Gå til innhold

Kom dere hjem for h*******

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, abc123detvardet skrev:

Kanskje ikke så viktig at folk dør av svevestøv? Det er estimert at 70-291 personer mister livet sitt på grunn av svevestøv hvert år i Oslo.

Litt morsomt at du ser på klimakrisen som hysteri, men ikke korona. 

Litt morsomt at du tror på verdens undergang grunnet klimaforandringer men ser på en dødelig pandemi som hysteri.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Iceman skrev:

Litt morsomt at du tror på verdens undergang grunnet klimaforandringer men ser på en dødelig pandemi som hysteri.

Dødelig pandemi faktisk. Ja, folk dør. Men det er som regel gamle folk med sykdommer. Pandemien er mild. 

I Norge har vi enda ikke passert 300 dødsfall. I snitt dør det 150 hver dag. 

I Trondheim har det dødd to personer. Scary shit. 

• Liker 8
Skrevet
9 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Kanskje ikke så viktig at folk dør av svevestøv? Det er estimert at 70-291 personer mister livet sitt på grunn av svevestøv hvert år i Oslo.

Litt morsomt at du ser på klimakrisen som hysteri, men ikke korona. 

Vet du hva som fungerer bra mot svevestøv?

stovmaske-8810pt-ffp2-a20.291x300m.jpg

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Iceman skrev:

Vet du hva som fungerer bra mot svevestøv?

stovmaske-8810pt-ffp2-a20.291x300m.jpg

Dårlig løsning...

• Liker 3
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kveldstid? Det er jo nærmere natta på en helt vanlig tirsdag for eksempel? Syns ikke så mye folk burde ha noe å dille med i sentrum så seint uansett, spesielt IKKE når landet er midt i en pandemi. Og jo jeg føler meg viktigere der jeg står i uniform i en samfunnskritisk jobb og med munnbind, enn venninnene Gry, Kari og Gunn på vei hjem fra shopping. Hilsen ts

Anonymkode: c0711...d39

Helt enig! Selvfølgelig er de som jobber viktigst. Vi blir jo oppfordret til å reise minst mulig kollektivt nå, så en bør unngå det i størst mulig grad. Når T-banen er full, forteller det meg at folk har sluttet å bry seg. Munnbind bør derfor være påbudt.

Skrevet
3 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Dårlig løsning...

Absolutt ikke. Fungerer og bra mot virus så man får dobbel beskyttelse der.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Iceman skrev:

Absolutt ikke. Fungerer og bra mot virus så man får dobbel beskyttelse der.

Så du mener at folk som er i risiko for å dø av svevestøv skal gå med maske hver gang de er ute? Haha

Ler av hvor hysterisk du er.

• Liker 6
Skrevet
12 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Dødelig pandemi faktisk. Ja, folk dør. Men det er som regel gamle folk med sykdommer. Pandemien er mild. 

I Norge har vi enda ikke passert 300 dødsfall. I snitt dør det 150 hver dag. 

I Trondheim har det dødd to personer. Scary shit. 

Enn så lenge...og om ikke pandemien er så dødelig, så vil ikke jeg ha den dritten inn i min kropp. Åndenød og pusteproblemer ønsker jeg heller ikke.

Skrevet
1 minutt siden, abc123detvardet skrev:

Så du mener at folk som er i risiko for å dø av svevestøv skal gå med maske hver gang de er ute? Haha

Ler av hvor hysterisk du er.

Man bør uansett gå med maske når man beveger seg i en by tettpakket med folk i disse tider av andre grunner enn svevestøv. Å gjøre det enklere for de som skal på jobb å bruke bil ville uansett vært et godt tiltak mtp smittevern, men det virker jo heller som om du gir blaffen i smittevern.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Villja skrev:

Enn så lenge...og om ikke pandemien er så dødelig, så vil ikke jeg ha den dritten inn i min kropp. Åndenød og pusteproblemer ønsker jeg heller ikke.

Du vet at det finnes sånn 30.000 andre sykdommer du kan få? Mange måter å dø på 😋

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Iceman skrev:

Man bør uansett gå med maske når man beveger seg i en by tettpakket med folk i disse tider av andre grunner enn svevestøv

Nei, det trenger man virkelig ikke. Det er så lav smitte i Norge at det er helt unødvendig. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, abc123detvardet skrev:

Du vet at det finnes sånn 30.000 andre sykdommer du kan få? Mange måter å dø på 😋

Ønsker heller å drukne kjapt enn å drukne i 14 dager. Flere forteller om pusteproblemer i etterkant. Dette er noe vi kan unngå å få.

Skrevet
28 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Nei, det trenger man virkelig ikke. Det er så lav smitte i Norge at det er helt unødvendig. 

De landene hvor bruk av masker har hatt best effekt er der de har begynt når det fortsatt var lavt smittenivå.

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Iceman skrev:

Her kommer du inn på noe som igjen viser uansvarlighet fra myndighetene. Bompenger burde blitt fjernet og parkeringskostnader kraftig redusert, det hadde vært et enkelt smittevernstiltak.

Genialt det er jo nesten ikke kø og kaos i Oslo fra før, rart de ikke har tenkt på det

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Villja skrev:

Ønsker heller å drukne kjapt enn å drukne i 14 dager. Flere forteller om pusteproblemer i etterkant. Dette er noe vi kan unngå å få.

La oss bruke enda nye 400 milliarder kroner fordi noen få har fått pusteproblemer. Bra pengebruk!

Anonymkode: 61335...2a0

• Liker 1
Skrevet

Til trådstarter: Hold kjeft og pass dine egne saker.

Anonymkode: abeb7...bdc

• Liker 9
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kveldstid? Det er jo nærmere natta på en helt vanlig tirsdag for eksempel? Syns ikke så mye folk burde ha noe å dille med i sentrum så seint uansett, spesielt IKKE når landet er midt i en pandemi. Og jo jeg føler meg viktigere der jeg står i uniform i en samfunnskritisk jobb og med munnbind, enn venninnene Gry, Kari og Gunn på vei hjem fra shopping. Hilsen ts

Javel men det er du ikke. De har betalt bilett akkurat som deg og har akkurat like rett på en plass. Du har ikke noe å gjøre med hva andre gjør på natta i sentrum. Du er den som har et problem så da får du finne en annen måte å komme deg hjem på. Slutt å forvent at andre skal droppe tbanen for å lage plass til deg.

Anonymkode: cb14b...80b

• Liker 6
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis nå Gry, Kari og Gunn først skal på shopping, er det ikke bedre at de drar sent på kvelden heller enn midt i rushtiden?

Anonymkode: afb3a...bea

• Liker 5
Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

La oss bruke enda nye 400 milliarder kroner fordi noen få har fått pusteproblemer. Bra pengebruk!

Anonymkode: 61335...2a0

Hva? Jeg snakker om å være bedre på å holde avstand. Den der får du dra lengre ut på landet med!

Endret av Villja
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er ikke ulovlig for venninnene å dra på shopping, og det er heller ikke frarådet. Faktisk hjelper de til med å holde det lokale næringslivet i gang, og hindrer dermed permitteringer og arbeidsløshet. Mener du på ramme alvor at vi skal være hjemme i husene våre i de nærmeste 2-3 årene, mens bare folk som deg skal ta bussen? 🤷🏻‍♀️ Litt realisme hadde jo vært greit...

Anonymkode: 76b84...959

• Liker 7
  • Opprett ny...