AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #1 Skrevet 20. august 2020 Mannen og jeg prøver å bli gravide, vi har sex stort sett hver dag for i håp om at det skal klaffe. Men ser det er en god del spørsmål om eggløsningstester, opplever dere at det går raskere når man tester? Hvor ofte har deg og mannen sex? Bør jeg ta eggløsningstester for bli gravid raskere og har dere sex fler ganger på eggløsningsdagen ? Anonymkode: 2e0c8...3a9
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #2 Skrevet 20. august 2020 Vi har sex stort hele perioden fra jeg er ferdig med mens, til mensdagen eller forhåpentligvis - ikke kommende mens - slik at da treffer vi en eller annen gang uansett 😅 Ca hver 2.-3. dag. Orker ikke stresse med EL tester eller noe sånn. Anonymkode: d24db...f8f
Hopptimisten Skrevet 20. august 2020 #3 Skrevet 20. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen og jeg prøver å bli gravide, vi har sex stort sett hver dag for i håp om at det skal klaffe. Men ser det er en god del spørsmål om eggløsningstester, opplever dere at det går raskere når man tester? Hvor ofte har deg og mannen sex? Bør jeg ta eggløsningstester for bli gravid raskere og har dere sex fler ganger på eggløsningsdagen ? Anonymkode: 2e0c8...3a9 Vi har prøvd å bli gravide lenge og har mistet tre ganger, og jeg er nå gravid for fjerde gang🤞🏼 og for å svare på spørsmålet ditt så blir man ikke nødvendigvis raskere gravid dersom man tester med eggløsningstester, men det kan være et fint hjelpemiddel dersom man ikke vet når eggløsningen er også gir det en form for kontroll! Det skal holde å ha sex annenhver dag, selvom man ikke tester etter eggløsning. Men det vesentlige er å ha sex tett rundt eggløsningen for at det skal klaffe, men selv da er det ca 20% sjans for befruktning. Lykke til 😊🤞🏼
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #4 Skrevet 20. august 2020 Hver dag kan være for mye. Annenhver dag er optimalt. Anonymkode: 4e3f5...0c5 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #5 Skrevet 20. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hver dag kan være for mye. Annenhver dag er optimalt. Anonymkode: 4e3f5...0c5 For mye? Så dere har sex mindre i perioden dere prøver å få barn ? Anonymkode: 2e0c8...3a9
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #6 Skrevet 20. august 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har sex stort hele perioden fra jeg er ferdig med mens, til mensdagen eller forhåpentligvis - ikke kommende mens - slik at da treffer vi en eller annen gang uansett 😅 Ca hver 2.-3. dag. Orker ikke stresse med EL tester eller noe sånn. Anonymkode: d24db...f8f Er det første barnet deres eller har dere barn fra før? Hvor lenge har dere hvert prøvere? Første gangen ble jeg gravid på p-piller, å nå er vi inne i pp2 har altså ikke prøvd så lenge men begynner å bli utålmodig da dette barnet virkelig er etterlengtet men har ventet med å prøve for å få alt på stell med utdannelse og jobb Anonymkode: 2e0c8...3a9
Josefine25 Skrevet 20. august 2020 #7 Skrevet 20. august 2020 Dette med sex hver dag eller annen hver dag for å bli gravid strides de lærde om. Men det man vet sikkert er at det tar 72 timer å fornye sædcellene. Så kan man jo selv bestemme hva man ønsker. 😊 Hvis dere har prøvd en stund så ville jeg oppsøkt hjelp. Fått sjekket sperm og dine eggstokker/eggleder. Det som også er viktig å huske på er at spermkvaliteten kan bli dårligere om mannen har vært syk, det kan man se på en sperm prøve 3 mnd etterpå. Men viktigst av alt, dra å sjekk deg og få hjelp, ikke vent unødvendig lenge. Masse lykke til.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #8 Skrevet 20. august 2020 37 minutter siden, Josefine25 skrev: Dette med sex hver dag eller annen hver dag for å bli gravid strides de lærde om. Men det man vet sikkert er at det tar 72 timer å fornye sædcellene. Så kan man jo selv bestemme hva man ønsker. 😊 Hvis dere har prøvd en stund så ville jeg oppsøkt hjelp. Fått sjekket sperm og dine eggstokker/eggleder. Det som også er viktig å huske på er at spermkvaliteten kan bli dårligere om mannen har vært syk, det kan man se på en sperm prøve 3 mnd etterpå. Men viktigst av alt, dra å sjekk deg og få hjelp, ikke vent unødvendig lenge. Masse lykke til. Vet ikke om det har noe å si, men et barnpå 4 år fra tidligere forhold. Når er det greit å oppsøke hjelp? Anonymkode: 2e0c8...3a9
spinnwild Skrevet 20. august 2020 #9 Skrevet 20. august 2020 Vi tok eggløsningstester for å vite om vi burde sette inn ekstratiltak. Med skiftarbeid så har vi innimellom hele arbeidsuker uten at vi ser hverandre, da er det greit å vite om det er eggløsning for da måtte vi vekke hverandre for sex 🤪
Amatariel Skrevet 20. august 2020 #10 Skrevet 20. august 2020 Det er ikke eggløsningstestene som gjør en gravid nei, men for min egen del gir det meg kontroll. Noe jeg er desperat etter i en prosess hvor man ellers har lite kontroll. Vi er trebarnsforeldre i full jobb og har slettes ikke ork til sex hver dag 😅 Kaanskje jeg kunne droppet EL-tester om syklusen min var som en klokke, men det er den langt fra. Når EL kommer kan variere over en uke for meg. Føler derfor mye større sjanse for klaff om jeg kartlegger eggløsningen min.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #11 Skrevet 21. august 2020 10 timer siden, Amatariel skrev: Det er ikke eggløsningstestene som gjør en gravid nei, men for min egen del gir det meg kontroll. Noe jeg er desperat etter i en prosess hvor man ellers har lite kontroll. Vi er trebarnsforeldre i full jobb og har slettes ikke ork til sex hver dag 😅 Kaanskje jeg kunne droppet EL-tester om syklusen min var som en klokke, men det er den langt fra. Når EL kommer kan variere over en uke for meg. Føler derfor mye større sjanse for klaff om jeg kartlegger eggløsningen min. Når eggløsningtesten blir svakt positiv har dere sex hver dag frem til stekt strek da eller center dere til den er helt tydelig ? Anonymkode: 2e0c8...3a9
Amatariel Skrevet 21. august 2020 #12 Skrevet 21. august 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når eggløsningtesten blir svakt positiv har dere sex hver dag frem til stekt strek da eller center dere til den er helt tydelig ? Anonymkode: 2e0c8...3a9 Det finnes ikke en grad av positiv og negativ eggløsningstest. Den er enten negativ eller positiv. MEN enkelte kan oppleve en viss økning dagen(e) før positiv test, slik at man forstår at den snart blir positiv. Selv er det sjeldent jeg har opplevd det. Tester daglig, får negativ test og plutselig er den positiv neste dag.
spinnwild Skrevet 21. august 2020 #13 Skrevet 21. august 2020 Jeg opplevde også fra negativ en dag til positiv neste, uten synse-streker imellom jfyi. Men man kan vel starte så snart man enser strek om man opplever det da... Sæd overlever jo lenge.
vret Skrevet 21. august 2020 #14 Skrevet 21. august 2020 Vi har ett barn fra før på 2,5 år som samsover mye med oss (hvertfall halve natten), så vi verken orker eller kan ha sex hver dag. 1 gang i uken er vel mer normen her til vanlig... Erfaring viser at appen jeg bruker gir meg ca riktig svar på når EL er, så den sammen med EL-tester forteller oss når vi må legge inn et ekstra gir.. Også er det jo ofte slik at sex avler sex 😅 så da får vi lagt inn endel aksjer (hehe) i riktig periode, og kan slappe litt mer av når jeg vet perioden er over.. Jeg måtte vente 1 år med å starte prøving pga livmorhalskreft, så er rimelig utålmodig nå som vi endelig kan prøve! Det er også en annen grunn til av jeg bruker EL-tester, for å "minimere" følelsen av "babyfabrikk", eller hva jeg skal kalle det 😆
Amatariel Skrevet 21. august 2020 #15 Skrevet 21. august 2020 35 minutter siden, spinnwild skrev: Men man kan vel starte så snart man enser strek om man opplever det da... Sæd overlever jo lenge. Da blir det en veldig aktiv prøving 😅 EL-testene har jo alltid en teststrek. Hvis man ikke vet akkurat når EL er, så er en god hovedregel å ha sex ca. annenhver dag. Bruker man EL-tester og får positivt kan må gå over til hver dag. Jeg kan vise frem en av mine charter som eksempel... som jeg ble gravid på. Der er kryssene (X) dager med sex. Grønt pluss er positiv EL-test og rød strek er EL-dagen min.
spinnwild Skrevet 21. august 2020 #16 Skrevet 21. august 2020 3 minutter siden, Amatariel skrev: Da blir det en veldig aktiv prøving 😅 EL-testene har jo alltid en teststrek. Hvis man ikke vet akkurat når EL er, så er en god hovedregel å ha sex ca. annenhver dag. Bruker man EL-tester og får positivt kan må gå over til hver dag. Jeg kan vise frem en av mine charter som eksempel... som jeg ble gravid på. Der er kryssene (X) dager med sex. Grønt pluss er positiv EL-test og rød strek er EL-dagen min. TS siet jo de allerede har sex nesten hver dag, så det har vel lite å si... Men jeg var jo enig med deg. Men hun sier selv hun opplever svakere til sterkere positiv, da har hun nok et nullpunkt å gå ut fra. Om det faktisk er svakt positive tester har vel ikke så mye å si, så lenge man har sex. Hun er jo ikke den eneste som sier de får økende grad av positiv strek på EL-test. Om du vil tro det er mulig er noe annet.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #17 Skrevet 21. august 2020 11 minutter siden, spinnwild skrev: TS siet jo de allerede har sex nesten hver dag, så det har vel lite å si... Men jeg var jo enig med deg. Men hun sier selv hun opplever svakere til sterkere positiv, da har hun nok et nullpunkt å gå ut fra. Om det faktisk er svakt positive tester har vel ikke så mye å si, så lenge man har sex. Hun er jo ikke den eneste som sier de får økende grad av positiv strek på EL-test. Om du vil tro det er mulig er noe annet. Ts her Har ikke tatt noen eggløsningstester enda, men har lest flere som har skrevet om at den blir tydeligere rundt eggløsning og helt klar på eggløsningen. Er første barnet som blir prøvd på her i hus, så er «fersk» innen prøving, har ikke startet med el tester enda Anonymkode: 2e0c8...3a9
Amatariel Skrevet 21. august 2020 #18 Skrevet 21. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her Har ikke tatt noen eggløsningstester enda, men har lest flere som har skrevet om at den blir tydeligere rundt eggløsning og helt klar på eggløsningen. Er første barnet som blir prøvd på her i hus, så er «fersk» innen prøving, har ikke startet med el tester enda Anonymkode: 2e0c8...3a9 Ja for mange kan man kanskje se en økning 1-2 dager før testen blir positiv. For andre er den jevn negativ før den blir positiv. Jeg opplever ca. 50/50 av dette i mine sykluser. Masse lykke til! Anbefaler å se og lese i eggløsningstråden med tolking av tester, så lærer man mye
spinnwild Skrevet 21. august 2020 #19 Skrevet 21. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her Har ikke tatt noen eggløsningstester enda, men har lest flere som har skrevet om at den blir tydeligere rundt eggløsning og helt klar på eggløsningen. Er første barnet som blir prøvd på her i hus, så er «fersk» innen prøving, har ikke startet med el tester enda Anonymkode: 2e0c8...3a9 Ville ikke tenkt på ELtester siden dere har såpass regelmessig sex. Gi den noen runder au natural først, det gjorde vi også, ble raskt gravid. Vi begynte med ELtesting etter at vi mister første, da vi måtte planlegge "tvangssex" for å øke sjansen 😅
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #20 Skrevet 21. august 2020 poenget med eggløsningstester er jo å treffe på at man har samleie rundt eggløsning. Har dere sex såpass hyppig så vil dere jo uansett treffe innenfor det som er mulig å bli gravid innenfor. Da vil jo slike tester bare være unødig utgift og stress. Jeg og mannen prøver også, men jeg bruker tester da vi kan ha mnd hvor vi kun har sex 1-2 ganger (jepp, lav lyst hos begge for tiden pga diverse). Da tar vi oss sammen rundt eggløsning og har sex noen dager da. Anonymkode: e0aca...f0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå