Gå til innhold

Utrolig lei av brunfargeshaming, noen av oss blir faktisk fort brune.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir vi selvom vi bruker solkrem og ikke soler oss dagen lang. Ikke er vi huseiere nødvendigvis heller. 

Anonymkode: 375aa...8d9

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

🙄
OK....

• Liker 2
Skrevet

Jaha? Er dette også en greie? Aldri hørt om.

• Liker 5
Skrevet

Dette var nytt for meg også. 

Skrevet
Akkurat nå, SPOCA skrev:

Jaha? Er dette også en greie? Aldri hørt om.

Ikke jeg heller. Og noen blir faktisk veldig fort brune uten å ligge i sola hele dagen. Min kjæreste blir brun bare det melder godt vær 😄

Skrevet

Ok, så du blir fort brun og folk anklager deg for å være huseier??! Høres fælt ut, glad jeg har hatt ondartede føflekker flere ganger og holder meg unna solen slik at jeg er veldig blek. Høres ut som et mareritt at noen beskylder deg for å EIE HUS! 

Anonymkode: 0960d...f2b

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok, så du blir fort brun og folk anklager deg for å være huseier??! Høres fælt ut, glad jeg har hatt ondartede føflekker flere ganger og holder meg unna solen slik at jeg er veldig blek. Høres ut som et mareritt at noen beskylder deg for å EIE HUS

Anonymkode: 0960d...f2b

Skjønner ikke sammenhengen med å eie hus og være brun etter soling... 🙄

Anonymkode: 9474c...6de

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, 911 skrev:

Ikke jeg heller. Og noen blir faktisk veldig fort brune uten å ligge i sola hele dagen. Min kjæreste blir brun bare det melder godt vær 😄

Nei, altså.. Etter tre uker med fint vær på hytta har jeg faktisk blitt.. brun. Det er noen år siden sist gitt. 

Heldigvis eier jeg kun leilighet, så kanskje det ikke blir så ille for meg når jeg er tilbake fra ferie på mandag? ;)

• Liker 2
Skrevet

Aah, det er en spin off fra en annen tråd dette! ("Derfor blir huseiere brunere enn oss andre") 

Ts prøver å være morsom - tror jeg. :klo:

• Liker 1
Skrevet

Haha, hvis du faktisk blir shamet for det, så er folk garantert bare sjalue. Du er heldig som blir fort brun. 

Anonymkode: 54871...c05

Skrevet

Blir du virkelig shamet for å være brun? Høres merkelig ut. Det går jo sport i å være brunest for mange.

Jeg som er melkehvit og kun blir rød, får noen kommentarer innimellom. Men de som liker å sole seg for å bli brune de bare eeeelsker å sammenligne hudfarge med meg. Jeg har ikke noen ambisjoner om å bli brun. Synes solbrune mennesker er pent jeg, har aldri hørt eller lest at de blir shamet. 

Anonymkode: 46ca0...957

• Liker 4
Skrevet

Jeg har faktisk sett mange saker på at jenter blir anklaget for "blackface" fordi de soler seg og blir solbrune, i tillegg til å ha mørkt hår. Så det er kanskje noe i det du sier.

• Liker 1
Skrevet

Kan vi slutte å kalle alt shaming? Takk

Anonymkode: c2eaa...8bc

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir vi selvom vi bruker solkrem og ikke soler oss dagen lang. Ikke er vi huseiere nødvendigvis heller. 

Anonymkode: 375aa...8d9

Er dette en ting altså? Virkelig? Brunfargeshaming???

Skrevet

Tviler på at dette er en greie... Men er sikkert et par tvilsomme folk som har hengt seg opp i dette 

Anonymkode: f7935...498

Skrevet

Jeg blir veldig fort brun. På ungdomsskolen så folk «åååh, jeg vil ikke gå ved siden av de knallbrune legge dine!». Men altså - shaming? 

Hilsen huseier 🤪

Anonymkode: b3dc8...a25

Skrevet

Huseier?! Er det negativt? Hva har dette med huseier å gjøre? Jeg tror ellers jeg skjønner litt hva du mener. Slike som synes vi skal være naturlige og er livredd for utseendefokus. Jeg bruker selvbruning fordi jeg synes det er fint med litt farge. Føler meg mye mer kjedelig når jeg er lys.. men da får folk bare mene det de vil.

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan vi slutte å kalle alt shaming? Takk

Anonymkode: c2eaa...8bc

Amen!

Anonymkode: b3dc8...a25

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...