AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #1 Skrevet 20. august 2020 Barnet mitt har vært hjemme i dag med symptomer på luftveisinfeksjon og skal testes i morgen. Kan jeg gå i butikken før vi får svar på testen? Selvfølgelig forutsatt håndspriting og god avstand til andre. Og er regelen at man er i karantene når man er nærkontakt så fort symptomer har oppstått eller er det først når positiv test foreligger? Anonymkode: eb435...962
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #2 Skrevet 20. august 2020 Du eller eventuelle søsken er ikke i karantene før positiv test foreligger. Anonymkode: 48084...1e2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #3 Skrevet 20. august 2020 Spørs litt på hvor du jobber. Men, uansett kan du handle i matbutikk og apotek. Anonymkode: 1bdbd...29b
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #4 Skrevet 20. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørs litt på hvor du jobber. Men, uansett kan du handle i matbutikk og apotek. Anonymkode: 1bdbd...29b Jeg har hjemmekontor om dagen , så jobb er heldigvis ikke et problem. Bare at vi mangler et par ting til helgen som jeg gjerne skulle fått plukket opp Anonymkode: eb435...962
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #5 Skrevet 20. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hjemmekontor om dagen , så jobb er heldigvis ikke et problem. Bare at vi mangler et par ting til helgen som jeg gjerne skulle fått plukket opp Anonymkode: eb435...962 Da gjør du det. Karantene er ikke det samme som isolasjon. Gå tidlig eller sent så det er lite folk. Anonymkode: 1bdbd...29b
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #6 Skrevet 20. august 2020 Må legge til at det er så mye forskjellige regler ute. Jeg jobber på sykehus og blir ett av mine barn forkjøla så må jeg i karantene. Derfor jeg spurte. Du er ikke i karantene før en av dine nærkontakter tester pos på korona. Anonymkode: 1bdbd...29b
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #7 Skrevet 20. august 2020 Som jeg nevnte over her kan du leve som normalt så lenge barnet ikke har fått påvist covid-smitte. Dette blir litt motsatt, siden det her er forelder som er syk, men den viser samme greia; Hvis en i husstanden har symptomer på luftveisinfeksjon, men ikke bekreftet covid-19, kan barnet og den ansatte møte i barnehagen som normalt. Disse skal imidlertid gå hjem fra barnehagen dersom de får symptomer https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/covid-19-smittevern-i-barnehager/smitteforebyggende-tiltak/syke-personer-skal-ikke-vaere-i-barnehagen Anonymkode: 48084...1e2
Anbefalte innlegg