Gå til innhold

4-åring sove alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet inn som stemor nå nylig. Jeg har ikke flyttet inn enda, da 4 åring i huset nekter å sove i egen seng, og jeg da må reise hjem til leiligheten min hver gang hun er på samvær hos pappa. 

kan jeg kreve at hun sover i egen seng av kjæresten min? 
tips til hvordan han kan gjøre dette? Vet hun ikke sover alene hos mor heller. 
og hva med når barnet er forkjølet/syk, skal hun fortsatt sove alene da, eller er det best å da ha henne i dobbeltsengen? 

Anonymkode: 2fa59...94a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke kreve noe nei. Du kan jo snakke med pappaen og høre hva som er bakgrunnen til sengevalget. Er det for kosen, kan du jo oppmuntre til sengebytte. Er det fordi barnet trenger trygghet og nærhet ville jeg latt det ligge. Du kan sove med pappaen når barnet er hos mammaen.

Anonymkode: f6347...f22

• Liker 1
Skrevet

Dette er jo en god oppskrift på et godt forhold til barnet, med en gang du kommer så skal barnet i egen seng...

Dette er opp til foreldrene så du får diskutere det med "kjæresten" din.

Skrevet

Du kan ikke komme og ta plassen til en 4-åring, barnet vil skjønne at det må ut fordi du skal sove med pappa istedet. Dersom mulig ville jeg nok uansett begynt så smått å selge inn at barnet skulle sove i egen seng etterhvert, selg det inn med nytt og spennende sengetøy som barnet får velge ut selv. 

Anonymkode: 3c034...0e6

Skrevet

Nei, det kan du ikke kreve. Men det er ikke urimelig å øve på å sove alene, bare ikke med begrunnelsen at du skal sove der. Alt etter hvorfor hun ikke vil sove alene.

Vi har en seksåring som ikke liker å ligge alene i perioder. Vi legger da barnet i vår seng, men flytter barnet over i egen seng når vi legger oss. Og fireåringen vår kommer ofte inn iløpet av nattmorgenen. Funker for alle. Ved sykdom liker jeg å ha barna nærme, vil de sove med oss så får de det.

Anonymkode: dcad1...670

Skrevet

Nei, du kan ikke kreve dette! 

Jeg flyttet sammen med en mann som hadde tre barn på 2, 3 og 7 år da. Det ble ofte fullt i senga, men det hendte ofte at han tok med seg barna og la seg i en av deres senger, rett og slett fordi det var for trangt 😉

Å øve på å sove i egen seng er én ting, men ikke pga deg! Vi var hele tiden der at det viktige var at man sov, ikke hvor det skjedde... 

Hadde ikke laget en sak av dette! Vær særboere! 

• Liker 1
Skrevet

For en rot. Stakkars barn som må leve hele barndommen sin slik. 

Men nei, du kan ikke kreve det. Prøv å finne en som ikke har barn fra før. Og nei, jeg mener ikke at du har gjort noe galt eller gjør noe galt - skjønner godt at du vil sove i samme seng med kjæresten din. Men hadde det ikke vært best for alle, deg selv inkludert, om du bare fant en ny som ikke har barn? 

Anonymkode: f030f...eae

• Liker 1
Skrevet

Hva om far sover på madrass på barnets rom, eller barnet får større seng så far og barn kan sove sammen der ved behov? 

Du må jo diskutere saken med far og finne ut hva som egentlig ligger til grunn her. Hvis du ikke kan sove på soverommet er det jo ikke vits i å flytte sammen. 

Gjest kruspersilletaco
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kommet inn som stemor nå nylig. Jeg har ikke flyttet inn enda, da 4 åring i huset nekter å sove i egen seng, og jeg da må reise hjem til leiligheten min hver gang hun er på samvær hos pappa. 

kan jeg kreve at hun sover i egen seng av kjæresten min? 
tips til hvordan han kan gjøre dette? Vet hun ikke sover alene hos mor heller. 
og hva med når barnet er forkjølet/syk, skal hun fortsatt sove alene da, eller er det best å da ha henne i dobbeltsengen? 

Anonymkode: 2fa59...94a

Ikke krev noe som helst? Har vært i samme situasjon, og da gikk jeg hjem. Da det ble 'ledig plass' i sengen, flyttet jeg inn. De nettene barna ville sove med far, sov jeg på sofaen. Etter hvert ble vi godt kjent, og de sov gjerne i midten, men for det meste har jeg flyttet meg (dårlig plass uansett..)

Skrevet (endret)

Vær hos kjæresten din bare de ukene han ikke har barnet. 

Endret av Muskath
Skrevet

Jeg tror noen liker å lage slike tråder for å skape storm på KG jeg😂 

Anonymkode: a30cc...e15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...