AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #1 Skrevet 20. august 2020 Jeg vil flytte til Frankrike for et år, men nå er det jo rødt. Kan jeg fortsatt dra så lenge jeg ikke drar tilbake til Norge evt med 2 ukers karantene? Skjønner folk blir provosert av folk som drar på ferie, men jeg skal altså flytte for lengre tid, kanskje med unntak av julen hvor jeg kommer tilbake for en uke. Anonymkode: f1786...eb6
Gjest AineAvive Skrevet 20. august 2020 #2 Skrevet 20. august 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil flytte til Frankrike for et år, men nå er det jo rødt. Kan jeg fortsatt dra så lenge jeg ikke drar tilbake til Norge evt med 2 ukers karantene? Skjønner folk blir provosert av folk som drar på ferie, men jeg skal altså flytte for lengre tid, kanskje med unntak av julen hvor jeg kommer tilbake for en uke. Anonymkode: f1786...eb6 Du kan flytte ut av Norge. Hva Frankrike har av regler for innreise/innflytt finner du nok lett ut av. Jeg vil tro det er mulig.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #3 Skrevet 20. august 2020 Ville iallefall startet med å sjekke ut at du er dekket når det kommer til legehjelp, helse etc. Melder du flytting må du forholde deg til Frankrike, ikke Norge. Reiseforsilring gjelder da normalt ikke, vil arbeidsgiver dekke dette, har du ny arbeidsgiver? Hva skal du evt leve av? Og juleferien må du ta som det kommer, det kan bære stengt, det kam være åpent og for deg vil franske regler gjelde! Anonymkode: f5cbd...6a7 1
Anbefalte innlegg