AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1 Skrevet 21. august 2020 Noen som jobber/har jobbet i nav kontaktsenter og kan fortelle litt om jobben? hvordan er arbeidsdagen lagt opp, hvilke arbeidsoppgaver har du, og hva harbdu av utdannelse? Anonymkode: 90afc...113
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 Jobber i en annen avdeling i NAV, men vet om personer som jobber i NAV kontaktsenter med bachelor i sosialt arbeid, økonomi og administrasjon, vernepleie etc. De som jobber i Kontaktsenteret må kunne mye om de fleste ytelser og vil innimellom også oppleve å bli skjelt ut på telefon, men man får opplæring. Tror det er en grei jobb med fleksitid etc. Anonymkode: 7b5ca...50f
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #3 Skrevet 21. august 2020 Kontaktsenteret har den mest styrte arbeidstiden i hele NAV. Det har vært oppe tidligere at de føler seg overvåket og ikke har tid til å ferdigstille arbeidsoppgavene sine. Husker ikke hvor jeg leste dette. Men fordelen med å jobbe på kontaktsenteret er at du ikke har noen portefølje som du har ansvar for. Du sender kun beskjeder videre. Er nok en grei jobb. Jeg jobber på NAV lokal og er fornøyd med jobben min, men det kan bli litt mye til tider. Anonymkode: 71f4f...965
happygilmore Skrevet 21. august 2020 #4 Skrevet 21. august 2020 Har jobbet i nav kontaktsenter i mange år, både som veileder og fagansvarlig. Utrolig spennende, givende, travel, lærerik jobb. Man må takle å snakke med mennesker i vanskelige situasjoner, 4-5 timer hver dag. Veldig god opplæring når man starter på kontaktsenteret, synes den er lagt opp svært godt. Anbefaler absolutt å jobbe i kontaktsenteret, klart det kan være hardt til tider, men jeg mener man sitter igjen med en uvurderlig erfaring. Man må være empatisk og lærevillig. Man lærer mye om de ulike ytelsene og det vil nok finnes gode muligheter for jobb i andre avdelinger i nav. Jeg har en bachelor innen odontologi, så ikke noe man ser på som veldig relevant for den typen jobb. Det viktigste er hvilken mennesketype du er, og at du klarer å tilegne deg mye kunnskap. Ellers jobber der mange sykepleiere, sosionomer, pedagoger, egentlig "alt mulig."
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #5 Skrevet 21. august 2020 6 timer siden, happygilmore skrev: Har jobbet i nav kontaktsenter i mange år, både som veileder og fagansvarlig. Utrolig spennende, givende, travel, lærerik jobb. Man må takle å snakke med mennesker i vanskelige situasjoner, 4-5 timer hver dag. Veldig god opplæring når man starter på kontaktsenteret, synes den er lagt opp svært godt. Anbefaler absolutt å jobbe i kontaktsenteret, klart det kan være hardt til tider, men jeg mener man sitter igjen med en uvurderlig erfaring. Man må være empatisk og lærevillig. Man lærer mye om de ulike ytelsene og det vil nok finnes gode muligheter for jobb i andre avdelinger i nav. Jeg har en bachelor innen odontologi, så ikke noe man ser på som veldig relevant for den typen jobb. Det viktigste er hvilken mennesketype du er, og at du klarer å tilegne deg mye kunnskap. Ellers jobber der mange sykepleiere, sosionomer, pedagoger, egentlig "alt mulig." Høres spennende ut! Jeg kunne virkelig tenke meg det. Venter på at deg skal lyses ut en stilling ☺️ når du sier bachelor innen odontologi, mener du tannpleier da? Kan jeg spør hvor i landet du jobbet? Anonymkode: 90afc...113
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå