Gå til innhold

Hvordan er det å være sammen med en psykolog?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føles som å gå til psykolog selv? Er han eller hun veldig opptatt av å prate sammen, og sortere følelser?

Eller er det bare kjedelige normale, som gjør alt det terapeutiske på jobb?

erfaringer?

Anonymkode: 7eb0c...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, som psykolog selv kan jeg nok garantere at mannen min ikke føler som om han er evigvarende terapi. Sex og krangling er no-no i terapi 😆 

Anonymkode: b0bf4...373

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja som psykolog kan jeg si samboeren nok tidvis syns det heller er motsatt; bruker så mye empati og prater så mye på jobb, så ikke alltid det er så keen på det hjemme, da vil jeg slappe av, og hvertfall ikke dykke ned i noen psyke.

Anonymkode: b05ef...d0e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har en dypere forståelse, ellers er det vel ganske likt andre forhold. 

Anonymkode: 2e388...5e3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, ja som psykolog kan jeg si samboeren nok tidvis syns det heller er motsatt; bruker så mye empati og prater så mye på jobb, så ikke alltid det er så keen på det hjemme, da vil jeg slappe av, og hvertfall ikke dykke ned i noen psyke.

Anonymkode: b05ef...d0e

Føler du at han er mer empatisk enn andre? Krangler dere mindre enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, som psykolog selv kan jeg nok garantere at mannen min ikke føler som om han er evigvarende terapi. Sex og krangling er no-no i terapi 😆 

Anonymkode: b0bf4...373

Har du spurt han om han føler det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har en dypere forståelse, ellers er det vel ganske likt andre forhold. 

Anonymkode: 2e388...5e3

Er hun flinkere til å trøste og oppmuntre enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min er lege. Han har måttet jobbe med å vise empati og omsorg for ting som ikke er «skikkelig medisin» - hallo, jeg vet at det ikke er alvorlig men det er vondt likevel og jeg vil ha en klem og en kopp te og fem minutter til å syte til kjæresten min. 

På den andre siden kan han mye om medisin og sånn så vi kan diskutere ting som jeg ikke kan snakke med andre om. Det er kanskje litt det samme med psykologer. 

Anonymkode: 49f30...190

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han legger igjen "psykologhatten" på jobb, heldigvis. Vi møttes da han studerte, og da var han sånn at han skulle analysere og diskutere og forstå seg på alt og alle og var vanvittig slitsom. Men sånn var alle de andre på studiet hans også, og sånn er "alle" studenter som spesialiserer seg på noe, og det er bra. Men hadde ikke orket å leve med det for alltid 😄

Anonymkode: 26a00...772

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i allefall psykolog kun på jobben. Tror mannen min er enig i at jeg er svært lite forståelsesfull på hjemmebane😉

Anonymkode: 1c2c9...e5e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i allefall psykolog kun på jobben. Tror mannen min er enig i at jeg er svært lite forståelsesfull på hjemmebane😉

Hvordan er du i forhold til venner og deres problemer. Er du en fantastisk psykolog-venninne som virkelig ser dem og viser forståelse og empati 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er du i forhold til venner og deres problemer. Er du en fantastisk psykolog-venninne som virkelig ser dem og viser forståelse og empati 

Det var litt tull det der, jeg håper mannen tenker litt bedre om meg😉 Men jeg er nok en helt vanlig partner og venn. Ikke noe typisk psykolog ved meg til vanlig, utover at jeg selfølgelig har psykologisk kunnskap. Jeg kan ta på meg psykologrollen dersom noen rundt meg ønsker hjelp og råd fordi jeg er psykolog, men da er det som sagt en slags rolle.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, AnonymBruker said:

Føles som å gå til psykolog selv? Er han eller hun veldig opptatt av å prate sammen, og sortere følelser?

Eller er det bare kjedelige normale, som gjør alt det terapeutiske på jobb?

erfaringer?

Hvordan tenker du selv at de er da? 

Anonymkode: 3233a...d1d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var litt tull det der, jeg håper mannen tenker litt bedre om meg😉 Men jeg er nok en helt vanlig partner og venn. Ikke noe typisk psykolog ved meg til vanlig, utover at jeg selfølgelig har psykologisk kunnskap. Jeg kan ta på meg psykologrollen dersom noen rundt meg ønsker hjelp og råd fordi jeg er psykolog, men da er det som sagt en slags rolle.

Føler du at psykologiutdanningen minner om skuespillutdanning?  Er den rollen du spiller på jobb veldig annerledes enn den du føler deg som? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...