AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1 Skrevet 21. august 2020 Og jeg er livredd. Glad for selve barnet, men jeg har ekstrem helseangst. Jeg får helt hetta av å tenke på alt jeg må igjennom framover😭 og gruer meg noe helt sinnsykt. Jeg får nesten ikke sove. Tanken på å skulle ta blodprøver gjør at jeg får vondt i magen og i hodet. Brystet snører seg sammen. Jeg takler det rett og slett ikke. Jeg vet ikke hva jeg vil med denne tråden, men jeg må bare få det ut, da de jeg har rundt meg bare ler det bort og syns jeg er dramatisk. De forstår ikke hvor mye dette plager meg. Frykten og redselen overdøver det som kanskje skulle være en form for glede. Jeg føler bare at jeg ikke vil dette her. Anonymkode: fa14e...2bf
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 Dra til psykolog, ikke mye vi får gjort Anonymkode: 44a06...689 2
Bokdamen Skrevet 21. august 2020 #3 Skrevet 21. august 2020 Ønsker du barnet? I så fall må du faktisk jobbe deg gjennom dette, og du trenger hjelp til det. Jeg ville begynt med å ta kontakt med jordmor eller lege for å få en samtale rundt svangerskapet. Gå til legen om du har et godt forhold til hen. Hvis du føler du har dårlig kjemi med jordmor, be om en annen. Gå gjennom hva som faktisk skjer på de ulike kontrollene sånn at du har et mest mulig riktig bilde av hva man skal gjennom i et normalt svangerskap. Vær ærlig om hvordan du har det. Be også om at du kan få en fødselsforberedende samtale på sykehuset når du kommer nærmere. Dette får du til 💪 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #4 Skrevet 23. august 2020 Jeg har også nettopp funnet ut at jeg er gravid, og lider av en del angst. Ikke direkte helseangst, men mer generelt og dette gjør meg veldig redd for alt som skal skje fremover. Har hatt mareritt av og på i flere år der jeg får panikk over å være gravid, og har utsatt og utsatt prøvingen. Klarer ikke helt å ta det innover meg at dette er reelt enda, kjenner jeg. Er dog kun i 5. uke, så det er veldig tidlig. Skal ordne meg en time med fastlegen, og starte derifra. Skal be om å få prate med en jordmor som har erfaring med angst og graviditet/fødsel. Anbefaler deg å gjøre det samme. Hvor langt er du på vei? Veldig dårlig gjort av andre å le og gjøre narr av dine følelser. De klarer ikke å sette seg inn i hvordan det føles, og virker å ha lite empati. Du er ikke dramatisk, det skal du vite. Det er reelle bekymringer og følelser, og skal bli tatt på alvor. Anonymkode: 45987...fa3 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #5 Skrevet 25. august 2020 Det er kun blodprøver i ca uke 12, utover det er det ingen blodprøver i et normalt svangerskap Jordmortjenesten i min hjemby har også sluttet å veie gravide på kontroller, de bare spør om vekt og noterer det ned. Dra til jordmor og prat med henne, de er kjempegode på omsorg for mor og barn i svangerskapet. Anonymkode: 009c5...d5f 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #6 Skrevet 25. august 2020 Blodprøver er da minste problemet Anonymkode: 7784a...a24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå