Gå til innhold

Mistet helt motivasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har til nå gått ned 37kg ig et innenfor normalen. Men vil enda ned 8kg for å bli regnet som slank. Men jeg merker motivasjonen er på bunn. Vet ikke hva som har skjedd. Orker ikke telle kalorier lenger, men velger ofte sunne ting og små porsjoner. 

Noen med motiverende råd?😅

Anonymkode: 12576...8a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fantastisk godt jobba! Du har gjort noe viktig, bra og nødvendig, og du er stolt av deg selv, med rette, men likevel ikke helt fornøyd? Jeg har en anelse om hva som kan ha skjedd. Motivasjonen din for å nå normalvekt var sterkere enn ønsket om å være "slank", og det kan jeg godt forstå. Ikke bare må du fortsette å slanke deg - å bli, og så forbli, "slank", krever et lavere kaloriinntak/høyere kaloriforbruk enn "bare normalvektig", og i praksis betyr det streng kaloritelling. De fleste vil være "så slanke som mulig". Du må selv avgjøre om økt innsats er "verdt" lavere vekt. Det kan også hende at du sier deg fornøyd nå, men senere blir klar for å gå ytterligere ned.

Det du sier, at du ikke "orker" å telle kalorier lenger, men velger sunn mat og små porsjoner, er ofte et signal om at du ikke vil mer, og snart gir opp og går opp i vekt igjen. (Jeg sier det fordi jeg har vært gjennom det selv, flere ganger.) Så jeg tenker at du trenger å flytte motivasjonen over fra vektnedgang, til hverdagsliv. Hvordan er egentlig planen for veien videre? Har du et system klart, for spising, mosjon, mestring av følelser?

Anonymkode: f306a...56c

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke ta en pause da, og holde deg til måltider du vet funker bra for deg? :) Du trenger jo ikke telle hver dag, bare pass på porsjonene. Du må jo ha lært masse av å gå ned så mye :) 

Anonymkode: ac553...a6a

• Liker 2
Skrevet

Wow, superbra! Når du har gått ned så mye så vil jeg som andre nevner ta en pause og heller jobbe med å opprettholde vektnedgangen. Dersom du presser deg ytterligere ned i vekt så kan du ende opp med å bli så lei at du gir opp hele opplegget. Ta opp igjen tråden når motivasjonen kommer igjen. 

Anonymkode: 939c7...ce7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...