AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1 Skrevet 21. august 2020 Når jeg ser rundt meg og snakker med folk er de aller fleste lei av tiltakene, og synes at myndighetene overdriver veldig med sine tiltak. De skriker opp når kanskje noen få i en kommune har blitt smittet. Om de er syke betyr ikke noe. Er for mange smittet stenges skoler og familie forbys å besøke hverandre (Indre Østfold). Hvor lang tid tar det før politikerne skjønner at de har overdrevet og lar folk flest leve som de vil? Dette begynner å ligne på den største skandalen i moderne tid. Anonymkode: cecf5...33f 23
Populært innlegg Bix Skrevet 21. august 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 21. august 2020 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker said: Når jeg ser rundt meg og snakker med folk er de aller fleste lei av tiltakene, og synes at myndighetene overdriver veldig med sine tiltak. De skriker opp når kanskje noen få i en kommune har blitt smittet. Om de er syke betyr ikke noe. Er for mange smittet stenges skoler og familie forbys å besøke hverandre (Indre Østfold). Hvor lang tid tar det før politikerne skjønner at de har overdrevet og lar folk flest leve som de vil? Dette begynner å ligne på den største skandalen i moderne tid. Anonymkode: cecf5...33f Hvis det er noe som er en skandale, så er det at det fortsatt finnes mennesker som ikke har forstått hvor alvorlig koronaviruset er. Takket være dette - folk som må dra på ferie til utlandet, folk som må feste, folk som ikke holder avstand og bagatelliserer situasjonen - kommer man til å måtte slite med tiltakene i lang tid fremover. Endret 21. august 2020 av Bix 77
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #3 Skrevet 21. august 2020 1 minutt siden, Bix skrev: Hvis det er noe som er en skandale, så er det at det fortsatt finnes mennesker som ikke har forstått hvor alvorlig koronaviruset er. Takket være dette, kommer man til å måtte slite med tiltakene i lang tid fremover. Jepp. Håpløst rett og slett. Anonymkode: 1af53...13d 17
liljene Skrevet 21. august 2020 #4 Skrevet 21. august 2020 Det er jo ikke en flopp. Følger du ikke med på nyhetene? Koronaviruset sitter mye lengre i kroppen enn vanlige virus. Jeg så på NRK om henne som gikk til postkassa og så måtte legge seg igjen. Hun fungerte ikke i dagliglivet i det hele tatt, selv om det var flere måneder siden hun først fikk viruset. Legene på Haukeland har også påpekt det samme, at det tar lang tid etterpå å bli skikkelig frisk for en betydelig prosentandel. Å få det selv er min største skrekk, for jeg vil ikke klare jobben min eller ta vare på ungene mine hvis kroppen min blir så svekket i så lang tid. 20
anonym 4545 Skrevet 21. august 2020 #5 Skrevet 21. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg ser rundt meg og snakker med folk er de aller fleste lei av tiltakene, og synes at myndighetene overdriver veldig med sine tiltak. De skriker opp når kanskje noen få i en kommune har blitt smittet. Om de er syke betyr ikke noe. Er for mange smittet stenges skoler og familie forbys å besøke hverandre (Indre Østfold). Hvor lang tid tar det før politikerne skjønner at de har overdrevet og lar folk flest leve som de vil? Dette begynner å ligne på den største skandalen i moderne tid. Anonymkode: cecf5...33f Ja se f eks hvordan det står til USA................er nok bra at våre politikere har "overdrevet" litt............. 6
OPIgirl Skrevet 21. august 2020 #6 Skrevet 21. august 2020 Skremmende at det finnes noen så dumme. Som ennå ikke har skjønt alvoret. Hva er det dere ikke forstår? Men, mot dumskap kjemper selv gudene forgjeves. 24
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #7 Skrevet 21. august 2020 Tullprat. Dette viruset har ekstremt mange farlige langtidsskader. Som andre sier, jeg har lyst til å orke mer enn å krabbe til postkassen, og jeg vil ikke ha arrvev i halvparten av lungene, eller hjerteskade, eller ødelagt luktesans, eller annen hjerneskade osv.osv. Heldigvis begynner det å bli lettere å få tak i ffp3 masker for vanlige folk, så du og dine liksinnedes egoisme og dumskap er ikke en trussel lenger :) Anonymkode: 3ae39...da3 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #8 Skrevet 21. august 2020 Enig med deg hi. Merker en endring i befolkningen der de aller fleste begynner å innse at dette har vært en enorm overdrivelse. Folk rundt meg er fremdeles redde, men nå er de redde for tiltakene og konsekvensene av dem, ikke for viruset i seg selv. Og alle dere som hyler om senvirkninger og enkelttilfeller: har dere enda ikke lært hvordan media drar enkeltsaker ut som en endelig sannhet? Tør dere å gå i skogen? Folk har jo fått samme problemer av flått som hun dama dere beskriver over. Eller holder dere dere inne hele vinteren? Folk dør av influensa og lungebetennelse også. Siden dere først drar inn enkeltsaker: jeg har hatt korona og 8 andre jeg vet om fikk det samtidig: alle ble mildt syke og ingen har et eneste problem med det i etterkant. Disse består av en 90- åring, en 70- åring med hjertehistorikk og ellers folk i alle aldre som er normalt friske. Anonymkode: 3077e...aae 27
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #9 Skrevet 21. august 2020 43 minutter siden, Bix skrev: Hvis det er noe som er en skandale, så er det at det fortsatt finnes mennesker som ikke har forstått hvor alvorlig koronaviruset er. Veldig mange har blitt lurt og hjernevasket av myndigheter og media til å tro at koronaviruset er mye farligere enn det det egentlig er. Skjønner at det tar litt tid å innse dette. Fordi myndighetene i en krisesituasjon psykologisk vil være som foreldre for veldig mange. Og man har veldig vondt for å innse at foreldre gjør store og grove feil. Anonymkode: cecf5...33f 16
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #10 Skrevet 21. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg hi. Merker en endring i befolkningen der de aller fleste begynner å innse at dette har vært en enorm overdrivelse. Folk rundt meg er fremdeles redde, men nå er de redde for tiltakene og konsekvensene av dem, ikke for viruset i seg selv. Og alle dere som hyler om senvirkninger og enkelttilfeller: har dere enda ikke lært hvordan media drar enkeltsaker ut som en endelig sannhet? Tør dere å gå i skogen? Folk har jo fått samme problemer av flått som hun dama dere beskriver over. Eller holder dere dere inne hele vinteren? Folk dør av influensa og lungebetennelse også. Siden dere først drar inn enkeltsaker: jeg har hatt korona og 8 andre jeg vet om fikk det samtidig: alle ble mildt syke og ingen har et eneste problem med det i etterkant. Disse består av en 90- åring, en 70- åring med hjertehistorikk og ellers folk i alle aldre som er normalt friske. Anonymkode: 3077e...aae Ok. Fint for deg at du enn så lenge ikke har merket noen skader. Dette er et helt nytt virus som man ikke vet nok om skadevirkninger av på lang sikt, det holder for meg. Gambler ikke med min kropp på den måten. Flått kan man plukke av, eller være forsiktig når man går i høyt gress osv. Lungebetennelse og influensa har man langtidsdata på, det har man ikke på korona. Jeg gjentar; det har man ikke på korona. Når 70%+ av pasienter i en studie, selv en del med milde symptomer, hadde forandringer i hjertet, så er det ikke akkurat enkeltsaker.... liker hjertet mitt intakt jeg! Trenger det for å pumpe blod og sånn. Anonymkode: 3ae39...da3 12
abc123detvardet Skrevet 21. august 2020 #11 Skrevet 21. august 2020 47 minutter siden, OPIgirl skrev: Skremmende at det finnes noen så dumme. Som ennå ikke har skjønt alvoret. Hva er det dere ikke forstår? Men, mot dumskap kjemper selv gudene forgjeves. Og hva med alvoret om at over 120 millioner mennesker kan havne i en sultkatastrofe på grunn av koronatiltakene? 15
GammelKaktus Skrevet 21. august 2020 #12 Skrevet 21. august 2020 (endret) Vi kjenner tydeligvis helt forskjellige folk, for de jeg kjenner har forståelse for at ting er som de er og er sitt ansvar bevisst og gjør som de skal. Ingen som har lyst til å ha det som vi har det nå, alle har lyst til å slippe å tenker på smitte, men vi må forholde oss til situasjonen som den er og ikke som vi ønsker den skal være, vi er i en PANDEMI nå og må leve deretter. Her i Norge kan vi ikke klage for smitten har foreløpig holdt seg på et greit nivå, men jeg har venner i flere av de hardt rammede landene og der er det ingen som har sutret for at de ikke fikk reise på hytte eller ferie, der har de vært opptatt med å begrave de døde og holde liv i de som er alvorlig syke. De som fortsatt bagatelliserer dette viruset kan ikke være helt i vater eller lite oppegående, ingen vil ha denne dritten, man har ingen garanti. Endret 21. august 2020 av FrøkenMånestråle 10
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #13 Skrevet 21. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Fint for deg at du enn så lenge ikke har merket noen skader. Dette er et helt nytt virus som man ikke vet nok om skadevirkninger av på lang sikt, det holder for meg. Gambler ikke med min kropp på den måten. Flått kan man plukke av, eller være forsiktig når man går i høyt gress osv. Lungebetennelse og influensa har man langtidsdata på, det har man ikke på korona. Jeg gjentar; det har man ikke på korona. Når 70%+ av pasienter i en studie, selv en del med milde symptomer, hadde forandringer i hjertet, så er det ikke akkurat enkeltsaker.... liker hjertet mitt intakt jeg! Trenger det for å pumpe blod og sånn. Anonymkode: 3ae39...da3 Kroppen min har dannet antistoffer og eliminert viruset. Men du tenker altså at det kommer tilbake og ødelegger kroppen min om noen år.., javel. At man har data om en sykdom hjelper fint lite om du er den som blir alvorlig syk og utvikler feks blodforgiftning. Dermed bør man jo med din logikk sperre seg inne for alltid, for man kan jo faktisk dø/ bli permanent syk av alt mulig. Og igjen viser du til én studie. Hvorfor tror du ikke norske helsemyndigheter informerer om denne tyske studien? Det mangler ikke på skremselspropaganda og informasjon, så hvis de mente at dette faktisk var tilfelle så hadde det nok blitt slått opp større enn at noen her på KG har funnet den. Anonymkode: 3077e...aae 7
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #14 Skrevet 21. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når jeg ser rundt meg og snakker med folk er de aller fleste lei av tiltakene, og synes at myndighetene overdriver veldig med sine tiltak. De skriker opp når kanskje noen få i en kommune har blitt smittet. Om de er syke betyr ikke noe. Er for mange smittet stenges skoler og familie forbys å besøke hverandre (Indre Østfold). Hvor lang tid tar det før politikerne skjønner at de har overdrevet og lar folk flest leve som de vil? Dette begynner å ligne på den største skandalen i moderne tid. Anonymkode: cecf5...33f enda en bedreviter som vet bedre enn alle andre. hvorfor er dere ikke i politikken om dere har svaret på alt? Anonymkode: ab9a0...6eb 7
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #15 Skrevet 21. august 2020 1 time siden, Bix skrev: Hvis det er noe som er en skandale, så er det at det fortsatt finnes mennesker som ikke har forstått hvor alvorlig koronaviruset er. Ja. Irrriterer meg grenseløst over de som snakker om at de fleste ikke får symptomer eller bare en mild forkjølelse, og glatt overser at nesten alle smittede får alvorlige skader på hjerte, hjerne, lunger og nyrer som dramatisk reduserer deres forventede livslengde... 😱 Anonymkode: 6e564...496 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #16 Skrevet 21. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja. Irrriterer meg grenseløst over de som snakker om at de fleste ikke får symptomer eller bare en mild forkjølelse, og glatt overser at nesten alle smittede får alvorlige skader på hjerte, hjerne, lunger og nyrer som dramatisk reduserer deres forventede livslengde... 😱 Anonymkode: 6e564...496 Nesten alle smittede..? Hvor i alle dager henter du fakta? Dette er jo ren løgn. Anonymkode: 3077e...aae 17
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #17 Skrevet 21. august 2020 14 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Vi kjenner tydeligvis helt forskjellige folk, for de jeg kjenner har forståelse for at ting er som de er og er sitt ansvar bevisst og gjør som de skal. Ingen som har lyst til å ha det som vi har det nå, alle har lyst til å slippe å tenker på smitte, men vi må forholde oss til situasjonen som den er og ikke som vi ønsker den skal være, vi er i en PANDEMI nå og må leve deretter. Her i Norge kan vi ikke klage for smitten har foreløpig holdt seg på et greit nivå, men jeg har venner i flere av de hardt rammede landene og der er det ingen som har sutret for at de ikke fikk reise på hytte eller ferie, der har de vært opptatt med å begrave de døde og holde liv i de som er alvorlig syke. De som fortsatt bagatelliserer dette viruset kan ikke være helt i vater eller lite oppegående, ingen vil ha denne dritten, man har ingen garanti. Jeg har venner og familie i Italia, og der er det ingen som sutrer nei, for de blir ikke påført noen skam når de nå reiser på ferie både innenlands og utenlands og koser seg etter en tung tid. Anonymkode: 4f03d...b09 10
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #18 Skrevet 21. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kroppen min har dannet antistoffer og eliminert viruset. Men du tenker altså at det kommer tilbake og ødelegger kroppen min om noen år.., javel. At man har data om en sykdom hjelper fint lite om du er den som blir alvorlig syk og utvikler feks blodforgiftning. Dermed bør man jo med din logikk sperre seg inne for alltid, for man kan jo faktisk dø/ bli permanent syk av alt mulig. Og igjen viser du til én studie. Hvorfor tror du ikke norske helsemyndigheter informerer om denne tyske studien? Det mangler ikke på skremselspropaganda og informasjon, så hvis de mente at dette faktisk var tilfelle så hadde det nok blitt slått opp større enn at noen her på KG har funnet den. Anonymkode: 3077e...aae Du får lære deg å lese. Jeg snakket om langtidsskader, ikke om du får korona på nytt. Jeg snakker om hva som kanskje allerede er ødelagt. Men nei, immunitet er mildt sagt omstridt hvis vi skal snakke om det. Har du sjekket hjertet ditt, årene dine, lungene dine osv. for skader, eller bare antar du at alt er ok? Selvfølgelig hjelper data om en sykdom med å vite hvordan man håndterer den, og hva man kan vente seg? Hva for slags tullsnakk er det der?! Vi snakker ikke om alt mulig av sykdommer, vi snakker om korona. Du vet, det nye viruset som vi enda ikke har langtidsdata på. Som er helt lotto på om det gir "milde" symptomer eller ødelegger deg. Korona, ikke alle mulige sykdommer. Det nye viruset fra Kina som vi ikke vet nok om konsekvensene av på lang sikt. Og hvorfor ikke myndigheter informerer? Eeeeh, nei, jeg vet ikke. Politikk? Press fra interessegrupper og næringer? Manglende kompetanse? En kan jo bare se på den latterlige gjenåpning med grønne og røde land, "ikke reis, men ikke ha dårlig samvittighet om du reiser". Som følge av press fra næringslivet, ikke ut i fra helsemessige hensyn. Hva regjeringen "anbefaler" gir jeg faen i. De har for lengst vist sin inkompetanse. Anonymkode: 3ae39...da3 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #19 Skrevet 21. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Irrriterer meg grenseløst over de som snakker om at de fleste ikke får symptomer eller bare en mild forkjølelse, og glatt overser at nesten alle smittede får alvorlige skader på hjerte, hjerne, lunger og nyrer som dramatisk reduserer deres forventede livslengde... 😱 Anonymkode: 6e564...496 Espen Nakstad har sagt at de aller fleste som blir smittet får bare milde symptomer. Også dem i risikogruppen. Jeg velger å tro på Nakstad. Anonymkode: cecf5...33f 16
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #20 Skrevet 21. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når jeg ser rundt meg og snakker med folk er de aller fleste lei av tiltakene, og synes at myndighetene overdriver veldig med sine tiltak. De skriker opp når kanskje noen få i en kommune har blitt smittet. Om de er syke betyr ikke noe. Er for mange smittet stenges skoler og familie forbys å besøke hverandre (Indre Østfold). Hvor lang tid tar det før politikerne skjønner at de har overdrevet og lar folk flest leve som de vil? Dette begynner å ligne på den største skandalen i moderne tid. Anonymkode: cecf5...33f hvis du derimot ser på galluper og ordentlig informasjon om hva folk mener, så viser det seg at folk flest har stor forståelse for tiltakene og tar smittefaren alvorlig. Anonymkode: 9914c...281 5
Anbefalte innlegg