Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber innen helse i kommunen. Stedet går dårlig for tiden fordi vi mangler kontortid. Nå skal det tas opp høyere opp i systemet, helt opp til kommunalsjefen, og jeg lurer på hvordan jeg bør argumentere for å få mer bemanning? Jeg er ikke leder, men hjelper til med å formulere argumenter. Folk er sykemeldte fordi de er slitne. De med høyskoleutdanning slutter etter ca 2 år, så orker de ikke mer. Vi holder på med brannslukking hele tiden. Får aldri tatt igjen arbeid på kontoret, er med pasienter omtrent hele tiden. Det er uholdbart og kan bli uforsvarlig hvis det fortsetter. Hva slags argumenter kan bite på hos de høyere opp?

Anonymkode: 397a0...711

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere har vært flinke til å skrive avvik og dokumentere hva mangel på nok folk har ført til bør det være argumentasjon nok. Har selv vært med på å få økt bemanning pga god dokumentasjon

Anonymkode: 37e5d...d1d

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere har vært flinke til å skrive avvik og dokumentere hva mangel på nok folk har ført til bør det være argumentasjon nok. Har selv vært med på å få økt bemanning pga god dokumentasjon

Anonymkode: 37e5d...d1d

Signerer denne. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber innen helse i kommunen. Stedet går dårlig for tiden fordi vi mangler kontortid. Nå skal det tas opp høyere opp i systemet, helt opp til kommunalsjefen, og jeg lurer på hvordan jeg bør argumentere for å få mer bemanning? Jeg er ikke leder, men hjelper til med å formulere argumenter. Folk er sykemeldte fordi de er slitne. De med høyskoleutdanning slutter etter ca 2 år, så orker de ikke mer. Vi holder på med brannslukking hele tiden. Får aldri tatt igjen arbeid på kontoret, er med pasienter omtrent hele tiden. Det er uholdbart og kan bli uforsvarlig hvis det fortsetter. Hva slags argumenter kan bite på hos de høyere opp?

Anonymkode: 397a0...711

Avvik. Varsler. Hovedtillitsvalgt. Evt true med media.

Anonymkode: 9ae47...819

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avvik. Varsler. Hovedtillitsvalgt. Evt true med media.

Anonymkode: 9ae47...819

Signerer denne...og dersom det er skole, vil foreldrene ha mer makt ved å gå til media enn de ansatte, sykehjem -pårørende til brukere, osv...da pleier ting å kunne påvirke raskere.

Det er kun politikere som har en reell sjanse til å bedre dette, ved å endre de økonomiske rammene. Avdelingsledere,  kommunalsjefer o.l. har noen over seg desverre, så kan i praksis kun operere som bindeledd. De har et budsjett å holde.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...