Gjest Sugar Plum Fairy Skrevet 21. august 2020 #1 Skrevet 21. august 2020 Man har funnet ut at jo mer virus man eksponeres for, dess sykere blir man. Det er derfor feks sykepleiere og leger oftere blir veldig syke. Man har også funnet ut at munnbind beskytter mot mye virus, men ikke alt. Slik at de som går med munnbind oftere får et mildere forløp med få eller ingen symptomer. Kan det da være slik, at etterhvert som flere holder avstand og bruker munnbind, så blir det flere og flere med kun milde symptomer? Færre innleggelser og dødsfall, men samtidig mye smitte i befolkningen som kanskje ikke blir registrert?
Den Sagnomsuste Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 Interessant teori - det kan jo stemme? Smittedosering ble jo tidlig trukket frem som element i denne pandemien. 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #3 Skrevet 21. august 2020 5 timer siden, Lhasa skrev: Man har funnet ut at jo mer virus man eksponeres for, dess sykere blir man. Det er derfor feks sykepleiere og leger oftere blir veldig syke. Man har også funnet ut at munnbind beskytter mot mye virus, men ikke alt. Slik at de som går med munnbind oftere får et mildere forløp med få eller ingen symptomer. Kan det da være slik, at etterhvert som flere holder avstand og bruker munnbind, så blir det flere og flere med kun milde symptomer? Færre innleggelser og dødsfall, men samtidig mye smitte i befolkningen som kanskje ikke blir registrert? Nei, det er ikke sånn at sykepleiere og leger oftere blir veldig syke. Det har jeg faktisk aldri hørt om og jeg har jobbet som sykepleier i OUS i 15 år. Anonymkode: d47a4...a17 6
Gjest Sugar Plum Fairy Skrevet 21. august 2020 #4 Skrevet 21. august 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke sånn at sykepleiere og leger oftere blir veldig syke. Det har jeg faktisk aldri hørt om og jeg har jobbet som sykepleier i OUS i 15 år. Anonymkode: d47a4...a17 De blir oftere veldig syke av corona, ikke andre sykdommer. Det er corona vi snakker om her.... Fhi: «Jo, enig i at det er sannsynlig at eksponering for stor mengde virus kan øke risiko for alvorlig sykdom. Det kan også forklare hvorfor en del helsepersonell er blitt alvorlig syke i Italia, for eksempel.«
Gjest Sugar Plum Fairy Skrevet 21. august 2020 #5 Skrevet 21. august 2020 I noen delstater i USA er dødstallene på vei ned selv om flere blir smittet, og lavere viruseksponering pga munnbind og håndvask er en av mulige årsaker de ser på.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #6 Skrevet 21. august 2020 3 timer siden, Lhasa skrev: De blir oftere veldig syke av corona, ikke andre sykdommer. Det er corona vi snakker om her.... Fhi: «Jo, enig i at det er sannsynlig at eksponering for stor mengde virus kan øke risiko for alvorlig sykdom. Det kan også forklare hvorfor en del helsepersonell er blitt alvorlig syke i Italia, for eksempel.« Som du selv siterer: "stor mengde virus". Det vises da også til Italia, hvor man reellt kan snakke om store mengder. Det kan man ikke i Norge. Dessuten, og for 1101. gang: munnbind er til for å verne andre mot smitte, ikke for å verne en selv mot smitte! Anonymkode: 9ce1c...77b 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #7 Skrevet 21. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Som du selv siterer: "stor mengde virus". Det vises da også til Italia, hvor man reellt kan snakke om store mengder. Det kan man ikke i Norge. Dessuten, og for 1101. gang: munnbind er til for å verne andre mot smitte, ikke for å verne en selv mot smitte! Anonymkode: 9ce1c...77b Dersom en bruker åndedrettsvern (FFP3-maske), beskytter det mot at en blir smittet. Et kirurgisk munnbind utenpå dette, beskytter dette mot at en sprer smitte fra seg selv. Det burde derfor påbys at alle alltid bruker 2 munnbind av disse typene. Anonymkode: 1c1a8...115
Konungr Skrevet 22. august 2020 #8 Skrevet 22. august 2020 Da gir det ingen mening å vente. Alle bør ta i bruk munnbind nå. 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #9 Skrevet 22. august 2020 10 minutter siden, Konungr skrev: Da gir det ingen mening å vente. Alle bør ta i bruk munnbind nå. Bind har man mellom beina og ikke i ansiktet. Anonymkode: a22c0...094 1
Konungr Skrevet 22. august 2020 #10 Skrevet 22. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bind har man mellom beina og ikke i ansiktet. Anonymkode: a22c0...094 Munnbind har man på ansiktet. 2
Jolsen Skrevet 22. august 2020 #11 Skrevet 22. august 2020 Det kan stemme. Vi får bare håpe det kommer påbud om munnbind snart. 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #12 Skrevet 23. august 2020 På 21.8.2020 den 8.06, Lhasa skrev: Man har funnet ut at jo mer virus man eksponeres for, dess sykere blir man. Det er derfor feks sykepleiere og leger oftere blir veldig syke. Man har også funnet ut at munnbind beskytter mot mye virus, men ikke alt. Slik at de som går med munnbind oftere får et mildere forløp med få eller ingen symptomer. Kan det da være slik, at etterhvert som flere holder avstand og bruker munnbind, så blir det flere og flere med kun milde symptomer? Færre innleggelser og dødsfall, men samtidig mye smitte i befolkningen som kanskje ikke blir registrert? ja, det tror jeg absolutt kan ha noe for seg. Det var jo en artikkel som ble postet i en eller tråd her, der en italiensk lege hevdet at pandemien har endret seg, at folk som blir syke blir mindre syke etter at tiltakene ble satt i verk. Han sa ikke at viruset har mutert, han sa at det er pandemien som har endret seg, og jeg tolket ham som at avstand og munnbind og alt det gjør folk mindre syke når de likevel blir smittet. Anonymkode: 7c321...bbf 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #13 Skrevet 23. august 2020 På 21.8.2020 den 13.30, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke sånn at sykepleiere og leger oftere blir veldig syke. Det har jeg faktisk aldri hørt om og jeg har jobbet som sykepleier i OUS i 15 år. Anonymkode: d47a4...a17 Nå har jo ikke covid-19 eksistert i 15 år, så dine første 14,5 år med erfaring fra OUS bidrar vel ikke så mye til forståelse av hvordan covid-19 rammer. Jeg har lest det samme som den du siterer - at det er en del helsearbeidere blant de som blir alvorlige syke selv om de ikke har kjente risikofaktorer. Anonymkode: 7c321...bbf 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #14 Skrevet 23. august 2020 På 21.8.2020 den 17.20, AnonymBruker skrev: Som du selv siterer: "stor mengde virus". Det vises da også til Italia, hvor man reellt kan snakke om store mengder. Det kan man ikke i Norge. Dessuten, og for 1101. gang: munnbind er til for å verne andre mot smitte, ikke for å verne en selv mot smitte! Anonymkode: 9ce1c...77b dette gir ikke mening. Vi snakker ikke om den totale mengden virus i et land. Vi snakker om den totale mengden du blir eksponert for fra den som smitter deg. Sannsynligvis blir du mer syk hvis du er en time i nærheten av en smittet, enn hvis du er fem minutter. Anonymkode: 7c321...bbf 1
Anonym-bruker Skrevet 23. august 2020 #15 Skrevet 23. august 2020 Munnbind beskytter jo om alle bruker det. I en by i Frankrike fikk de ned smittetallene, etter at det ble påbudt med munnbind når man var ute i offentligheten. Så munnbind hjelper. 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #16 Skrevet 23. august 2020 Lurer veldig på dette med å være i samme rom Som en som er smittet men uten symptomer, hvor ille er det? Anonymkode: d5a8c...dc4
Konungr Skrevet 23. august 2020 #17 Skrevet 23. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurer veldig på dette med å være i samme rom Som en som er smittet men uten symptomer, hvor ille er det? Anonymkode: d5a8c...dc4 Er i alle fall mindre ille om begge bruker munnbind. 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #18 Skrevet 23. august 2020 På 21.8.2020 den 13.30, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke sånn at sykepleiere og leger oftere blir veldig syke. Det har jeg faktisk aldri hørt om og jeg har jobbet som sykepleier i OUS i 15 år. Anonymkode: d47a4...a17 Jobbet i vestre viken i 18 år, aldri hørt jeg heller. Anonymkode: 1a265...b89
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #19 Skrevet 23. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobbet i vestre viken i 18 år, aldri hørt jeg heller. Anonymkode: 1a265...b89 Det gjelder koronaviruset, som ikke er 18 år gammelt, men snautt ett. Og det står om det på FHI sine sider, se lenke lenger oppe Anonymkode: 7c321...bbf 4
Gjest Sugar Plum Fairy Skrevet 24. august 2020 #20 Skrevet 24. august 2020 https://www.ecowatch.com/cloth-masks-2647029510.html «It seems people get less sick if they wear a mask.»
Anbefalte innlegg