AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1 Skrevet 21. august 2020 Mannen min og meg har hatt hjemmekontor en god stund. For min del var dette ren luksus. Vi er nå tilbake på kontorene og vi savner begge å jobbe hjemmefra, men han furter og trasser hver dag. Han nekter å reise på morgenen. Han motsetter seg ledeleren og finner unnskyldninger for å slippe. Han er på kontoret sent, og reiser hjem tidlig. Han pusher grenser og "viser makt" . Dette bruker han mye energi og krefter på. Han tåler ikke å måtte innrette seg etter en leder. Jeg tar buss med munnbind, mens han tar bil og bruker få minutter. Til tross for å ha fått parkeringsplass og nylig en saftig bonus, er det så mye misnøye rundt dette. Jeg er også misfornøyd, men tier fordi det blir for dumt. Det er opp til arbeidsgiver. Å ønske seg noe og argumentere godt, er en ting, men dette trasset her er skikkelig turn off. Ser hvordan de jeg jobber med tar ordre og utfører jobbene sine. Mange jobber mye overtid i min bransje og det er høyt skolerte mennesker. Jeg har aldri sett den oppførselen mannen min har noe sted, og ser at han har ganske rolige dager. Han gjør akkurat det han vil. Han tjener veldig, veldig godt. Han har betingelser få andre har. Jeg er litt gammeldags og hjemmekjær, så rollene her er også blitt vanskelig. Han vil være " hjemmeværende" med høy lønn og full fleks. Jeg må ut, ta på munnbind, tjene middels og komme hjem til en som har kost seg med vaffelsteking og vært på shopping i byen i pausen sin. Dette tærer på forholdet. Jeg synes det er vanskelig. Vil ingen leder slå ned pp dette? Hvordan kan denne oppførselen lønne seg? Anonymkode: 0c73f...a6c
MortenMinstelønn Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 Han høres rett og slett ut som en unge. Si du mister respekt for ham og at det er lite sexy å måtte på en måte være moren hans. Lykke til. 7
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #3 Skrevet 21. august 2020 Glad jeg ikke har en "mann" som det der. Lykke til, god helg. Anonymkode: 60bac...256
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #4 Skrevet 21. august 2020 Han høres ut som en 4 åring. Hadde en av mine ansatte oppført seg slik hadde de raskt blitt kalt inn på teppe. Anonymkode: c8a6a...ecc 3
Lillemorbare Skrevet 21. august 2020 #5 Skrevet 21. august 2020 En voksen mann som furter og trasser.. Noe så usexy..
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #6 Skrevet 21. august 2020 En konge på haugen som begynner å skjønne at verden er i endring. Og at hans rike (privilegier) står for fall. Anonymkode: e78d0...544 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #7 Skrevet 21. august 2020 Arbeidsgiver burde gi en skikkelig advarsel. Slik barnslig drittungeoppførsel er ikke greit og fortjener iallfall ikke høy lønn. Anonymkode: 90120...2f4 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #8 Skrevet 21. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen min og meg har hatt hjemmekontor en god stund. For min del var dette ren luksus. Vi er nå tilbake på kontorene og vi savner begge å jobbe hjemmefra, men han furter og trasser hver dag. Han nekter å reise på morgenen. Han motsetter seg ledeleren og finner unnskyldninger for å slippe. Han er på kontoret sent, og reiser hjem tidlig. Han pusher grenser og "viser makt" . Dette bruker han mye energi og krefter på. Han tåler ikke å måtte innrette seg etter en leder. Jeg tar buss med munnbind, mens han tar bil og bruker få minutter. Til tross for å ha fått parkeringsplass og nylig en saftig bonus, er det så mye misnøye rundt dette. Jeg er også misfornøyd, men tier fordi det blir for dumt. Det er opp til arbeidsgiver. Å ønske seg noe og argumentere godt, er en ting, men dette trasset her er skikkelig turn off. Ser hvordan de jeg jobber med tar ordre og utfører jobbene sine. Mange jobber mye overtid i min bransje og det er høyt skolerte mennesker. Jeg har aldri sett den oppførselen mannen min har noe sted, og ser at han har ganske rolige dager. Han gjør akkurat det han vil. Han tjener veldig, veldig godt. Han har betingelser få andre har. Jeg er litt gammeldags og hjemmekjær, så rollene her er også blitt vanskelig. Han vil være " hjemmeværende" med høy lønn og full fleks. Jeg må ut, ta på munnbind, tjene middels og komme hjem til en som har kost seg med vaffelsteking og vært på shopping i byen i pausen sin. Dette tærer på forholdet. Jeg synes det er vanskelig. Vil ingen leder slå ned pp dette? Hvordan kan denne oppførselen lønne seg? Anonymkode: 0c73f...a6c Han har en elendig holdning til arbeidslivet, men din holdning er heller ikke noe å rope hurra for. Jeg skal ikke si noe annet om han enn at han virker som en forvokst drittunge. Hadde ikke klart en sånn mann. Når det gjelder deg så er du missfornøyd for at du må ut av hjemmet for å jobbe, og at du må ta buss med munnbind til jobb. Tenk på alle de i første rekke som ikke har kunnet jobbe hjemme, men må ut i samfunnet for å utføre jobben sin. Dette er lavtlønte som ikke klager, så skjerp deg, ta på deg munnbindet ditt og sett deg på bussen med et smil til dine medpassasjerer. Mannen kan du bare hive på dør. Anonymkode: c9fa8...7c0 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #9 Skrevet 21. august 2020 Det får jo bli mellom han og arbeidsgiveren hans, men om han fortsetter å trosse vedkommende på det tynne grunnlaget der, så får han nok en advarsel etterhvert. Hadde jeg vært hans leder, så hadde han fått beskjed om å innrette seg til kontortidene, og hadde han ikke fulgt det, så hadde det blitt noen advarsler før oppsigelse. Anonymkode: 5076e...054 2
heavyheart Skrevet 21. august 2020 #10 Skrevet 21. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det får jo bli mellom han og arbeidsgiveren hans, men om han fortsetter å trosse vedkommende på det tynne grunnlaget der, så får han nok en advarsel etterhvert. Hadde jeg vært hans leder, så hadde han fått beskjed om å innrette seg til kontortidene, og hadde han ikke fulgt det, så hadde det blitt noen advarsler før oppsigelse. Anonymkode: 5076e...054 Samme tenker jeg. Virker som det er romslig ifht det økonomiske i bedriften han jobber og at han derfor er litt bortskjemt og litt høy på pæra. Han burde kanskje innse at de godene og lønnen han har ikke kommer til å fortsette hvis han trosser arbeidsgiver og til de finner ut at han kommer seint og går tidlig.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #11 Skrevet 21. august 2020 Spørs jo hvor lenge han har den jobben da. Ikke grei oppførsel. Anonymkode: daf3d...150
Lønnesirup01 Skrevet 21. august 2020 #12 Skrevet 21. august 2020 Hvor lenge har dette vart? Som de andre sier, dette er mellom hans arbeidsgiver og han. Jeg hadde rett og slett sagt at dette er en diskusjon han må ta med seg selv og evt. arbeidsgiver. Utgangspunktet er faste arbeidstider. Dersom han mener - og kan vise til - at han er like effektiv hjemme, så kan han forsøke å få en dialog med leder der han fremforhandlet en eller to dager hjemmekontor hver uke. Jeg jobber med flere som har det. Hvis faste arbeidstider ikke er til å leve med, kan han velge mellom deltid eller å jobbe for seg selv. Dersom han er godt voksen, har solid erfaring og gode evner, er sistnevnte ikke helt urealistisk. Min egen partner hoppet av hamsterhjulet for noen år siden, og både tjener bedre og har mer fritid enn tidligere. Det var en vinning på alle fronter. Hvordan dine kolleger og ansatte jobber, synes jeg ikke du skal bruke som argument. Vi har alle ulik arbeidshverdag, og det er et resultat av valgene vi har tatt. Jeg har jobbet med flere strebere og flinke piker, og det er simpelthen deres valg. Alle tar valg for å gjøre sin egen hverdag best mulig. At noen ikke gjør det, er ikke noe andre skal få dårlig samvittighet av. Vi er alle ansvarlige for oss selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå