AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1 Skrevet 21. august 2020 Hei Har søkt litt rundt på nette angående mitt spørsmål, men blir ikke mye klokere på det jeg leser. Saken er. Vi har et verksted på jobb som er lokalisert på andre siden av veien av fabrikken.(50m ca) Her jobber det 11 personer som går på skift. 5-6 personer der pr skift ca. Lengre inn i verkstedet er det et rom som tilhører en annen avdeling, dette rommet har tilgang på vann. Men skal ikke bli brukt av noen andre en den avdelingen som har fått tildelt rommet. grunnet renslighet osv. Så her er problemstillingen. De som jobber på verkstedet har ikke tilgang på rennende vann, så de er nødt til å fylle flasker med vann for å ha i kjøleskapet. Jeg har tatt opp problemet lengre opp, men det er ikke noe de ønsker å fikse. Jeg ser to løsninger på problemet. 1. Kjøpe inn vann dispenser som blir fylt på ( Vi har allerede flere vann dispensere rundt på jobb, som vi leier) 2. Koble seg rett på vannet som går inn til rommet lengre inn, da kobber rørene er rett under taket på verkstedet. Dette er nå tatt opp 2-3 ganger. Men er det noen her inne som kan vise til noen lover og regler som sier at det skal være tilgang på rennende vann? Jeg tenker at HMS har veldig mye å si her, i tilfelle det skjer noen brannskader, syre skader osv. Takker for svar. Anonymkode: 23265...801
Outlander Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2011-12-06-1356 § 2-17.Tilgang til drikkevann Arbeidstakerne skal ha tilgang til drikkevann.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #3 Skrevet 21. august 2020 Paragraf 7-4 sier også noe om tilgang på vann dersom man driver med farlige stoffer. Du skriver dere arbeider på et "verksted", men ikke om det er kjemisk farlige stoffer eller annet. Anonymkode: 5d77e...c11
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #4 Skrevet 21. august 2020 Takk til dere som svarte, var til veldig god hjelp. Nå har jeg fått lagt frem dette og det ble godtkjent uten noe nøling. Anonymkode: 23265...801
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #5 Skrevet 21. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk til dere som svarte, var til veldig god hjelp. Nå har jeg fått lagt frem dette og det ble godtkjent uten noe nøling. Anonymkode: 23265...801 Så bra! Anonymkode: 5d77e...c11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå