Gå til innhold

Lyst på smartklokke, men jeg kan ingenting om det!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har frem til nå hatt en temmelig dum klokke som ikke gjør annet enn å vise tid og dato. Ser nå at det kunne vært kjekt med en av disse smartklokkene som blir mer og mer poppis, både for å holde litt styr på aktivitetsnivået, og å kunne få varsler fra telefonen der, ettersom det ikke er tillatt med telefonen på seg der jeg jobber. 

Trenger da noe som har god rekkevidde slik at telefonen kan ligge i garderoben, og jeg kan få varsler på armen.

Variantene med e-sim ser jeg ikke helt behovet for, spesielt ikke med prisene både klokker og abonnement ligger på foreløpig.

Har kikket litt på Fitbit Versa 2 og Samsung Galaxy Watch Active, som ligger på rundt et par tusen kroner. Det er rundt der jeg tenker å legge meg.

Finnes det noen som har noen tips og råd angående dette?

Hovedpri er som sagt god rekkevidde, hvis det lar seg gjøre på disse i det hele tatt. 🙈

Anonymkode: f9eaa...828

Skrevet

En ting som er greit å tenke over når man velger seg en klokke, er om du vil ha "flest" trenings eller smartfunksjoner, siden ikke alle klokkene er gode på alt. 

Akkurat det med rekkevidde vet ikke jeg så mye om, og om du er mer ute etter en treningsklokke som kan motta varsler, men ikke er så smart på andre måter, vil jeg anbefale Polar ignite :)

Skrevet

eSim koster ca 30,- hver måned, det er ikke der kostnaden ligger.  Smartklokker med eSim er dessverre nokså dyre, Apple Watch gir kun mening om du har iPhone.  Blåtann-rekkevidde er dessverre begrenset (opptil ca 10-30m opplevd rekkevidde, 100m i friluft), så skal du får varsler utover BT -rekkevidden er det nok eSim klokke du trenger..

Skrevet
5 timer siden, Fantorang1 skrev:

eSim koster ca 30,- hver måned, det er ikke der kostnaden ligger.  Smartklokker med eSim er dessverre nokså dyre, Apple Watch gir kun mening om du har iPhone.  Blåtann-rekkevidde er dessverre begrenset (opptil ca 10-30m opplevd rekkevidde, 100m i friluft), så skal du får varsler utover BT -rekkevidden er det nok eSim klokke du trenger..

Takk for oppklarende svar!

Kommer til å trenge rekkevidden en e-sim-klokke har da, ja.... Men siden du kanskje kan noe mer om dette - hvordan fungerer dette SIM-kortet, egentlig? Kobles det opp mot kortet i telefonen, eller blir det en helt separat greie? Skjønner at det må connectes på et vis, gitt at man skal motta varsler.

Mitt mobilselskap tilbyr ikke e-sim, må jeg da eventuelt bytte til noe som tilbyr dette, da?

Som sagt, jeg er helt blank på dette her, så beklager dumme spørsmål!

Anonymkode: f9eaa...828

Skrevet

eSim er et digitalt simkort, ikke fysisk. Din teleleverandør tildeler dette og legger på noen tiere hver måned for dette på regningen. Jeg bruker Telia. Frykter du må bytte leverandør om den du nå bruker ikke tilbyr eSim..  Mitt eSim er et tvillingkort til mobilen, det gir mest mening da SMS og telefonsamtaler kan tas på ditt normale telefonnummer, gjerne med blåtannpropper på klokken.  Bruker min klokke som telefon når jeg trener, lagrer musikk på den og bruker propper, så jeg kan også både ringe og i mot samtaler uten å måtte trene med medbragt mobil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...