Gå til innhold

Kcal app foreslår 1150 kcal for vektnedgang

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er det egentlig å skulle slanke 30 kg med så lite kcal over så lang periode. Er dette overkommelig? 

Anonymkode: 4e820...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke overkommelig. 1% av kroppsvekten din per uke, er et bra gjennomsnittlig vekttap. Utover det risikerer du å miste muskler, motivasjonen, og vettet. Hvis du ikke har noen bedre måte å regne ut hvor mange kalorier du skal ha i deg, spis 1600. (1600 et mye bedre anslag selv uten å vite hvor høy eller tung du er. Men jeg antar at du er kvinne.)

Anonymkode: cb35b...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VG sin vektklubb legger seg på minst 1300. Det er også mindre enn hva KG lar en diskutere, som er 1500. 

Jeg er temmelig stabil i vekt om jeg holder meg på 1500 om dagen... 

Tråden vil bli stengt... 

Anonymkode: 99108...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke overkommelig. 1% av kroppsvekten din per uke, er et bra gjennomsnittlig vekttap. Utover det risikerer du å miste muskler, motivasjonen, og vettet. Hvis du ikke har noen bedre måte å regne ut hvor mange kalorier du skal ha i deg, spis 1600. (1600 et mye bedre anslag selv uten å vite hvor høy eller tung du er. Men jeg antar at du er kvinne.)

Ikke Ts.

jeg er mann på 180 cm vekt 138 kg kvir mange kcal burde jeg spise for å gå ned i vekt

Anonymkode: 1dc16...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke Ts.

jeg er mann på 180 cm vekt 138 kg kvir mange kcal burde jeg spise for å gå ned i vekt

Noen færre enn du gjør nå. Rundt 2500, kanskje?

Husk at det vanskelige er ikke å beregne hvor mange kcal du skal ha, eller hvor mange kcal det er i det du spiser - men å faktisk spise færre kalorier enn du gjør nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1200 går fint. Syntes det kan gi masse mat, men det kommer jo ann på hva man velger å spise. 

Anonymkode: 8b69e...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke Ts.

Det er kalkulator på vektklubb.no gratis.  Menn trenger mer mat så det er vanskelig å si. 

Anonymkode: 8b69e...726

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd flere kalori kalkulatore og det varierer fra 1200 til 1500..  Hvis dette er så lite, hvorfor blir det anbefalt da..?

Fra melk.no bla

Anonymkode: 4d9dd...d44

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ikke nok for å få i seg alle næringsstoffene (vitaminer/mineraler) du trenger, derfor anbefaler ingen seriøse aktører dette over tid. 

Jeg hadde nok heller gått for 1500-1600 :) 

Hilsen ernæringsfysiolog

Anonymkode: 64a8f...d5a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig ikke peiling for jeg har aldri telt kcal men gikk ned 65 kg med sunnere kosthold. Jeg holdt den vekten i flere år med pga helse og livssituasjon er jeg plutselig 25 kg tynnere igjen. Lurte bare litt på dette med kcal og hva som var en realistisk plan. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har virkelig ikke peiling for jeg har aldri telt kcal men gikk ned 65 kg med sunnere kosthold. Jeg holdt den vekten i flere år med pga helse og livssituasjon er jeg plutselig 25 kg tynnere igjen. Lurte bare litt på dette med kcal og hva som var en realistisk plan. 

Ts

Vet ikke hvor høy og tung du er men jeg er 166 og begynte på 100 kg. Spiser 1600 kalorier til dagen. Går ned en kilo i uka i snitt. Ned 15 de siste 15 ukene. 
Begynte med å gå en tur på to kilometer om dagen. Nå går jeg ca en mil ( stortsett oppdelt men sammenhengene i helgene) 
uten og vite din vekt og lengde er det vanskelig å komme med råd. 

Anonymkode: 17371...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvor høy og tung du er men jeg er 166 og begynte på 100 kg. Spiser 1600 kalorier til dagen. Går ned en kilo i uka i snitt. Ned 15 de siste 15 ukene. 
Begynte med å gå en tur på to kilometer om dagen. Nå går jeg ca en mil ( stortsett oppdelt men sammenhengene i helgene) 
uten og vite din vekt og lengde er det vanskelig å komme med råd. 

Anonymkode: 17371...f22

Jeg har faktisk rast opp 20 kg i år  jeg har pleid å gå over en mil om dagen og pleier være ganske akiv i hverdagen liksom. Nå veier jeg 108 kg og er 175 høy. Nå er jo sommerferien over og enklere å legge en plan nå som det er hverdag og rutiner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære trådstarter,

Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette rommet.

* Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. 

* Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger herViser også til deres kilde her (side 187).

* Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt.

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine

Moonshine, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...