Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å lære fransk, uten å ta kurs utenfor hjemmet. Finnes det gode bøker? Gratis nettkurs aller andre kurs som ikke koster skjorta?

Anonymkode: 308ad...7cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg hadde fransk på skolen så jeg på Fransk Barne-TV på YouTube. Der var språket enkelt og bildene var forklarende i tillegg.

Jeg brukte også appen Duolingo.

Anonymkode: d1764...f8a

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da jeg hadde fransk på skolen så jeg på Fransk Barne-TV på YouTube. Der var språket enkelt og bildene var forklarende i tillegg.

Meg igjen. Begge deler er gratis.

Skrevet

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips!

TS

Skrevet

Flere som har tips? :hjerte: 

TS

Skrevet

Du kan ofte låne gratis språkkurs på biblioteket :) jeg gjorde det i alle fall. Ganske dyre å kjøpe den typen bøker så greit å låne 

Anonymkode: f3f03...1d1

Skrevet

Franske filmer med både norsk, engelsk og fransk underteksting, slik at du kan bytte mellom teksting. Men ikke stol for mye på tekstinga da de ofte utelater ord, eller bruker andre vendinger / betydninger. Det finnes også en bok som heter French for Dummies.  Evt har bokhandlere gjerne små ordbøker med tekst og bilde som kan brukes som en start.

Anonymkode: ad8b9...d62

Skrevet

Appen Busuu (https://www.busuu.com/en/p/french-course). Liker den bedre enn Duolingo. Du får oppgaver av ulik art, samt at det er et community med innsendingsoppgaver som rettes av andre brukere som har ditt valgte språk som morsmål. Kan også bli «venner» med disse brukerne og chatte både skriftlig og via video om ønskelig. 

Ikke gratis, men koster lite i måneden, og de har ofte kampanjer med 50% på årsabonnement, til rundt 300 kroner. Vel verdt pengene! 

Anonymkode: 42eda...d98

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ofte låne gratis språkkurs på biblioteket :) jeg gjorde det i alle fall. Ganske dyre å kjøpe den typen bøker så greit å låne 

Anonymkode: f3f03...1d1

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Franske filmer med både norsk, engelsk og fransk underteksting, slik at du kan bytte mellom teksting. Men ikke stol for mye på tekstinga da de ofte utelater ord, eller bruker andre vendinger / betydninger. Det finnes også en bok som heter French for Dummies.  Evt har bokhandlere gjerne små ordbøker med tekst og bilde som kan brukes som en start.

Anonymkode: ad8b9...d62

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Appen Busuu (https://www.busuu.com/en/p/french-course). Liker den bedre enn Duolingo. Du får oppgaver av ulik art, samt at det er et community med innsendingsoppgaver som rettes av andre brukere som har ditt valgte språk som morsmål. Kan også bli «venner» med disse brukerne og chatte både skriftlig og via video om ønskelig. 

Ikke gratis, men koster lite i måneden, og de har ofte kampanjer med 50% på årsabonnement, til rundt 300 kroner. Vel verdt pengene! 

Anonymkode: 42eda...d98

Hjertelig takk for alle tips!

Skrevet

Finn deg en fransk venn! 

Anonymkode: f6110...9d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...