AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #1 Skrevet 20. august 2020 Har frem til idag kjent babyen til "faste" tider om dagen. Da er det som regel veldig mye mye liv. 3-4 ganger om dagen, 10-30min av gangen. Idag har det vært MYE mindre enn vanlig. Har kjent litt, men svakt og ikke til vanlige tider. Har drukket kald cola, spist is og ligget på venstre side som anbefalt, men har kjent veldig svake bevegelser ca 2-3 ganger i løpet av 40 min. Ringte føden hvor jordmor ikke syntes at dette er unormalt og jeg ikke burde bekymre meg, men det hjelper ikke.. Førstegangs og veldig bekymret. Noen med erfaringer? Anonymkode: 52a65...9d5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #3 Skrevet 20. august 2020 Helt vanlig. Det som fungerer her er å spise mat (eks brødskive med nugatti) og drikk noe sukkerholdig, legg deg på ryggen og kjenn etter i minst 30 minutter uten tv/mobil. Blir du veldig bekymret så prøv å kontakt føden igjen, stol på magefølelsen ❤️ Anonymkode: d177b...c87
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #4 Skrevet 20. august 2020 Er nok helt normalt, men forstår godt at du blir bekymret. Aldri kjekt å føle mindre liv/annerledes bevegelser enn en er vant med. Mest sannsynlig har babyen snudd seg på en måte at den dunker mot noe annet enn den pleier slik at det kjennes annerledes ut. jeg ringte en del ganger til føden første gangen selv pga det samme. Jeg merket selv at hvis jeg var litt aktiv, «ristet» og dultet litt i magen før jeg la meg tilbake igjen på sofaen så ble det mer bevegelser igjen. Føltes ofte som om babyen flyttet litt på seg også da. men uansett så kjenn på magefølelsen din! Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite♥️ Anonymkode: 4cff3...e20
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #5 Skrevet 20. august 2020 Takk for svar 😊 Ja ble mer bekymret etter å ha lest på kjennliv.no hvor det står at dersom bevegelsesmønsteret er svakere så må man ringe føden med en gang og ikke vente til dagen etter. Så ble mer bekymret når de mente at det var normalt 🙈 Da skal jeg forsøke å slappe av litt mer her og håpe på at baby flytter seg tilbake ila natta 😁 Anonymkode: 52a65...9d5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #6 Skrevet 20. august 2020 Kjenner du liv bare 3-4 ganger i døgnet i uke 28? Er ikke det fryktelig lite? Jeg kjente stort sett liv hver eneste klokketime siden lenge før uke 28. Når det er sagt, ville jeg ikke blitt bekymret enda hvis du kjenner NOE liv, for det kan bare være at babyen har lagt seg mer innover. Anonymkode: 15818...abe
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #7 Skrevet 20. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjenner du liv bare 3-4 ganger i døgnet i uke 28? Er ikke det fryktelig lite? Jeg kjente stort sett liv hver eneste klokketime siden lenge før uke 28. Når det er sagt, ville jeg ikke blitt bekymret enda hvis du kjenner NOE liv, for det kan bare være at babyen har lagt seg mer innover. Anonymkode: 15818...abe Jeg kjente liv bare til visse tider i døgnet hele veien. Fødte nettopp ei frisk og levende jente. Babyer (og mager) er ulike, det gjelder å prøve å finne ut av sin unge sitt mønster. Anonymkode: 47300...f97
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #8 Skrevet 20. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjenner du liv bare 3-4 ganger i døgnet i uke 28? Er ikke det fryktelig lite? Jeg kjente stort sett liv hver eneste klokketime siden lenge før uke 28. Når det er sagt, ville jeg ikke blitt bekymret enda hvis du kjenner NOE liv, for det kan bare være at babyen har lagt seg mer innover. Anonymkode: 15818...abe Jeg skrev om dagen, mente da fra ca 09-21. De faste tidspunktene er da de tidene babyen er i ekstrem aktivitet hvor jeg kan legge meg ned og kjenne masse. Kjenner også noe innimellom dette, men det er veldig kortvarig så tenker ikke på det som noe mønster. Om natta er det også aktivitet, men ikke som jeg har klart å kartlegge enda siden jeg vanligvis sover.. Anonymkode: 52a65...9d5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #9 Skrevet 21. august 2020 Om baby har bevegd seg litt lite drikker jeg iskaldt vann, legger meg på venstre side og spiller musikk på telefonen som jeg legger på magen. Da våkner hun alltid til. Anonymkode: 530e2...b3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå