AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1 Skrevet 21. august 2020 Hei, jeg skal kjøpe min første leilighet og etter å ha kikket på «alt» har jeg nå funnet den som har alt! Har så lyst på den at jeg er kvalm ved tanken på å ikke få den 😳 Det at det kun er satt opp en visning - betyr det kanskje at den er mindre populær? Håper det!! Har kun femtitusen over prisantydning og siden det er Oslo kan det by på problemer. Har fulgt budrunden nå på seks lignende leiligheter de siste ukene og ingen gikk under prisantydning. Lurer også på om det har noe å si at megleren ringte meg en uke før visning og sa hun skulle legge den ut. HÅPER den kan bli min, og er fra meg av nervøsitet! Budrunden er om noen dager 😊 Anonymkode: 3bb3a...a84
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 Det er vel ikke så ofte at det legges opp til mer enn en visning ved salg av bolig, helt normalt her jeg bor ihvertfall med kun én. At megleren ringer deg er vel bare for å holde deg som interessent oppdatert, i og med at megleren vet du er en mulig kjøper. Da har megleren også fått bekreftet at du fortsatt er aktuell for denne boligen. Lykke til? Anonymkode: ed602...22c 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #3 Skrevet 21. august 2020 47 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vel ikke så ofte at det legges opp til mer enn en visning ved salg av bolig, helt normalt her jeg bor ihvertfall med kun én. At megleren ringer deg er vel bare for å holde deg som interessent oppdatert, i og med at megleren vet du er en mulig kjøper. Da har megleren også fått bekreftet at du fortsatt er aktuell for denne boligen. Lykke til? Anonymkode: ed602...22c Takk 🙂 De andre leilighetene jeg har sett på har to visninger, og man må melde seg opp og får kun et kvarter. På denne har det ikke blitt sagt noe, annet enn at jeg skal komme 17:30 (visning er satt opp fra 17-18). Anonymkode: 3bb3a...a84
Traktor Skrevet 21. august 2020 #4 Skrevet 21. august 2020 Nei, det betyr heller tvert i mot stor interesse og at megler regner med at boligen er lettsolgt. Slik at det ikke er behov for flere visninger for å tiltrekke seg nok kjøpere. 9
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #5 Skrevet 21. august 2020 5 minutter siden, Traktor said: Nei, det betyr heller tvert i mot stor interesse og at megler regner med at boligen er lettsolgt. Slik at det ikke er behov for flere visninger for å tiltrekke seg nok kjøpere. Takk! Det var oppklarende 🙂 Tviler på at jeg får den.... Anonymkode: 3bb3a...a84
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #6 Skrevet 21. august 2020 Med forbehold om at jeg ikke er helt oppdatert; tidligere hadde en ikke lov å selge boligen før kl 12 første virkedag etter sist annonserte visning. Har en flere annonserte visninger kan en da som selger tape bud fra første visning. Anonymkode: 0dc9b...16d 1
newman01 Skrevet 21. august 2020 #7 Skrevet 21. august 2020 Får man bare ett kvarter visning? Jeg prøvesitter en sofa til 20'000 lenger enn det før jeg vurderer kjøp... Husk å sjekke andre ting enn farger på vegger og parketten på gulvet. Og et godt tips: Ikke forelske deg i leiligheter. Det går som regel 13 på dusinet, ingen er så unike at det ikke finnes tilsvarende i nærheten. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #8 Skrevet 21. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med forbehold om at jeg ikke er helt oppdatert; tidligere hadde en ikke lov å selge boligen før kl 12 første virkedag etter sist annonserte visning. Har en flere annonserte visninger kan en da som selger tape bud fra første visning. Anonymkode: 0dc9b...16d Megler har ikke lov å formidle bud til selger med kortere akseptfrist enn klokken 12 dagen etter siste annonserte visning. Men; det er en måte å komme seg unna det. Jeg kjøpte min første bolig ved å avtale privat visning før annonsert visning, og bydde 200.000 over prisantydning direkte til selger. Det ble akseptert, og visningen ble avlyst. Hadde lenge vært på jakt etter bolig da, og var drittlei av budrunder som endte en halv million over prisantydning. Mulig jeg betalte mer enn jeg hadde trengt, men jeg fikk hvertfall boligen. Anonymkode: dda1a...93a 1
enkefru Skrevet 21. august 2020 #9 Skrevet 21. august 2020 1 time siden, Traktor skrev: Nei, det betyr heller tvert i mot stor interesse og at megler regner med at boligen er lettsolgt. Slik at det ikke er behov for flere visninger for å tiltrekke seg nok kjøpere. This! Hadde selv kun en visning på min leilighet og den ble solgt dagen etter 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #10 Skrevet 21. august 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Med forbehold om at jeg ikke er helt oppdatert; tidligere hadde en ikke lov å selge boligen før kl 12 første virkedag etter sist annonserte visning. Har en flere annonserte visninger kan en da som selger tape bud fra første visning. Anonymkode: 0dc9b...16d Som sagt er det mange annonser på finn.no som annonser to visninger, noen ganger med flere dagers mellom, eks. tors. og søn. Anonymkode: 3bb3a...a84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå