Gå til innhold

Har ikke lyst på gaver

Anbefalte innlegg

Gjest gjesten
Skrevet

Hva gjør vi når vi rett og slett ikke har lyst på gaver (ting) til bryllupet? Problemet er at vi har alt som trengs og enda litt. Men familien på den ene siden har det i tillegg til å bli veldig fornærmet om man vil bytte noe også. Om man får en gave, skal man kun være glad og fornøyd og heller la den ligge på loftet enn å bytte den. Samtidig kan jo den gaven gis bort til noen andre etter en stund, noe som kan være tragikomisk :roll:

Noen råd? Har ikke lyst til å være frekk heller...

Videoannonse
Annonse
Gjest tivoli
Skrevet

vi var i samme situasjon. har alt vi trenger og ønsket ikke enda mere "dill". Derfor bestemte vi oss for å gi bort penger til et konkret prosjekt. Et bryllup er en unik mulighet til å gi noe til andre som trenger penger mer enn en selv. Det endte med at vi likevel fikk noen gaver, men i tillegg fikk NOK50.000,- til et barnehjem i brasil. (vi har vært der før og kjenner de som driver det). i desember reiser vi ned igjen for å se hvordan pengene blir anvendt. Bare et lite tips:)

Skrevet

Så flott!!!

Skulle ønske dette var kommet opp mye tidligere - dette kunne jeg også tenkt meg.. Men vi gifter oss nå til helgen - så det er litt seint. Dette må jeg innrømme var helt nytt for meg - men likefullt GENIALT!

Beundrer deg som gjør dette!!! :klappe:

Skrevet

Vi har også alt vi trenger. Men vi har dårlig råd, så vi kommer til å skrive i innbydelsene at vi heller ønsker at de blir med ut og spiser for egen regning fremfor å gi oss gave.

Ellers kan dere jo si at dere kun ønsker dere penger sånn at dere kan dra på bryllupsreise eller noe?

Skrevet

vi har opprettet en egen konto slik at vi kan få penger til bryllupsreise, noe vi ellers ikke ville hatt råd til. Det virker mer legitimt enn å bruke en vanlig lønnskonto (for noe ihvertfall;)) Det er noen som griner litt på nesa (Tanter som gjerne vil gi service etc), men de aller fleste syns dette er en god ide til å få reise dit vi vil. Bare et tips! :)

Skrevet

Vi ønsker oss ikke så veldig mye stæsj til bryllupet, men penger til bryllupsreise er veldig greit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...