AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #1 Skrevet 20. august 2020 Jeg var på Kiwi i sted og i kassen satt en ung dame som hadde kviselignende utslett på haken. Jeg registrerte at hun hadde uren hud og la merke til at hun hadde et rundt skilt på brystet der det sto: Jeg har allergi". Jeg spurte henne hvorfor hun hadde skilt på seg, så fortalte at hun hadde allergi og da sa hun at det var for å forklare utslettene på haken sånn at folk ikke ble forskrekket. Det var en merkelig ting synes jeg, for det er jo ikke uvanlig at unge mennesker har en del kviser og arr i ansiktet, man trenger ikke forklare det selv om man jobber på en matbutikk. Anonymkode: f3b92...6e8 6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #2 Skrevet 20. august 2020 Det er vel for å berolige kunder om at det ikker er noe smittsomt. Tipper skiltet er et resultat av mange kommentarer og tilbakemeldinger fra kunder. Anonymkode: b648a...8d9 17
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 20. august 2020 #3 Skrevet 20. august 2020 Sikkert kunder som har vært engstelige for smitte.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #4 Skrevet 20. august 2020 Uff, stakkar. Kanskje hun er pålagt dette skiltet av leder? Men hva slags allergier får man kviser av da? Anonymkode: 63105...01c 10
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #5 Skrevet 20. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Uff, stakkar. Kanskje hun er pålagt dette skiltet av leder? Men hva slags allergier får man kviser av da? Anonymkode: 63105...01c Man kan få det av melkeallergi har jeg hørt. Ikke sikker da Anonymkode: 37fdb...e47 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #6 Skrevet 20. august 2020 Stakkars. Hun har sikkert fått noen kommenterer og det er kanskje enklere å ha et skilt så folk ikke skal være stygge med henne. Anonymkode: ca11f...9f4 9
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #7 Skrevet 20. august 2020 Fy faen. Går ikke an å søke jobb på kiwi om man har kviser, skjønner jeg. Er ikke lett å se forskjell på kviser og allergiutslett alltid Anonymkode: 4cb35...383 9
Gjest rains of castamere Skrevet 20. august 2020 #8 Skrevet 20. august 2020 Stakkars. Er utslett et koronasymptom nå?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #9 Skrevet 20. august 2020 Dette støtter jeg. Likesom det skulle gått an å hatt «under opplæring»-skilt når man er ny en plass og ikke jobber like fort som andre. Kunder må ha info inn med teskjei så de roer seg ned og ikke blir sure fordi man er litt utenfor normalen. Anonymkode: d453f...b95 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #10 Skrevet 20. august 2020 2 minutter siden, rains of castamere skrev: Stakkars. Er utslett et koronasymptom nå? Ja, det kan være et av symptomene på korona. Også dårlig mage. Anonymkode: ba06d...7bb 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #11 Skrevet 20. august 2020 Håper ikke dette er noe arbeidsgiver har pålagt henne, men at hun velger å gjøre det for sin egen del. Men, uansett, om det er for folk kommentere så må folk ammen i meg begynne skjerpe seg... Anonymkode: 48263...106 8
Humle Brumle Skrevet 20. august 2020 #12 Skrevet 20. august 2020 Uff, da kan man bare se for seg hvor mange plagsomme Kommentarer ble sagt før hun skaffet seg et slikt skilt. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #13 Skrevet 20. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette støtter jeg. Likesom det skulle gått an å hatt «under opplæring»-skilt når man er ny en plass og ikke jobber like fort som andre. Kunder må ha info inn med teskjei så de roer seg ned og ikke blir sure fordi man er litt utenfor normalen. Anonymkode: d453f...b95 Men kviser er jo normalt! Må man se perfekt ut for å jobbe i kiwi for å slippe å bli satt i bås med skilt? Skilt med «under opplæring» er noe helt annet, for greit å forklare hvorfor ting går litt saktere enn med de erfarne medarbeiderne, men måtte gå med skilt fordi man har kviser eller kviselignende utslett?! Fy faen! Hva om man utvikler psoriasis, melasma, vitiligo eller annen hudsykdom da? Må man ha på skilt med «jeg har hudsykdom» da? Har man det når man søker får man vel ikke jobben... Anonymkode: 4cb35...383 7
mordi Skrevet 20. august 2020 #14 Skrevet 20. august 2020 (endret) Dette er nok tull. Jeg har sett slike skilter, men de brukes for å forklare hvorfor folk snufser (pollen og ikke corona).. Godt forsøk på trolling. Endret 20. august 2020 av mordi 1
Gjest rains of castamere Skrevet 20. august 2020 #15 Skrevet 20. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det kan være et av symptomene på korona. Også dårlig mage. Anonymkode: ba06d...7bb Huh. Der lærte jeg noe nytt. Synes fremdeles et skilt er fullstendig unødvendig. Alle som har kviser skal ikke måtte forklare seg.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #16 Skrevet 20. august 2020 2 minutter siden, mordi skrev: Dette er nok tull. Jeg har sett slike skilter, men de brukes for å forklare hvorfor folk snufser (pollen og ikke corona).. Godt forsøk på trolling. Hva er hensikten med å trolle om dette?🤔 Anonymkode: ba06d...7bb 1
mordi Skrevet 20. august 2020 #17 Skrevet 20. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er hensikten med å trolle om dette?🤔 Anonymkode: ba06d...7bb Mange som kjeder seg.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #18 Skrevet 20. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men kviser er jo normalt! Må man se perfekt ut for å jobbe i kiwi for å slippe å bli satt i bås med skilt? Skilt med «under opplæring» er noe helt annet, for greit å forklare hvorfor ting går litt saktere enn med de erfarne medarbeiderne, men måtte gå med skilt fordi man har kviser eller kviselignende utslett?! Fy faen! Hva om man utvikler psoriasis, melasma, vitiligo eller annen hudsykdom da? Må man ha på skilt med «jeg har hudsykdom» da? Har man det når man søker får man vel ikke jobben... Anonymkode: 4cb35...383 Det er korona. Folk er helt ville av panikk og tror de kommer til å dø i morgen. Utslett er et kjent symptom. Det samme er hoste. Om den ansatte hadde hatt kronisk hoste ville nok skiltet sagt «jeg har kronisk hoste. Det er ikke smittsomt». Om det er vettugt eller ei? Det blir noe annet. Folk flest er så oppskremt etter VG sine overskrifter at Erna nok ville fått klart flertall i en folkeavstemning om hun hadde foreslått å ta karantenebrytere bak låven og avlive dem. Folke flest er ikke vettuge. Demokratiets største svakhet. Anonymkode: cfb67...02b
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #19 Skrevet 20. august 2020 1 minutt siden, mordi skrev: Mange som kjeder seg. Er vel andre ting å tenke på enn dette🙄 Anonymkode: ba06d...7bb
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #20 Skrevet 20. august 2020 Er du sikker på at va derfor? Ho kan ha pollenallergi men ikke reagere akkurat da. Anonymkode: 31410...ad5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå