Gå til innhold

Må jeg i karantene når barnet har symptomer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt har vært hjemme i dag med symptomer på luftveisinfeksjon og skal testes i morgen.
Kan jeg gå i butikken før vi får svar på testen? Selvfølgelig forutsatt håndspriting og god avstand til andre. 

Og er regelen at man er i karantene når man er nærkontakt så fort symptomer har oppstått eller er det først når positiv test foreligger?

Anonymkode: eb435...962

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du eller eventuelle søsken er ikke i karantene før positiv test foreligger. 

Anonymkode: 48084...1e2

Skrevet

Spørs litt på hvor du jobber. Men, uansett kan du handle i matbutikk og apotek.

Anonymkode: 1bdbd...29b

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs litt på hvor du jobber. Men, uansett kan du handle i matbutikk og apotek.

Jeg har hjemmekontor om dagen , så jobb er heldigvis ikke et problem.
Bare at vi mangler et par ting til helgen som jeg gjerne skulle fått plukket opp :) 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hjemmekontor om dagen , så jobb er heldigvis ikke et problem.
Bare at vi mangler et par ting til helgen som jeg gjerne skulle fått plukket opp :) 

Da gjør du det. Karantene er ikke det samme som isolasjon. Gå tidlig eller sent så det er lite folk.

Skrevet

Må legge til at det er så mye forskjellige regler ute. Jeg jobber på sykehus og blir ett av mine barn forkjøla så må jeg i karantene.  Derfor jeg spurte. Du er ikke i karantene før en av dine nærkontakter tester pos på korona.

Skrevet

Som jeg nevnte over her kan du leve som normalt så lenge barnet ikke har fått påvist covid-smitte. Dette blir litt motsatt, siden det her er forelder som er syk, men den viser samme greia;

Anonymkode: 48084...1e2

• Opprett ny...