Gå til innhold

Kom dere hjem for h*******

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ER greia med at det er så mye folk i sentrum hele tia om dagen?? Syns det er enda mer enn før lockdown?? Jeg jobber i sentrum og tar banen hjem mellom 22-01 hver kveld, på helt vanlige ukedager er det seriøst stapp fullt og jeg står klint inntil et hjørne hele veien hjem, noen ganger må jeg ta neste avgang for der er så fullt og jeg vil gjerne holde meg frisk og kunne gå på jobb. Er sliten etter lang vakt, står i jobbklær og folk sitter overalt og oppå hverandre. 

Blir så sjukt ekstremt forbaska irritert. Tviler på at alle her på denne tbanen har vært på jobb og gjort viktige ting, selvom det står spesifikt at ikke reis med mindre du må. Folk er gir så ekstremt f. 

Anonymkode: c0711...d39

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av de andre du møtte i kveld er nok på vei hjem fra jobb. Du er nok ganske alene om å jobbe kvelden i hovedstaden. Og det er jo tross alt bedre at alle reiser hjem samtidig klokken 16, i et smittevernsperspektiv.

• Liker 18
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva ER greia med at det er så mye folk i sentrum hele tia om dagen?? Syns det er enda mer enn før lockdown?? Jeg jobber i sentrum og tar banen hjem mellom 22-01 hver kveld, på helt vanlige ukedager er det seriøst stapp fullt og jeg står klint inntil et hjørne hele veien hjem, noen ganger må jeg ta neste avgang for der er så fullt og jeg vil gjerne holde meg frisk og kunne gå på jobb. Er sliten etter lang vakt, står i jobbklær og folk sitter overalt og oppå hverandre. 

Blir så sjukt ekstremt forbaska irritert. Tviler på at alle her på denne tbanen har vært på jobb og gjort viktige ting, selvom det står spesifikt at ikke reis med mindre du må. Folk er gir så ekstremt f. 

Det har dødd ca 260 mennesker i Norge av korona (de aller fleste var gamle og syke med snittalder 82 år). Det er samme antall som dør i Norge på bare 2-3 dager hele tiden.

Regjeringen må snarest slutte med å si at vi er i en krise på grunn av et farlig virus. De har ødelagt mer enn nok for nordmenn nå. Det er regjeringen som har skapt krisen og de bare fortsetter å ødelegge Norge mer og mer.

Anonymkode: 61335...2a0

• Liker 16
Skrevet

Det er fullt lov å være i byen. Ingen som sier at hverdagen bare er jobb og hjem. Fritiden kan også nytes ute. 

• Liker 14
Skrevet

Ts lever kanskje fortsatt i mars mnd, når de fleste holdt seg innendørs.

• Liker 8
Skrevet
9 minutter siden, Iso1 skrev:

Det er fullt lov å være i byen. Ingen som sier at hverdagen bare er jobb og hjem. Fritiden kan også nytes ute. 

I disse tider behøver hverdagen strengt tatt ikke være så mye mer enn jobb og hjem. Vis litt sympati til de som må jobbe.

Ts: Skaff deg bil, nok av idioter der ute som ikke forstår at vi er midt i en pandemi og myndighetene er tafatte. Ordner du deg bil slipper du i alle fall å møte på de idiotene på kollektivtransport.

• Liker 1
Skrevet

Og hvorfor har du mer rett til å ta kollektiv hjem på kveldstid enn andre? Hva vet du om hvor folk skal eller har vært? Hvis det er så jævlig for deg så skaffer du deg bil, sykkel eller går. Du er ikke noe viktigere enn andre

Anonymkode: cb14b...80b

• Liker 12
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Iceman skrev:

I disse tider behøver hverdagen strengt tatt ikke være så mye mer enn jobb og hjem. Vis litt sympati til de som må jobbe.

Ts: Skaff deg bil, nok av idioter der ute som ikke forstår at vi er midt i en pandemi og myndighetene er tafatte. Ordner du deg bil slipper du i alle fall å møte på de idiotene på kollektivtransport.

Du er klar over at mange arbeisplasser i Oslo ikke har noen parkering? Det er også svindyrt å parkere på offentlige parkeringsplasser + kjøre bom ut/inn av byen hver dag. Det er mange grunner til at folk med bil i Oslo, heller bruker kollektiv. Blandt annet fordi det er mye billigere + enn sparer tid (hvis man jobber i rushtiden)

Alle har heller ikke råd til å ha bil/har lappen/kan kjøre av helsemessige årsaker.

Endret av tussi84
  • Liker 11
Skrevet
28 minutter siden, Iceman skrev:

Eller de idiotene som siterer her?

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, Loff77 skrev:

Eller de idiotene som siterer her?

Mer sannsynlig at ts møter deg enn meg så det er vel deg selv du sikter til? 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, tussi84 skrev:

Du er klar over at mange arbeisplasser i Oslo ikke har noen parkering? Det er også svindyrt å parkere på offentlige parkeringsplasser + kjøre bom ut/inn av byen hver dag. Det er mange grunner til at folk med bil i Oslo, heller bruker kollektiv. Blandt annet fordi det er mye billigere + enn sparer tid (hvis man jobber i rushtiden)

Alle har heller ikke råd til å ha bil/har lappen/kan kjøre av helsemessige årsaker.

Her kommer du inn på noe som igjen viser uansvarlighet fra myndighetene. Bompenger burde blitt fjernet og parkeringskostnader kraftig redusert, det hadde vært et enkelt smittevernstiltak.

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Iceman skrev:

Her kommer du inn på noe som igjen viser uansvarlighet fra myndighetene. Bompenger burde blitt fjernet og parkeringskostnader kraftig redusert, det hadde vært et enkelt smittevernstiltak.

Akkurat her er vi enige. De kunne fjernet bompenger helt nå¨som denne pandamien foregår, og satt ned parkeringskostnadene. De vil jo at folk skal bruke bilen/sykle/gå isteden for kollektivt, da må de gi gunstige og bra betingelser for at folk skal velge i bilen isteden. Gå/Sykkel spørs jo på avstand. Oslo strekker seg ganske langt + en del pendler jo fra nabokommunene for å jobbe i Oslo. Ikke alltid sykle/gå er mulig.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, tussi84 skrev:

Akkurat her er vi enige. De kunne fjernet bompenger helt nå¨som denne pandamien foregår, og satt ned parkeringskostnadene. De vil jo at folk skal bruke bilen/sykle/gå isteden for kollektivt, da må de gi gunstige og bra betingelser for at folk skal velge i bilen isteden. Gå/Sykkel spørs jo på avstand. Oslo strekker seg ganske langt + en del pendler jo fra nabokommunene for å jobbe i Oslo. Ikke alltid sykle/gå er mulig.

Nettopp, virker som villedet miljøpolitikk fortsatt skal trumfe alt selv når vi står midt i en pandemi. Finnes vel ikke noe tryggere transportmetode med tanke på smittevern enn egen bil.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor har du mer rett til å ta kollektiv hjem på kveldstid enn andre? Hva vet du om hvor folk skal eller har vært? Hvis det er så jævlig for deg så skaffer du deg bil, sykkel eller går. Du er ikke noe viktigere enn andre

Anonymkode: cb14b...80b

Kveldstid? Det er jo nærmere natta på en helt vanlig tirsdag for eksempel? Syns ikke så mye folk burde ha noe å dille med i sentrum så seint uansett, spesielt IKKE når landet er midt i en pandemi. Og jo jeg føler meg viktigere der jeg står i uniform i en samfunnskritisk jobb og med munnbind, enn venninnene Gry, Kari og Gunn på vei hjem fra shopping. Hilsen ts

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, tussi84 skrev:

YEPP. takk! Hilsen ts 

Skrevet

Nemmen så viktig å flink du er da! Klapp klapp til deg!

Anonymkode: c5533...498

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Iceman skrev:

Helt enig. Og spesielt at folk kan holde seg litt unna kollektivtransport i disse tider, mener ikke at bussen trenger å være helt folketom, men at det er nærmere rushtid fra morgen til kveld i en pandemi påvei oppover igjen er jo bare helt sinnsykt. 

Bilen blir det jo nå, er avhengig av å kunne jobbe og holde meg frisk, selvom det dessverre ligger midt i byen. Er bare så utrolig synd at det må bli sånn. 

Hilsen ts

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nemmen så viktig å flink du er da! Klapp klapp til deg!

Anonymkode: c5533...498

Tusen takk! Det er jeg faktisk!

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Og spesielt at folk kan holde seg litt unna kollektivtransport i disse tider, mener ikke at bussen trenger å være helt folketom, men at det er nærmere rushtid fra morgen til kveld i en pandemi påvei oppover igjen er jo bare helt sinnsykt. 

Bilen blir det jo nå, er avhengig av å kunne jobbe og holde meg frisk, selvom det dessverre ligger midt i byen. Er bare så utrolig synd at det må bli sånn. 

Hilsen ts

Veldig synd de ikke tilrettelegger mer for bilbruk ja, burde jo være logisk å sette klimahysteriet litt på hylla når vi står midt i en pandemi.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Iceman skrev:

Veldig synd de ikke tilrettelegger mer for bilbruk ja, burde jo være logisk å sette klimahysteriet litt på hylla når vi står midt i en pandemi.

Kanskje ikke så viktig at folk dør av svevestøv? Det er estimert at 70-291 personer mister livet sitt på grunn av svevestøv hvert år i Oslo.

Litt morsomt at du ser på klimakrisen som hysteri, men ikke korona. 

• Liker 7
  • Opprett ny...