Gå til innhold

Naivt å tro kvinne 27 kan være venn med mannlig kollega 40?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere?

Vi har jobbet sammen 3 år, har god kjemi, vært på lønningspils, nach og liknende arrangementet gjennom jobb, og blir ofte sittende å prate. Selv omgås jeg både kvinnelige og mannlige venner på fritiden, og har samboer. Han er singel. Synes denne mannen virker som en morsom kar, og har flere ganger vurdert å spørre om å finne på noe etter jobb/i helgen, da begge liker friluft feks. Har hintet litt, typ «bare å bli med», men usikker på om han er sjenert, blir usikker når jeg ikke spør direkte, om han tenker det er upassende eller hva. Han har tullet med at han er for gammel for meg da vi har hatt lønningspils, samtidig har han nevnt at det hadde vært hyggelig å finne på mer utenfor jobb, men da har fler kollegaer vært involvert i samtalen. Mulig han ikke ønsker å henge med en som er såpass mye yngre selvfølgelig, men føler at tonen alltid er god.

Redd for at det skal mistolkes om jeg spør mer direkte, ønsker ikke sende feil signaler til han heller. Vil ikke ha noe rykter på jobb, eller at han skal tenke at jeg er ufin overfor min samboer (som ikke reagerer på dette). 

Anonymkode: a1ef4...e23

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg hadde aldri invitert en eldre, mannlig kollega ut for å "finne på noe" utenfor jobben. Kjæresten min hadde også reagert på det.

(K, 29),

Anonymkode: 31c7b...06a

• Liker 18
Skrevet

Det er ok hvis du tar med  samboeren din tenker jeg. Dra på quiz eller noe.

Anonymkode: 21aed...3c1

• Liker 11
Skrevet

Kan dere si noe mer om hva dere reagerer på med dette? Hadde ikke gjort noe om samboer var med, men vil nok oppleves unaturlig for min kollega da de ikke kjenner hverandre. Min samboer er selv med både kvinnelige og mannlige kollegaer på fritiden. Er dette virkelig så utenkelig for folk flest?

Er også interessert i perspektiver på hvordan min kollega kan oppfatte situasjonen.

ts

• Liker 1
Skrevet

Kommer helt an på ham, og helt an på deg. Jeg har en kompis på 46, og kompiser på 20, jeg er 30, det går helt fint, men da må man finne samme type som seg selv, en som er ute etter menneskevenner og som ikke sliter med å forholde seg menneskelig og vanlig til det motsatte kjønn. Du kan jo for eksempel ikke være venn med de udugelige mannfolka her inne som mener det ikke går an å være venn med en av samme kjønn og som mener du friendzoner hvis du driver på sånn fordi alle menn og kvinner kommer til å prøve å ha sex med hverandre bare de kommer borti hverandre. Jeg hadde invitert og vært distré, som jeg er, ikke tenkt for mye på det. Inviter som venn, oppfør deg som venn og ikke tenk for mye på det.

Anonymkode: 3fc0e...be2

• Liker 4
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere si noe mer om hva dere reagerer på med dette? Hadde ikke gjort noe om samboer var med, men vil nok oppleves unaturlig for min kollega da de ikke kjenner hverandre. Min samboer er selv med både kvinnelige og mannlige kollegaer på fritiden. Er dette virkelig så utenkelig for folk flest?

Er også interessert i perspektiver på hvordan min kollega kan oppfatte situasjonen.

ts

Han vil oppfatte det som lm du liker han. Noe jeg tror du gjør også ubevisst.

Anonymkode: 9141c...853

• Liker 14
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vil oppfatte det som lm du liker han. Noe jeg tror du gjør også ubevisst.

Hva får deg til å tenke det?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere?

Vi har jobbet sammen 3 år, har god kjemi, vært på lønningspils, nach og liknende arrangementet gjennom jobb, og blir ofte sittende å prate. Selv omgås jeg både kvinnelige og mannlige venner på fritiden, og har samboer. Han er singel. Synes denne mannen virker som en morsom kar, og har flere ganger vurdert å spørre om å finne på noe etter jobb/i helgen, da begge liker friluft feks. Har hintet litt, typ «bare å bli med», men usikker på om han er sjenert, blir usikker når jeg ikke spør direkte, om han tenker det er upassende eller hva. Han har tullet med at han er for gammel for meg da vi har hatt lønningspils, samtidig har han nevnt at det hadde vært hyggelig å finne på mer utenfor jobb, men da har fler kollegaer vært involvert i samtalen. Mulig han ikke ønsker å henge med en som er såpass mye yngre selvfølgelig, men føler at tonen alltid er god.

Redd for at det skal mistolkes om jeg spør mer direkte, ønsker ikke sende feil signaler til han heller. Vil ikke ha noe rykter på jobb, eller at han skal tenke at jeg er ufin overfor min samboer (som ikke reagerer på dette). 

Når han tuller med at han er for gammel for deg ved lønningspils sjekker han egentlig om du synes det. Han fisker. Han virker interessert.

Anonymkode: d3727...fa5

• Liker 20
Skrevet

Kvinner og menn er aldri venner.

Men de kan finne på ting sammen uten at de skjer noe seksuellt, det tror jeg på. Men noe nært og ekte vennskap finnes det lite av mellom mann og kvinne. Det gjelder mest hos homofile menn, de har alltid venninner.

Vennebegrepet blir veldig missbrukt, folk kalles andre for venner uten at man er det. Selv om man jobber sammen så tror man at en kollega er en venn. De fleste tar på seg en maske i arbeidslivet, spiller hyggelig. Alt er et spill.

Hør på noen som har levd noen år, jobbet i mange firmaer over 20år.

Anonymkode: a1416...ddf

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva får deg til å tenke det?

Måten dere er på med hverandre. Svært få ønsker å henge med sine mannlige kollegaer.

• Liker 2
Skrevet

Der jeg jobber er det vanlig å henge med kolleger på fritiden, uavhengig av kjønn og alder. Men det er kanskje naturlig å invitere med noen flere kolleger hvis dere skal finne på noe? 

Anonymkode: 516f4...4a3

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg hadde aldri invitert en eldre, mannlig kollega ut for å "finne på noe" utenfor jobben. Kjæresten min hadde også reagert på det.

(K, 29),

Anonymkode: 31c7b...06a

Hvordan din kjæreste reagerer har vel ingen betydning, han bestemmer ikke hvem du skal omgås på fritiden.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan din kjæreste reagerer har vel ingen betydning, han bestemmer ikke hvem du skal omgås på fritiden.

Nei, men han bestemmer hvem han vil være kjæreste med.

• Liker 6
Skrevet

Det kommer til å ende galt.

Anonymkode: 7602d...043

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

ts

Fordi den type energi og intimitet skal du gi til din samboer vel!!!

Anonymkode: 2f204...18e

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Whistler skrev:

Nei, men han bestemmer hvem han vil være kjæreste med.

Ja? Noe annet ville vært spesielt.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi den type energi og intimitet skal du gi til din samboer vel!!!

Anonymkode: 2f204...18e

Er det intimt å gjøre en fritidsaktivitet med et menneske? Uavhengig kjønn.

Det lyser sjalusi og usikkerhet lang vei av deg.

Skrevet

Det kommer an på.

Jeg har mannlige venner der det fungerer helt fint. Det er gjerne venner jeg har hatt fra barneskolen.

Og så har jeg de tilfellene der de har misforstått, og legger mer i det enn vennskap. I de tilfellene har jeg bare gitt opp, det blir bare kleint.

Anonymkode: e7839...620

• Liker 2
Skrevet

Jeg har mange mannlige venner, og dette er uproblematisk. Skulle ønske det var mindre skepsis mot vennskap mellom forskjellige kjønn. For å være på den sikre siden kan dere kanskje ta med en tredje person når dere skal finne på noe? 

Anonymkode: 0764d...bae

• Liker 2
Skrevet

Beste tipset er å ikke tenke på hva man er, om man er venner eller bekjent.

Bare sett pris på tid/aktivteten man gjør sammen, er jo det alt handler om.

Status på relasjonen er ikke viktig for min del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...