilgitt meg etter det. Jeg sa unnskyld for jeg visste ikke det var så galt og han virket oppriktig. Og etter mye skuffelse fra ho, så har hun sagt hun er ferdig med saken. Anonymkode: 2210b...39d Har mer empati med venninnen din enn med deg. 18
Gjest EmKay Skrevet 21. august 2020 #10 Skrevet 21. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde aldri tilgitt deg. For en elendig venninne du var. Anonymkode: 79b97...298 Enig!! Og selv om det ikke hadde vært vold i bildet, så er man uansett en bedriten venninne om man stikker rett hjem til eksen hennes idet det blir slutt. Med vold i tillegg, og det at du valgte å tro han uten å engang ha kommet til meg på sykehuset først, hadde vært utilgivelig for min del! Kanskje hun er sur enda, kanskje ikke. Kanskje hun bare synes dere har glidd fra hverandre og at det er helt ok. Det er helt tydelig du som ønsker dette vennskapet mest, og da kan du ikke sitte på gjerdet å vente på henne. Hvis du vil at vennskapet skal fungere, må du kjempe for det.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #11 Skrevet 21. august 2020 Så du trodde hun løy om å å få juling og at han snakket sant...og dette tror du hun har lagt bak seg? Du forstod ikke det første problemet og nå heller ikke det siste.......? Jeg hadde aldri hatt kontakt med deg igjen! Anonymkode: e75f5...21c 19
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #12 Skrevet 21. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare teit, for hun har sagt hun er ferdig med saken... Men hun hadde en fyr som alle syntes var veldig kjekk. Ting begynte å bli dramatisk mellom dem etter et år. Og så sendte ho melding til meg en kveld om at hun var på sykehus, han hadde slått ho og kastet henne i bakken og styr. Men så ringte typen hennes meg og sa at det var løgn, hun var gal og han visste ikke hva han skulle gjøre. Så da begynte jeg å snakke med han i steden. Han inviterte meg hjem til seg når hun var på sykehus og jeg sa ja for jeg trodde det var slutt og jeg trodde ikke på at han slo. Jeg spurte og om hjelp fra han til diverse. Men etterhvert så skjønte jeg på venninna mi at det var sant og at hun var ganske forslått. Og så fant hun ut at jeg og han hadde kontakt når dette sto på. Og da ble hun sint. Og har ikke tilgitt meg etter det. Jeg sa unnskyld for jeg visste ikke det var så galt og han virket oppriktig. Og etter mye skuffelse fra ho, så har hun sagt hun er ferdig med saken. Det kan godt hende at hun er ferdig med saken, men det betyr ikke at du er hennes nærmeste venn lengere. Jeg hadde ikke hatt samme tillit til deg om dette var meg. hvorfor skal hun bruke tid og energi på deg som venn, hun kan jo ikke stole på at du stiller opp og tror på henne når hun opplever store skremmende opplevelser ? Move on, la henne få slippe å måtte være vennlig mot deg, og finn deg en ny venn. Anonymkode: ad400...967 19
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #13 Skrevet 21. august 2020 Tenk litt på hva dere skriver da. Det går ann å ha en mening uten å "fly på" noen. Når det gjelder at du først skriver det er teit, så var det ikke en teit sak. Du trodde ikke på venninna Di for noe som faktisk hadde skjedd. Det bryter et vennskap og tillit. Du gjorde en feil, og alle gjør feil. Men da må du også la henne være i fred tenker jeg. Når hun ikke ønsker kontakt, så ønsker hun det ikke. Itillegg når man har barn kan det fort oppstå situasjoner enten som barn som er syke, eller om man fort blir sliten som foreldre. Det må ikke bety at hun ikke vil. Jeg var bestevenninne med ei, og når hun først fikk barn, så ble det ikke like mye kontakt. Heller ikke når jeg selv fikk barn. Det var alltid jeg som ringte eller sendte melding, og følte selv at kanskje jeg masa litt for mye. Så til slutt bare slutta jeg å ringe/sende meldinger, og hører ikke fra henne. Det er leit, men sånn er det iblandt. Etter jeg selv fikk barn, så har jeg også vært mye mindre med venninne gjengen. Ikke alltid det passer seg eller man har ork til noe Anonymkode: 93cea...f8a
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #14 Skrevet 21. august 2020 Typen hennes var ekstremt manipulerende da til mitt forsvar! Og veldig god til å snakke for seg! Og det skjedde ikke noe mellom oss heller. Men han sa han trengte å tenke på andre ting når hun var på sykehuset og noen råd om hva han skulle gjøre for hennes beste! Så da gjorde jeg det. Det skjedde ikke noe. Og venninna mi sier at hun ikke bryr seg om det skjedde noe eller ikke, heller det at jeg dro dit etter hva hun fortalte. Men i ettertid har han fått påvist at han er psykopat og narsisisst og hvem som helst kan falle for det de sier. Synes bare det er kjipt at hun sa den gang at hun tok i mot unnskyldningen og var ferdig med saken og fortsatt i dag så er hun bare på "høflighetsstadiet". Anonymkode: 2210b...39d
GammelKaktus Skrevet 21. august 2020 #15 Skrevet 21. august 2020 Jeg tenker at hun har gått videre, med god grunn, Man vokser fra hverandre og med tanke på at du gikk til en som venninna di hadde blitt slått ned av altså...hallo... Forstår iallfall godt at hun ikke er interessert i noe videre vennskap, hadde nok ikke vært på talefot med deg en gang jeg. 12
Gjest EmKay Skrevet 21. august 2020 #16 Skrevet 21. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Typen hennes var ekstremt manipulerende da til mitt forsvar! Og veldig god til å snakke for seg! Og det skjedde ikke noe mellom oss heller. Men han sa han trengte å tenke på andre ting når hun var på sykehuset og noen råd om hva han skulle gjøre for hennes beste! Så da gjorde jeg det. Det skjedde ikke noe. Og venninna mi sier at hun ikke bryr seg om det skjedde noe eller ikke, heller det at jeg dro dit etter hva hun fortalte. Men i ettertid har han fått påvist at han er psykopat og narsisisst og hvem som helst kan falle for det de sier. Synes bare det er kjipt at hun sa den gang at hun tok i mot unnskyldningen og var ferdig med saken og fortsatt i dag så er hun bare på "høflighetsstadiet". Anonymkode: 2210b...39d Men uansett, som en annen over skriver. Hun kan være ferdig med saken, og ha tilgitt deg, men likevel føle at vennskapet ikke kan fikses. Jeg har også en nær venninne som såret meg dypt. Jeg har tilgitt henne og er ikke sur, jeg ønsker henne alt godt i livet - men vennskapet vi hadde kan aldri bli det samme som før.
Gjest YtreYtterst Skrevet 21. august 2020 #17 Skrevet 21. august 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker said: Typen hennes var ekstremt manipulerende da til mitt forsvar! Og veldig god til å snakke for seg! Og det skjedde ikke noe mellom oss heller. Men han sa han trengte å tenke på andre ting når hun var på sykehuset og noen råd om hva han skulle gjøre for hennes beste! Så da gjorde jeg det. Det skjedde ikke noe. Og venninna mi sier at hun ikke bryr seg om det skjedde noe eller ikke, heller det at jeg dro dit etter hva hun fortalte. Men i ettertid har han fått påvist at han er psykopat og narsisisst og hvem som helst kan falle for det de sier. Synes bare det er kjipt at hun sa den gang at hun tok i mot unnskyldningen og var ferdig med saken og fortsatt i dag så er hun bare på "høflighetsstadiet". Anonymkode: 2210b...39d Jeg tror du bare må respektere at dette vennskapet er over. At hun tar i mot unnskyldningen din og sier seg ferdig med saken betyr kanskje bare at hun ikke vil krangle eller bære nag, ikke at vennskapet deres kan bli akkurat slik det var før. Endret 21. august 2020 av YtreYtterst
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #18 Skrevet 21. august 2020 Jaja jeg skjønner jo at man kan vokse fra hverandre men vi har vært igjennom så mye sammen. Og vi har sett på hverandre som søstre. Og jeg hadde ikke dratt til han om hun skrev at hun hadde fått hjernerystelse og hadde blåmerker i ansiktet, nedover ryggsøylen, rundt halsen og kragebeinet og armene. Det er litt mer alvorlig enn bare at han slo henne liksom. Så nå hun skrev at han hadde slått henne, så sa hun ikke de andre detaljene. Da hadde jeg jo heller dratt på sykehuset! Anonymkode: 2210b...39d
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #19 Skrevet 21. august 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare teit, for hun har sagt hun er ferdig med saken... Men hun hadde en fyr som alle syntes var veldig kjekk. Ting begynte å bli dramatisk mellom dem etter et år. Og så sendte ho melding til meg en kveld om at hun var på sykehus, han hadde slått ho og kastet henne i bakken og styr. Men så ringte typen hennes meg og sa at det var løgn, hun var gal og han visste ikke hva han skulle gjøre. Så da begynte jeg å snakke med han i steden. Han inviterte meg hjem til seg når hun var på sykehus og jeg sa ja for jeg trodde det var slutt og jeg trodde ikke på at han slo. Jeg spurte og om hjelp fra han til diverse. Men etterhvert så skjønte jeg på venninna mi at det var sant og at hun var ganske forslått. Og så fant hun ut at jeg og han hadde kontakt når dette sto på. Og da ble hun sint. Og har ikke tilgitt meg etter det. Jeg sa unnskyld for jeg visste ikke det var så galt og han virket oppriktig. Og etter mye skuffelse fra ho, så har hun sagt hun er ferdig med saken. Anonymkode: 2210b...39d Dette vennskapet kan du ikke fikse. Hun er ferdig med saken, men tillitsbruddet var så stort at hun velger å ha minst mulig med deg å gjøre, og ser deg nok ikke som noen venn mer. Beskrivelse av skadene burde ikke være nødvendig for at du skulle dratt på sykehuset, og ikke til den voldelige kjæresten. Det var jo alvorlig nok til at hun var på sykehuset... Du får finne deg noen nye venner. Anonymkode: cf39e...f52 21
Gjest Dævendøtte Skrevet 21. august 2020 #20 Skrevet 21. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaja jeg skjønner jo at man kan vokse fra hverandre men vi har vært igjennom så mye sammen. Og vi har sett på hverandre som søstre. Og jeg hadde ikke dratt til han om hun skrev at hun hadde fått hjernerystelse og hadde blåmerker i ansiktet, nedover ryggsøylen, rundt halsen og kragebeinet og armene. Det er litt mer alvorlig enn bare at han slo henne liksom. Så nå hun skrev at han hadde slått henne, så sa hun ikke de andre detaljene. Da hadde jeg jo heller dratt på sykehuset! Anonymkode: 2210b...39d Hadde dessverre aldri tilgitt deg jeg heller. Kunne sagt jeg var ferdig med saken, bare for å bli ferdig med deg som venninne. Dette er et voldsomt svik og jeg tror faktisk du også bør gå videre, uten henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå