Gå til innhold

Hvordan forholde seg til foreldre som aldri vil ha besøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er datter av foreldre som er pensjonister. De har liten omgangskrets, få hobbier og lever et rolig liv. Likevel blir jeg gang på gang avvist om jeg tar kontakt og spør om de vil ha besøk. Enten svarer de ikke på melding, eller de kommer med rare unnskyldninger om at det ikke passer. De kommer  heller ikke til meg, bare en sjelden gang om jeg inviterer, men aldri spontant. 
Derimot er de ofte med mine søsken. Jeg for stadige snapper hvor foreldre og mine søsken er sammen uten å invitere meg. De tar heller ikke kontakt med mine barn. Det nytter ikke å spør dem hvorfor, da kommer svarer de at det ikke stemmer. De er slett ikke mye med mine søsken. Jeg har heldigvis et godt og innholdsrikt liv med givende jobb, kjekk samboer og egne barn. Kjenner jeg likevel blir lei og såret over situasjonen. Hvordan forholde seg til dette? 

Anonymkode: 6539e...cf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts her igjen. Jeg sitter vell egentlig med følelsen av å bli fryst ut. Min samboer er vell også av den oppfatningen 

Anonymkode: 6539e...cf5

Skrevet

På tide å ta et skikkelig oppgjør. Dra til dem alene og konfronter dem med dette. Så får du vurdere utifra reaksjonen om det er like greit å kutte de helt ut av livet ditt. Har det vært tendenser til anti-favorisering lenge? Var de sånn da du var barn?

Klem til deg, vi er mange som har måtte kuttet ut toxiske foreldre desverre. Livet mitt ble bedre uten dem. ❤

Anonymkode: 7bda4...749

• Liker 4
Skrevet

Er det sånn at foreldrene dine omgås søskene dine, altså kjernefamilien mest? Søskene dine har kanskje ikke samboere/barn? Har du forsøkt å finne på noe med foreldrene dine alene, altså uten samboer og barn? Sånn at du kan ta en rolig prat uten andre forstyrrelser og finne ut av hva dette dreier seg om. 

Skrevet

Meget spesielt.. Kanskje du kan snakke med søsknene dine om dette? Fortell dem hvordan du føler.. Kanskje de opplever det samme men tvinger seg på foreldrene dine allikevel. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...