Gå til innhold

Portforbud kl 22.

Fremhevede innlegg

Skrevet
46 minutter siden, Thyra skrev:

Lov å lufte bikkja? Hente posten? Gå ut med søpla? 

Altså, det er jo mulig å åpne opp for visse unntak som å lufte hund/kjæledyr, gjøre nødvendig handling (kun en fra husstanden hvis det er flere som bor der), legebesøk osv. Og det er neppe så stor risiko å hente post eller gå ut med søpla heller slik at dette kan tillates. Poenget er at man bør forby all annen ikke-nødvendig aktivitet, gjøre det f. eks. forbudt å forlate egen eiendom i mer enn 5 min. (da kan man kaste søppel, hente post o.l. uten å bryte forbudet - 5 min. holder til det).

Anonymkode: 3e578...7fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle det gjelde for de som bor på ein plass der ingen skulle tru at nokon kunne bu?

Anonymkode: 7b74b...d11

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skulle det gjelde for de som bor på ein plass der ingen skulle tru at nokon kunne bu?

Om du bor på en egen liten øy i havgapet, så ser jeg ikke behov for portforbud nei. 

Skrevet
On 8/21/2020 at 8:10 AM, AnonymBruker said:

Jeg ser at folk ikke klarer å følge regler, fylla som gjelder for det fleste på kveldene.

Eneste løsning er å stoppe all salg av alkohol og portforbud kl 22. Ingen trenger å være utendørs etter kl 22, kun de som har viktige jobber.

Ferdig snakka.

Anonymkode: 9612a...cbe

Liker at du skriver "FERDIG SNAKKA" men lager en tråd på ett diskusjonsforum om det

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om du bor på en egen liten øy i havgapet, så ser jeg ikke behov for portforbud nei. 

Så hvem skulle det gjelde for? Min antall innbyggere? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så hvem skulle det gjelde for? Min antall innbyggere? 

Det kommer jo helt an på befolkningstettheten der man bor, ikke antall i seg selv. Jo lavere befolkningstetthet, jo mindre grunn til portforbud (eller kanskje portforbud i en mildere form).

Skrevet

Så folk som skal på seinvakt, ikke helse,får lov til å gå på jobb? Jeg håper fergene fremdeles får gått hvis det skal være portforbud.

Anonymkode: 5b092...88a

Skrevet
På 21.8.2020 den 8.10, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at folk ikke klarer å følge regler, fylla som gjelder for det fleste på kveldene.

Eneste løsning er å stoppe all salg av alkohol og portforbud kl 22. Ingen trenger å være utendørs etter kl 22, kun de som har viktige jobber.

Ferdig snakka.

Anonymkode: 9612a...cbe

Ulovlig. Er ikke mulig etter norsk lov. 
Reis til andre land om du ønsker slikt tyranni, det hører ikke hjemme her. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så folk som skal på seinvakt, ikke helse,får lov til å gå på jobb? Jeg håper fergene fremdeles får gått hvis det skal være portforbud.

Det er jo fint mulig å lage unntak for de som skal på seinvakt. Og uansett, mange av de som jobber seinvakt har jo kundegrupper som typisk jobber tidligere på døgnet, og når de er fraværende på natten, så trenger man ikke lenger like av mange av dem som jobber natt heller. Dermed bidrar det uansett til smittereduksjon. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det får man droppe noen år. Det skulle vært portforbud for alt utenom jobb, skole, bhg. og behandling i helsevesenet. Aktiviteter utover dette burde vært forbudt og man skulle holdt seg innendørs. 

Noen år er vel å overdrive. Er portforbudet strengt nok dør viruset ut i Norge, så holder man grensene hermetisk lukket. Da kan vi leve som før, de som vil reise til syden kan bli værende der.

Skrevet

Slutt nå med dette eventyr-tullet. Ja, det er eventyr fordi det er imot norsk lov. 

• Liker 4
Skrevet
15 minutter siden, Konungr skrev:

Noen år er vel å overdrive. Er portforbudet strengt nok dør viruset ut i Norge, så holder man grensene hermetisk lukket. Da kan vi leve som før, de som vil reise til syden kan bli værende der.

Det holder ikke, for det vil allttids være noen som tar seg over grensa enten det er lovlig eller ikke. Norge har en lang grense, og det vil være så og si umulig å sørge for at hele grensa er bevoktet 100% hele tiden. Det er enklere å håndheve et strengt portforbud de større stedene over et mindre areal. 

Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det holder ikke, for det vil allttids være noen som tar seg over grensa enten det er lovlig eller ikke. Norge har en lang grense, og det vil være så og si umulig å sørge for at hele grensa er bevoktet 100% hele tiden. Det er enklere å håndheve et strengt portforbud de større stedene over et mindre areal. 

Militær bevoktning av hele grensen vil være en mindre inngripelse i våre liv og sannsynligvis koste mindre enn langvarig portforbud. For smittevern er de nok like effektive.

Endret av Konungr
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som arbeider utenfor hjemmet i samfunnsnødvedige bedrifter, må forbys å reise hjem mens det er portforbud. De må oppholde seg på arbeidsstedet 24/7, om nødvendig i flere år.

Anonymkode: 0c6ef...0c0

Skrevet
3 minutter siden, Konungr skrev:

Militær bevoktning av hele grensen vil være en mindre inngripelse i våre liv og sannsynligvis koste mindre enn langvarig portforbud. For smittevern er de nok like effektive.

Så lenge vi har ukontrollert smitte, må samfunnet stenges straks, og det må innføres portforbud 24/7. Tiltakene som nå innføres overfor Norge fra Finland bekrefter at vi har en eksplosiv situasjon i Norge. Om forsvaret i tillegg til at de overvåker portforbudet, bevokter grensen, kan dette være nyttig. Det ene utelukker dog ikke det andre.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som arbeider utenfor hjemmet i samfunnsnødvedige bedrifter, må forbys å reise hjem mens det er portforbud. De må oppholde seg på arbeidsstedet 24/7, om nødvendig i flere år.

Overdrevent. Med mindre du foreslår at vi skal få betalt 24/7 med overtid.

Skrevet
Akkurat nå, Konungr skrev:

Overdrevent. Med mindre du foreslår at vi skal få betalt 24/7 med overtid.

Selvfølgelig blir det ikke arbeidet 24/7, selv om en blir nektet å gå ut av bygningen(e). Følgelig blir heller ikke betalingen deretter.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig blir det ikke arbeidet 24/7, selv om en blir nektet å gå ut av bygningen(e). Følgelig blir heller ikke betalingen deretter.

Du begynner mer og mer å virke som en benekter som troller.

Skrevet

Sagt det så mange ganger de siste ukene.

Det har klikka totalt for folk.

Anonymkode: f8bc6...368

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Konungr skrev:

Nei, for det er store ansamlinger som er den viktigste smittesprederen, så det vil være mer realistisk å opprettholde kontroll i tettsteder/byer som tross alt har mindre utstrekning enn hele Norges grense. 

• Opprett ny...