Gå til innhold

Gode nyheter, ansatte påbys bruk av munnbind i Nordic Choice.

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://finansavisen.no/nyheter/reiseliv/2020/08/19/7557126/nordic-choice-hotels-innforer-munnbind

"Hotellkjeden Nordic Choice Hotels tar smittevern på alvor og innfører obligatorisk munnbind for ansatte som er i direkte kontakt med hotellgjester..." 

Hadde ærlig talt ikke ventet dette fra en bedrift eid av Stordalen (mtp at han er medeier i Hurtigruten) men dette er en god start, håper flere bedrifter tar ansvar her.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

fryktelig upraktisk for f.eks en resepsjonist å stå med munnbind... hele greia er bare vas

Anonymkode: e18b3...362

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

fryktelig upraktisk for f.eks en resepsjonist å stå med munnbind... hele greia er bare vas

Det klarer de nok helt fint, de klarer det i andre land så hvorfor ikke Norge. Slutt å være så negativ til dette enkle tiltaket.

Hadde de hatt enda mer guts hadde de påbudt bruk for gjester og, går bra det og.

couple-travelers-with-medical-masks-on-hotel-reception-talking-to-picture-id1251991572-880x495.jpg

• Liker 3
Skrevet

Da vet jeg hvilket hotell jeg skal bruke når jeg reiser utenbys.

• Liker 3
Skrevet
På 21.8.2020 den 1.01, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det upraktisk? Hva gjør det vanskeligere for en resepsjonist enn en tannlege? 

Anonymkode: 1b972...271

• Liker 5
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det upraktisk? Hva gjør det vanskeligere for en resepsjonist enn en tannlege? 

Anonymkode: 1b972...271

Eh, for hotellgjestene som er hørselshemmede, selvsagt. Vi er 1 million nordmenn med hørselshemming nå. Veldig ugreit å ikke kunne lese på leppene hvis resepsjonistene skal ha maske.

Anonymkode: cf147...679

• Liker 5
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, for hotellgjestene som er hørselshemmede, selvsagt. Vi er 1 million nordmenn med hørselshemming nå. Veldig ugreit å ikke kunne lese på leppene hvis resepsjonistene skal ha maske.

Slutt å høre på latterlig høy techno da vettu :)

Anonymkode: e7e51...e63

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å høre på latterlig høy techno da vettu :)

Anonymkode: e7e51...e63

Dust

Anonymkode: 16adb...f9a

• Liker 4
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du gi beskjed om det. Vi kan ikke stoppe folk fra å bruke maske fordi noen hører dårlig. Jeg har selv nedsatt hørsel, men jeg klarer helt fint å få sagt ifra om slik. 

Anonymkode: 99bcf...360

• Liker 5
Skrevet

Det er vel enda viktigere i butikker og buss. Håper en av matvarekjedene tar lignende ansvar, da blir jeg bare å handle der hvis det også er en av kjedene som har selvbetjening.

Anonymkode: 17d49...3ab

• Liker 3
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Smittevern må komme først her. Trenger du virkelig å høre alt resepsjonisten sier? Det går vel og an å be de gjenta hvis det er noe du lurer på.

• Liker 2
Skrevet

Da vet jeg hvilken hotellkjede jeg ikke skal bruke. Jeg vil forholde meg til ansatte som ser ut som mennesker og ikke som spøkelser. Hvis det gjør at jeg blir smittet med et virus som mest sannsynlig gir meg en mild forkjølelse, får det bare bli sånn. 

Anonymkode: c22ef...393

• Liker 6
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Da vet jeg hvilken hotellkjede jeg ikke skal bruke. Jeg vil forholde meg til ansatte som ser ut som mennesker og ikke som spøkelser. Hvis det gjør at jeg blir smittet med et virus som mest sannsynlig gir meg en mild forkjølelse, får det bare bli sånn. 

Hahahahahs dette var tidenes. Lykke til med koronaviruset da!

Anonymkode: 2d6d1...4f9

• Liker 4
Skrevet

Skjønner virkelig ikke at det er noe å juble for. Stakkars de ansatte som må stå med munnbind hele dagen. (Og til sykepleiere osv: nei, det er ikke synd på dere, dere har selv valgt et yrke der dere visste at dette var en del av pakka). 

Fy faen så lei jeg er av dette hysteriet. 

Anonymkode: 035bd...bb3

• Liker 3
Skrevet

Stormannsgalen er politisk korrekt fordi det gagner ham best.
Med stor korona-støtte utbetalt er nok det smart.
Også vil han sikkert få tilstrømming av hjernevaskede munnbindbrukere som er så redde for virus.
Har han investert i munnbind-selskaper også tro?

Hørte en gang om en liten gutt som spikket med kniv og kom til å skjære seg. Han ble nødt til å gå med plaster i 2 dager.
Hadde det skjedd i dag måtte det innføres sikkerhetsavstand til spikkende, minst 1 meter, samt krav om beskyttelseshansker med kevlar-stoff. Og spikking tillates kun etter 12 timers sikkerhetskurs.

• Liker 2
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner virkelig ikke at det er noe å juble for. Stakkars de ansatte som må stå med munnbind hele dagen. (Og til sykepleiere osv: nei, det er ikke synd på dere, dere har selv valgt et yrke der dere visste at dette var en del av pakka). 

Fy faen så lei jeg er av dette hysteriet. 

Anonymkode: 035bd...bb3

Stakkars? Er ikke noe farlig å bruke munnbind. Tvert om i disse tider.

• Liker 1
Skrevet
På 22.8.2020 den 19.52, Konungr skrev:

Da vet jeg hvilket hotell jeg skal bruke når jeg reiser utenbys.

Og jeg vet hvilken jeg skal holde meg unna,. 

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AndreasBR skrev:

Og jeg vet hvilken jeg skal holde meg unna,. 

Flott, da slipper vi å møtes.

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke tenkt å bruke noe hotell i det hele tatt men et påbud i en butikkjede er det vi trenger, så kan man unngå de med dårlige holdninger der.

Anonymkode: 17d49...3ab

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

"mild forkjølelse" er ikke akkurat ordene jeg ville brukt om et dødelig virus.

• Liker 2
  • Opprett ny...