AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #1 Del Skrevet 20. august 2020 Hei! Jeg har studert kommunikasjon og markedsføring, og er på jakt etter ny jobb. Ser mange etterspør ferdigheter i Photoshop og/eller InDesign i stillingsannonsene. Har dessverre ikke noen erfaring med noen av dem - hverken fra jobb eller privatbruk. Hva slags kurs burde man ta for å lære seg disse til bruk i arbeidslivet? Noen som har noen tips/erfaringer? ☺️ Anonymkode: e8dab...7e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #2 Del Skrevet 20. august 2020 Jeg var litt innom denne siden for å lære slike digitale ting. Var greit opplegg og ikke så dyrt. Utdannet.no Anonymkode: 7e44a...4f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #3 Del Skrevet 22. august 2020 Linkedin Learning har mye bra (var Lynda før). Ellers anbefaler jeg bare å kjøpe Creative Cloud-abonnementet (tror hele pakka koster 500 i måneden og da får du alle programmene, husker ikke de andre pakkenes innhold da jeg bare har brukt den fulle) og bare bruke programmene ofte så du blir vant med dem og setter deg inn i dem. Bruker Indesign selv på studiene mine, det er litt styr med en gang men når du kommer inn i det er det ganske enkelt. Anonymkode: 04434...398 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #4 Del Skrevet 22. august 2020 Som privatperson ville jeg ikke abonnert på Creative Cloud. Se heller mot Affinity Photo/Designer/Publisher. Ferdighetene du lærer deg er overførbare. Anonymkode: 17590...d97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #5 Del Skrevet 22. august 2020 hva med utdannet.no? jeg såg et kredittkort som var tilknyttet noen slike kurs; altså du fikk rabatt. men husker ikke hvilket😬 Anonymkode: 309c6...627 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #6 Del Skrevet 22. august 2020 Tusen takk for svar! ☺️ Er det en fordel å ha tatt et kurs med tanke på CVen mon tro, slik at arbeidsgiver vet omtrent hvilke kunnskap man har? Klarer man å lære seg det godt nok på egenhånd selv om man ikke har noe erfaring med bilderedigering? Anonymkode: e8dab...7e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #7 Del Skrevet 23. august 2020 Høyskolen kristiania har et kort studie innen digital markedsføring; hva med å ta et solid kurs, i stedet for noen her og der? de har av og til 15% rabatt, og har sett at noen nettkurs(på flere skoler) er tilnærmet gratis oga dagens situasjon. og hvis du er arbeidsledig kan det kanskje være mulighet til noe støtte? de fleste bedrifter trenger en eller annen form for markedsføring på nettet, så jeg ville tro at hvis du har de praktiske «skillsene» i kombinasjon med den utd du allerede har, vil du stille sterkere på arbeidsmarkedet. evt kan du jo forsøke en form for freelancing?☺️ Anonymkode: 309c6...627 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 23. august 2020 #8 Del Skrevet 23. august 2020 Skillshare: https://www.skillshare.com/browse/graphic-design?via=header Youtube: https://www.youtube.com/results?search_query=photoshop Moderskeppet, på svensk men bra: https://moderskeppet.se/kunskap/samling/gratis/ Du behøver ikke skole og formelle kurs. De fleste arbeidsgivere innen dette vil ha portfolio. Altså konkrete bevis på hva du kan, stil og manér, osv. https://medievikar.no/nyheter-fra-medievikar/portfolio-tips-slik-lager-du-en-god-portfolio/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #9 Del Skrevet 23. august 2020 16 hours ago, AnonymBruker said: Tusen takk for svar! ☺️ Er det en fordel å ha tatt et kurs med tanke på CVen mon tro, slik at arbeidsgiver vet omtrent hvilke kunnskap man har? Klarer man å lære seg det godt nok på egenhånd selv om man ikke har noe erfaring med bilderedigering? Anonymkode: e8dab...7e2 Mye av kunnskapen man får på kursene kan man tilegne seg selv ved å søke informasjon på blant annet youtube og andre kanaler. Vet ikke hva slags kunnskap de etterspør spesifikt, men antar at du vil komme langt hvis du lærer deg grensesnittene, de viktigste begrepene og verktøyene. Som det meste handler det om interesse, øvelse og erfaring. Hvis du er av den kreative typen kan du skrive egenstudier på cv og legge ved en miniportfolio av det du har fått til. Anonymkode: 1c098...969 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå